Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964 achterruit verwijderen, truc?

02 jan 2016 12:52

Wie weet en heeft de truc voor mij om een 964 achterruit te verwijderen zonder deze stuk te maken?
Doel is om deze te gaan vervangen voor een kunststof achterruit.

Re: 964 achterruit verwijderen, truc?

02 jan 2016 12:59

Zit hij gewoon in een rubber of zit hij geplakt :?:
Denk gewoon in een rubber, voorzichtig met een brede schroevendraaier het rubber van binnenuit over het randje duwen.
Doe dit meest tot de helft of driekwart en als er niet teveel kit op zit haal je hem zo eruit :salut:

02 jan 2016 13:06

van binnenuit - met plastic spatels - het rubber om- én naar buiten duwen..

Begin bijvoorbeeld in de linker-bovenhoek ... en werk dan naar de andere hoek - vervolgens links en rechts naar beneden.

Langzaam aan - dan breekt het ruitje niet :wink:

Andere optie is om van buitenaf het rubber er af te snijden ... maar dan zal je een nieuw rubber moeten kopen :popcorn:

02 jan 2016 13:14

Olaf, had een late 964 nou geplakte ramen zoals de 993 :?:

02 jan 2016 13:18

Top dank voor de snelle reactie. Ik ga mijn tijd nemen en inderdaad van binnen het rubber los proberen te maken en naar buiten werken.
Zoals ik het nu zie is het raam niet gekit dus dat scheelt (jan 1991). Daarna alles goed schoonmaken (eventueel roest behandelen als ik dat tegenkom) en met draad (in het rubber) het andere raam er weer inzetten. Ooit bij een 3.2 gedaan en dat ging allemaal best makkelijk. Wel met twee man gedaan.

:thumleft:

02 jan 2016 13:22

als je niet handig bent of het risico niet wilt lopen dat die stuk gaat op 1 of andere manier :

snijd gewoon het achterruit raam rubber stuk en haal hem eruit , rubber is goedkoper dan achterruit :idea: :idea: :idea:

of rij langs en raamboer die geef je paar joeten dan doet die het ook voor je :wink:

.

02 jan 2016 13:26

Mike, Mike, wat een slecht voorbeeld geef jij toch :oops:
Pice of a cake, of zoiets :mrgreen:

02 jan 2016 13:39

Rubber stuk snijden, moet je toch vervangen....maar kunststof achteruit ?????? waar is dat goed voor...

02 jan 2016 14:31

Wil graag een ruit zonder ruitenwisser gat. Echter niet kunnen vinden voor een redelijke prijs en wel een kunstof achterruit. Scheelt ook nog wat gewicht.
Had eerder dit jaar bijna een glazen achterruit zonder rwisser gat kunnen kopen hier op PF echter was iemand mij net voor gedurende mijn vakantie...
Wel even balen. Vandaar nu deze oplossing. Maar als ik nog een ruit tegenkom zonder ruitenwisser gat dan zal ik die niet laten liggen mits de prijs redelijk is.

02 jan 2016 14:33

molen934 schreef:Olaf, had een late 964 nou geplakte ramen zoals de 993 :?:

Weliswaar geen achterruit maar de voorruit van mijn 964 uit 92 zat niet gelijmd en ging er zonder snijden eruit!

02 jan 2016 15:59

BoumaK schreef:Wil graag een ruit zonder ruitenwisser gat. Echter niet kunnen vinden voor een redelijke prijs en wel een kunstof achterruit. Scheelt ook nog wat gewicht.
Had eerder dit jaar bijna een glazen achterruit zonder rwisser gat kunnen kopen hier op PF echter was iemand mij net voor gedurende mijn vakantie...
Wel even balen. Vandaar nu deze oplossing. Maar als ik nog een ruit tegenkom zonder ruitenwisser gat dan zal ik die niet laten liggen mits de prijs redelijk is.

Cultwerk heeft ze voor €700

http://www.cult-werk.com/cult-werk-porsche-parts-teile

02 jan 2016 16:05

tering 700 daar koop je een 964 achterruit voor zonder gat en zonder verwarming erin, nog vetter 8) en nog lichter :mrgreen:

.

02 jan 2016 18:08

Denk dat ik n 964 maar in onderdelen ga verkopen...

02 jan 2016 19:12

Prima goed plan hahaha, toevallig een raam zonder ruitenwisser beschikbaar?

Grrr raam is er nog niet uit... Morgen maar weer even verder proberen. Zit behoorlijk strak en vast allemaal.
Wel al met kunststof spatel er tussen kunnen komen en rondom "ertussen" kunnen schuiven/wriken (buiten en binnen). Bovenin wel ruimte en speling kunnen krijgen maar onderin (binnen) erg lastig om bij te komen.
Terwijl het daar los moet volgens mij omdat ik anders boven last krijg van het dak dat een beetje uitsteekt....

