Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 jun 2005 18:19
Hallo,
Ik heb gelezen dat de tiptronicbak ongeveer 0,6 sec langzamer op de 100 zit. Mijn vraag is of dit dan is met de automaat ingeschakeld of met schakelen op het stuur. Volgens mij moet de handmatige bediening sneller zijn dan wanneer de automaat staat ingesteld.
Wie het antwoord weet mag het zeggen.
New kid on the block in porsche land!
11 jun 2005 18:38
Heeft volgens mij puur en alleen met de versnellingsbak te maken zodat het niet uit zou moeten maken je nu wel of niet via het stuur schakelt. In ieder geval zullen ze de snelst mogeljke manier hebben toegepast in de vergelijking tussen Tiptronic en handgeschakeld.
Scheelt inderdaad 0,5 a 0,6 sec van 0 tot 100 km/hr.
12 jun 2005 13:41
Zoals ER zegt.
De beperking zit in de op-comfort-georienteerde-vloeistofkoppeling-en-automatische-schakelbak.
Of je nu een schakelcommando geeft - aan het stuur of met de pook maakt helemaal niets uit - of de Tip het zelf bedenkt, maakt weinig/niets uit. In het eerste geval zou je het schakelmoment wel wat ongunstiger kunnen kiezen
Wachten op de DSG van Porsche, dat gaat
sneller dan een handbak
12 jun 2005 14:03
Binnen het merk wat ik vertegenwoordig (AUDI) kennen we de DSG-bak nu reeds twee jaar: wij hebben als demo een TT 3,2 DSG (Pascal en Erwin bekend...), ik rij sinds kort met een A3 103kW/140pk TDI met een
DSG-bak.
Als ik eerlijk ben, dan vind ik dat de DSG-bak véél beter bij de TDI past (Dat Schakelt werkelijk Geweldig) dan bij de TT !!
Persoonlijk zou ik de TT 3,2 met een handbak prefereren, terwijl de DSG in de A3 werkelijk fantastisch presteert, zowel in de D en in de S als in de handmodus !
12 jun 2005 15:51
En daar gaan we
WEER
12 jun 2005 21:10
het zal nog een tijdje duren tegen dat porsche een
betrouwbare én passende dsg zal aanbieden,
er is trouwens niet zo veel ruimte om zo een bak met dubbele koppeling
onder de 11 te *konklefouzen (plaatsen ) liet ik mij wijsmaken.
zou kunnen
*gebruik ik soms om nu en dan es grappig uit te pakken. proberen ...
12 jun 2005 23:38
F@RGO schreef:het zal nog een tijdje duren tegen dat porsche een
betrouwbare én passende dsg zal aanbieden,
er is trouwens niet zo veel ruimte om zo een bak met dubbele koppeling
onder de 11 te *konklefouzen (plaatsen ) liet ik mij wijsmaken.
zou kunnen
*gebruik ik soms om nu en dan es grappig uit te pakken. proberen ...
Wat ik er over gelezen heb neemt de dubbele nauwelijks meer ruimte in dan een enkele. En gezien het feit dat de (hand)bak m.i.v. de 996 nu al onder de wagen te verwijderen is, zijn ze misschien al "ruimte aan het maken"?.
*deze ollander begreep je konklefouzen niet alleen, hij kende het woord zelfs
wist allleen niet dat het zo geschreven wordt. Maar jullie Vlamingen zijn ons gewoon heer en meester bij Tien voor Taal
13 jun 2005 16:02
die ruimte maken duurt dan al heel lang,
ze zitten nog steeds met de betrouwbare tiptronic( die al heel lang, en eigenlijk een beetje klassieke(sorry) schakelbak blijft)
terwijl ferrari en dergelijke sportwagens, voor lopen.
porsche heeft op dat gebied een beetje achterstand, vind ik persoonlijk.
de manueel is wel prima,
de tiptr komt tekort bij manueel bedienen, reactietijd duurt te lang.
er is nog steeds geen sprake van dsg in porsche tot op heden in productiewagen.... wel jammer
13 jun 2005 16:17
Helemaal mee eens dat ze achterlopen op dit gebied.
De tiptronic, S of niet, past echt niet bij zo'n sportwagen
Maar ze zullen dus wel moeten en mijn inschatting is..... binnen 1 jaar
13 jun 2005 17:21
Ik ga nog voor de handbak, want ja een echte Hollander is een doehetzelver.
en het is goedkoper in aanschaf.
13 jun 2005 20:55
Paul van Engelen schreef:Helemaal mee eens dat ze achterlopen op dit gebied.
De tiptronic, S of niet, past echt niet bij zo'n sportwagenMaar ze zullen dus wel moeten en mijn inschatting is..... binnen 1 jaar
na maanden op het forum
eindelijk es iemand die het met me eens is
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.