Op dit moment zitten de originele motorsteunen nog in onze 911 SC. Dat betekent dat ze ruim 30 jaar oud zijn. Ik heb het idee dat ze versleten zijn, te merken aan het bewegen van de pook bij lastwisseling.
Wat voor motorsteunen adviseren jullie als vervanging? Op eBay DE vind ik APA-motorsteunen van enkele tientjes per twee stuks. Op Rennlist en PelicanParts lees ik dat dit niet de meest duurzame producten zijn - en daar kan ik me iets bij voorstellen voor die prijs. Als alternatief noemt men Meyle (wordt in DE aangeboden rond 40 euro per steun), alhoewel de fora daar wisselend over rapporteren. Men noemt ook het merk Rein, dat OE(M) schijnt te zijn. Alleen in de VS te krijgen en met verzend- en importkosten relatief duur.
Ook vind ik op eBay polyurethaan motorsteunen die in de originele schotels van de motorsteunen geperst worden. Zoiets:
Ik neig op dit moment naar de laatstgenoemde optie. Kost iets meer dan 70 euro inclusief verzending voor twee steunen en lijkt een duurzame oplossing te zijn.
Iemand ervaring met een van bovengenoemde opties?