Volgens mij is het 964 achterruit raam groter dan die van de 3.2. Zou het daarom zo strak zitten en strakker zitten dan bij een 3.2?
Als ik het goed zeg en je wilt een 3.2 raam erin zetten dan moet je ook een 3.2 (of ouder model) rubber gebruiken om dat het te klein is in een 964 rubber.

02 jan 2016 21:47

Zo even een ideetje, kan je het gat niet opvullen met glas?

Op het vwforum is iemand die snijdt uit glas een passend rondje: http://www.vwforum.nl/post2307697.html
Misschien wil hij wel een rondje snijden of kan elke glassnijder dit wel.
Als je deze met een plakbandje aan de binnenkant vast maakt zou misschien een Carglass het kunnen opvullen? Ze kunnen ook een sterretje onzichtbaar met hars..

03 jan 2016 10:38

heb je eerst overal binnen en buitenkant wd40 gespoten tussen rubber eb carrosserie.
wringt het niet zo hard.

03 jan 2016 11:51

als je het nog nooit gedaan hebt en nodeloze kosten (door vernielwerk) wil voorkomen zou ik hem even naar de glasboer rijden en hem daar uit laten halen.
kost je een grijpstuiver en je weet zeker dat het zo schade vrij mogelijk gebeurt (wel afhankelijk van de vakman natuurlijk)
De ruiten van mn alpine heb ik er ook uit laten trekken door een glasman en dat kostte me € 70.
mooie is dat ik ze daar heb laten liggen. na de respray zet hij ze er ook weer in met de originele rubbers en lijsten.

03 jan 2016 16:07

BoumaK schreef:... een 964 achterruit te verwijderen zonder deze stuk te maken?
..

.. en als de ruit toch breekt of scheurt - koop je dan zelf een nieuwe, of verhaal je deze dan alsnog op de verzekering :?:

BoumaK schreef:Wil graag een ruit zonder ruitenwisser gat. Echter niet kunnen vinden voor een redelijke prijs ...

:popcorn:

03 jan 2016 16:21

Hij is op zoek naar een ruit zonder ruitenwissergat, maar kan die nergens vinden voor redelijk bedrag en gaat daarom uit nood een kunststofruit monteren.

Als hij van plan was de verzekering op te lichten, had hij hier niet gevraagd hoe je hem er heel uit krijgt lijkt mij en had hij inmiddels op kosten van de verzekering wel al een ruit zonder gat gehad.... :idea:

En waarom een nieuwe kopen trouwens? Hij heeft inmiddels al een kunststof ruit :popcorn:

03 jan 2016 16:28

Afbeelding :salut:

03 jan 2016 16:46

Zo'n dopje is best een aardige oplossing - en was bij o.a de 968 zelfs origineel bij het ontbreken van een achterruitwisser :idea:

@ Boumak, ga je ook de hoedenplank aanpassen :?:

03 jan 2016 21:43

de achterruit wisser is toch best handig, alleen moet je er een spuitertje bij fabriceren

03 jan 2016 21:50

Olaf schreef:Zo'n dopje is best een aardige oplossing - en was bij o.a de 968 zelfs origineel bij het ontbreken van een achterruitwisser :idea:

@ Boumak, ga je ook de hoedenplank aanpassen :?:

Dank Olaf, is een RS kloon aan het worden en dan meer een clubsport dus een hoedenplank gebruik ik al een tijdje niet meer.
Zit nu op 1220 kg met volle tank. Ik zal het glazen raam eens wegen en het kunststof raam ook, kijken wat het scheelt.

Op het raam dat erin zat had ik al een dop zitten trouwens, werkt prima en ziet er zeer netjes uit......maar ja... ;)

Het raam is eruit, twee uurtjes werk. Had het een keer eerder gedaan bij een 3.2 en toen ook weer teruggeplaatst. Ging toen allemaal prima.
Deze keer wat meer moeite omdat het raam volgens mij er wat strakker in past (groter raam bij 964?).
Er was wel wat gekit maar niet idioot veel dus had daar weinig last van behalve dat het best aardige vast zat.
Kijken of ik wat foto's kan plaatsen voor degene die het ook een keer los willen halen....

03 jan 2016 23:06

Het raam met nette dop voor de afwerking van het ruitenwisser gat.

Afbeelding

Met kunststof fietsbanden verwijder beugel het raam rubber beetje bij beetje naar buiten duwen.
Ik heb aan de linker zijkant begonnen en naar boven gewerkt en rechter zijkant gestopt. Daarna zat het los genoeg om het raam eruit te halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje oude kist was gebruikt, het plakte op die reden nog wel een beetje.
Het was wel kit die hard is geworden dus dat scheelt weer een hoop troep.

Afbeelding

03 jan 2016 23:42

rarebear schreef:de achterruit wisser is toch best handig, alleen moet je er een spuitertje bij fabriceren

Vind m compleet overbodig en heb m ook niet op de 964.
Op de 993 zittie wel, volgens mij nog nooit gebruikt.
Plaats een reactie