Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

knipperlicht automaat

20 okt 2015 16:50

wellicht een vreemde vraag op het forum: het knipperlicht relais in mijn 996 4S in nauwelijks hoorbaar, ik zou het dus willen vervangen door eenthe die meer geluid maakt. Dus mijn vraag is simpel: heeft iemand hier ervaring mee en zo ja waar bevindt zich het relais. Alvast bedankt voor jullie reacties :wink:

Re: knipperlicht automaat

20 okt 2015 20:14

Ik heb hetzelfde probleem (996 Carrera 4). Het relais is makkelijk bereikbaar en je kunt door te luisteren precies lokaliseren waar het zit. Ook ik zou het relais graag vervangen door een exemplaar dat wel hoorbaar is. Vergeet regelmatig de alarmlichten uit te zetten omdat het relais niet hoorbaar en de verlichting van de schakelaar ook nog eens slecht zichtbaar is.

21 okt 2015 12:24

Vergeet regelmatig de alarmlichten uit te zetten...

Zo vaak pech? :mrgreen:

21 okt 2015 12:39

een 996-grapje kan niet uitblijven :mrgreen:

21 okt 2015 19:00

Gelukkig heb ik daar mijn alarmlichten nog nooit voor nodig gehad. Bijna 170.000km op de teller en nog geen motorschade (behalve de beruchte krukaskeerring) gehad.

22 okt 2015 17:24

ja maar waaar zit het relais nou? :D :D

22 okt 2015 19:04

Positie 3 in de relais panel links boven je linkervoetrus.

Afbeelding

22 okt 2015 19:09

Johann schreef:je linkervoetrus.

** voeg toe aan vocabulaire ** :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

22 okt 2015 19:14

Zit inderdaad bij pedalen. Wanneer je de richtingwijzer aanzet, met een zaklampje op de relais schijnt zou je met je vinger moeten kunnen voelen welk relais het is. Mocht je het probleem van het relais dat te weinig 'geluid' produceert kunnen oplossen, laat dat dan even weten.

22 okt 2015 19:31

horn schreef:
Johann schreef:je linkervoetrus.

** voeg toe aan vocabulaire ** :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:thumleft: Hoe noem je dat ding? Ik heb werkelijk geen idee, dus maar te plekke bedacht :D

22 okt 2015 19:43

Ik denk je 'foot rest', oftewel je voetsteun. :cheesy:

22 okt 2015 20:56

clignoteur

22 okt 2015 22:15

Morgen na het werk gelijk even kijken. Ik denk dat ik gewoon naar de onderdelenwinkel ga, tien tegen een is het een volkswagen onderdeel. Ik laat het wel weten :lol:

23 okt 2015 19:26

Ça y est! Zo zeggen ze hier, het is gelukt. Inderdaad ging het om een gewoon VW/Audi relais. Ik heb de bedrading verlengd en uiteindelijk het relais met kleefpasta onder het dashboard gekleefd: het klik/klak geluid is nu twee keer zo luid! Dit was een karweitje van een half uur! :D :D :D

23 okt 2015 20:25

Kan het gehoorapparaatje weer uit :mrgreen:

23 okt 2015 20:29

Heb je nu een ander type relais geplaatst, of een identiek exemplaar op een andere plek bevestigd waar het beter hoorbaar is? Kun je een foto plaatsen van je aanpassing? En 'last but not least 'is het tikken van het relais nu ook duidelijk hoorbaar tijdens het rujden?

23 okt 2015 23:07

Ik heb hetzelfde relais gebruikt. Alleen een verbindingskabeltje gefabriceerd tusse de houder en het relais zelf. Ik zal proefondervindelijk de beste plasts moeten zoeken. Het gaat er om een klankkast te vinden. Morgen even rijden en dan zien we wel. Ik probeer ook een foto te plaatsen.

23 okt 2015 23:08

Trouwens Jaspa, ik ben gewoon doof aan de rechterzijde :wink:

25 okt 2015 19:14

Was niet rot bedoeld hoor, uiteindelijk krijgen we daar allemaal last van. :wink:
Plaats een reactie