Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 sep 2015 13:44
Ik wil binnenkort de koelvloeistof gaan vervangen van mijn Boxster 986 tiptronic. Ik heb hierover zo links en rechts al de nodige topics op internet gelezen. Het is me wel duidelijk geworden dat het vullen het best gaat via zo'n vacuum tool. Die heb ik inmiddels besteld. Wat me niet helemaal duidelijk is of als de vacuum methode hanteert of je dan ook toch nog moet ontluchten en/of zekering B1 ook nog moet verwijderen. Je zou zeggen dat als het systeem helemaal vacuum is dat er dan simpelweg geen lucht in het systeem kan komen.
Groeten Frits
14 sep 2015 16:50
één trip van 20 min met open ontluchtingsklep en je hebt naast jou vacuüm methode extra zekerheid dat alle lucht uit het systeem is.
kost niks, en nauwelijks moeite.
15 sep 2015 8:03
Tijdens de 20min rit ook de kachel in de hoogste stand. Dan circuleert dat circuit ook goed om zo mogelijk daar achtergebleven luchtbellen er uit te krijgen.
Daarna toch nog de eerste paar daaropvolgende ritten de volgende dag bij koude motor koelvloeistofniveau checken en indien nodig verder aanvullen, just in case. Daarna mag de ontluchtingsklep dicht. Maar blijkbaar mag die ontluchtingsklep ook gewoon open blijven staan. Dit alles is mij verteld door de specialist nadat een radiator, de thermostaat en de waterpomp vervangen werd bij mijn auto (996).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.