Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
22 okt 2015 21:08
Bij de zoektocht naar een 997 cabrio zijn we een mk2 tegengekomen met krassen in de cabriokap,veroorzaakt door een kat. Volgens de verkoper is dit te repareren door een behandeling volgens de "Scherpe scheermes methode"
Heeft iemand hier van gehoord,of er ervaring mee?
Hoor het graag.
22 okt 2015 21:11
Mijn eerste reactie is : waarom past hij die methode niet zelf toe ?
Lijkt me handig voor de verkoop.
22 okt 2015 21:49
Anders even een cabrio specialist raadplegen en zeker de 997 laten zien alvorens tot aankoop over te gaan. Als een kat enorm heeft lopen harken, dan is wellicht de waterdichte tussenlaag ook beschadigd. Cabrio specialisten van oudere cabrio's weten ook goed wat nog mogelijk is met schades aan daken.
22 okt 2015 21:57
Patrick schreef:Mijn eerste reactie is : waarom past hij die methode niet zelf toe ?
Lijkt me handig voor de verkoop.
Dat gaat hij ook doen.
22 okt 2015 23:23
dus hij "scheert" de opstaande vezels weg?
Vraag me dan af waarom ze tijdens de productie die vezels niet gelijk weg hadden gelaten.
23 okt 2015 0:13
Jemig, de 'scherpe scheermes methode' . Lijkt wel iets uit de tijd van de bende van Nijvel. Heb er nog nooit van gehoord dat je het dak gaat 'scheren', klinkt niet goed soort van symptoombestrijding....
23 okt 2015 6:53
Bedankt voor de input,voelt inderdaad niet goed. We gaan voor een nieuwe kap,anders geen deal!
23 okt 2015 9:41
haha, lijkt wel een potje "gouden raad van tante Kaat". ze deden idd vroeger zo de pluizen van een wollen trui.
Laatst bijgewerkt door
dpRide op 24 okt 2015 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.
24 okt 2015 10:31
Wat moet ik me voorstellen bij kattensporen?
Een paar haakjes of het dak echt kapotgtekrabt?
Moeilijk om er een oordeel over te vellen
Ik zou persoonlijk een perfecte willen zonder krasjes deukjes of beschadigt dak
24 okt 2015 10:43
Wat een bullshitverhaal houdt die verkoper erop na. Idd, wanneer het zo makkelijk is, waarom past hij zelf die methode niet toe?
Ik zet zelf ook wel eens kappen (hobbymatig) en heb me er dus goed in verdiept. Een schade is nooit onzichtbaar te repareren. Reken op een goede 2000 a 3000 euro voor een nieuwe kap (ruit wordt bij mijn weten bij een 997 meevervangen).
Ga je de auto alleen met mooi weer rijden en is het dak toch altijd omlaag? De auto rijdt er niet minder om en waterdichtheid is bij wat oppervlakkige krassen niet in het geding. Het is maar wat je eisen zijn... Een lage prijs en een smetteloze auto is lastig te vinden.
Nog een tipje.. Nooit met een hogedrukreiniger op de kap! Een kap bestaat uit een buitenlaag van stof (diverse kwaliteiten). De kwaliteit van de stof zorgt voor de vormvastheid en kleurechtheid. Daaronder zit een rubberen laag welke de feitelijke waterdichtheid verzorgd. Bij een hogedrukreinigingsbeurt spuit je door de stoffen vezels de rubberen laag stuk. Zeker wanneer de kap al wat ouder is.
Succes met je zoektocht!!
24 okt 2015 10:58
Denk dat de krassen oppervlakkig zijn,maar het zijn meerdere poten sporen. De man voor wie ik de Porsche zoek gaat zich eraan ergeren,dus er moet een nieuw dak op,klaar. Overigens is het budget naar boven bijgesteld omdat een 997 Mk 2 vanaf bouwjaar 2009 de voorkeur heeft. Denk aan 70k-75k.
Afspuiten met een hogedruk spuit gaat niet gebeuren,zachte borstel en groene zeep!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.