Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 aug 2015 19:59
Geen idee wat dit brandende lampje op mijn dashboard betekend....
Het lampje naast de handrem van mijn 964 bwj 1989 C4 brand....iemand een idee wat dit betekend.
Misschien niet goed gezocht maar vind het niet, alvast bedankt.
21 aug 2015 20:35
Snap niet wat je bedoelt, is het rood rechts, dan centrale vergrendeling.
Gr,
C4 92 Targa
21 aug 2015 20:37
Vanaf blz. 40 in je manual
Maar ik kan je al wel verklappen dat 't iets te maken heeft met je remblokken
EDIT dpRide was mij al voor
21 aug 2015 20:38
Thx, plaatje maar opslaan
Dat wordt nieuwe remblokken!
@Willem je hebt volledig gelijk
21 aug 2015 20:48
Dat valt dus mee.
21 aug 2015 20:50
Als het lampje net is gaan branden kan je nog makkelijk ff doorrijden.
Hier een foto van de remblokken (rechts de oude en links een nieuwe) van m'n 964 toen het lampje ging branden
21 aug 2015 20:52
Patrick schreef:Dat valt dus mee.
Als het lampje No 10 of 13 was geweest, is de (garage) rekening idd. waarschijnlijk hoger
21 aug 2015 20:59
Ik was idd een beetje bang dat het iets ergers was....
Ik zal morgen eens kijken hoever ze weg zijn!
Gewoon dus remblokken bestellen of komt er nog meer bij kijken ?
21 aug 2015 21:21
Ff de schijven meten.
Alleen blokken is een klusje van niks.
Mogelijk nieuwe dempplaatjes plaatsen, mocht je ze niet kunnen overzetten.
21 aug 2015 21:33
Wat zou dan de diktes moeten zijn van schijven?
Merk remblokken aan te raden?
21 aug 2015 22:15
WillemB schreef:Als het lampje net is gaan branden kan je nog makkelijk ff doorrijden.
Hier een foto van de remblokken (rechts de oude en links een nieuwe) van m'n 964 toen het lampje ging branden
Man, je was nog maar op de helft...
21 aug 2015 23:26
't lampje gaat mi ook erg vroeg branden
21 aug 2015 23:40
heeft een 964 al losse slijtindicatoren ?
22 aug 2015 0:09
Jazeker
22 aug 2015 0:39
nice topic
22 aug 2015 9:47
csteenbe schreef:Wat zou dan de diktes moeten zijn van schijven?
Merk remblokken aan te raden?
Sorry had je vraag over 't hoofd gezien, nieuw zijn ze voor 28 mm en achter 24 mm (C4) en je mag ze afdraaien
tot min 26,6 en 22,6 mm. Minimaal moeten ze (vlgs het werkplaatshandboek) 26 en 22 mm zijn.
Ik heb er ooit iets slijtvastere blokken in gezet omdat ik destijds nog regelmatig op 't circuit kwam. 'T merk
weet ik niet meer.
Voor gewoon weggebruik zou ik de standaard 964 remblokken van Porsche nemen, zijn prima ook voor wat
steviger rijgedrag
22 aug 2015 12:39
Zimmerman schijven en Textar blokken.
Slijtindicatoren ook vervangen, mogelijk kun je er een paar hergebruiken.
Dempingsplaatjes kun je vaak hergebruiken, wel een gepiel om los te krijgen.
Indien je de schijven moet vervangen dan zou ik ook de remvloistof vervangen en goed laten bleeden
Zijn de schijven nog dik genoeg, dan lekker laten zitten. Zeker als het een 'weekend warrior' is!
22 aug 2015 19:13
Vandaag maar eens alles geïnspecteerd, schijven dik boven de min. waardes en de blokken zijn imho nog goed voor duizenden kilometers....
Zit nog meer vlees op dan de WillemB getoonde blokken, vooraan. Achter zit er nog meer vlees op....
Dus morgen lekker 'fahren'
Bedankt voor het meedenken en informatie, toch fijn zo een forum !!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.