Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 jan 2016 23:46
Vraagje:
Voor 911s van bouwjaar '77 hoor je de benzinepomp zwaar zoemen?
Ik hoor ze opslagen maar niet verder zoemen, klopt dit?
Thanks
07 jan 2016 23:26
Heren,
Het is wel belangrijk.
Is mijn eerste aankoop.
Ken er nog niet veel van, maar samen met mijn schoonvader willen we hier een mooi projectje van maken.
Mijn schoonvader is 15jaar garagist geweest, maar zijn geheugen laat hem soms wat in de steek.
Probleem is dat hij momenteel niet start.
ontsteking is goed.
Hij start, je hoort dat hij wil draaien maar dan plots stopt hij.
Dus we denken benzinepomp kapot. We horen benzinepomp starten maar erna niets meer.
Klopt dit?
Graag zoveel mogelijk suggesties.
Thanks
08 jan 2016 8:19
Ik hoor geen zwaar zoemende benzinepomp als ik mijn auto op contact zet. Je kunt misschien kijken of de injectoren wel benzine leveren? Zoek even op 'injectoren' en 'testen'. Genoeg leesvoer.
Vertel eens wat meer over je auto? Heb je foto's?
08 jan 2016 8:51
Bij mijn '72 is hoort het zo!
Zodra ik mijn contact aanzet hoor ik de benzinepomp luid "zoemen".
08 jan 2016 14:53
Hello,
Alvast dank voor de antwoorden en tips.
Zal me kort even voorstellen.
Matthias, 28j, uit Antwerpen.
Na lang zoeken heb ik in december '15 mijn porsche 911 coupe 2.7 1977 kunnen kopen.
Super auto. Carrosserie goed, geen roest, interieur goed, matching numbers, EU.
Enige min punt: Auto heeft 15jaar stil gestaan.
Heb hem gekocht toen de auto reed, maar telkens ik in hoge toeren wilde gaan sputterde hij.
Precies of ik reed met de choke aan.
We ( schoonvader en ik ) willen hier een mooi projectje van maken.
Ondertussen:
Luchterfilterbak gerepareerd ( tijdelijk gekit )
stroomverdeler vervangen
brandstof relais gerepareerd, want bleef hangen.
Ontsteking zit goed want auto wil starten, maar telkens stopt hij.
Je voelt echt elke keer dat hij wil opstarten, maar dan toch net niet.
We denken dat hij dus niet genoeg benzine krijgt om volledig op te starten.
Vandaar de vraag of je de benzinepomp duidelijk hoort? En hoe je zeker kan weten dat deze niet kapot is?
Heb al gehoord achter een nieuwe van bosch, 360€ !!!
Hoe meer tips, hoe beter!
Share your experience please.
Groetjes,
Matthias
08 jan 2016 15:23
Anne 2.7 schreef:Zoek even op 'injectoren' en 'testen'.
Ergens een verstopt benzinefilter?
08 jan 2016 23:47
Hallo Matthias,
Je 2.7 is uitgerust met het Bosch K-jetronic injectiesysteem. Kan heel goed werken en is betrouwbaar mits alle onderdelen in spec zijn, maar na 40 jaar is dit vaak niet meer zo.
Een van de dingen waar de goede werking van het systeem op berust is een goed vaccuum. Een gebroken luchthuis (wat je gekit hebt, blijkbaar?) komt vaak voor bij de modellen waar nog geen drukaflaatklep (pop-off valve) op gemonteerd doordat er ooit een backfire heeft plaatsgevonden. Indien je zeker weet dat je het luchthuis goed gerepareerd hebt (wat volgens mij lastig is) dan moet je in ieder geval ook zo'n pop-off valve monteren anders is het, nu je startproblemen hebt, binnen de kortste keren weer raak. Op het Amerikaanse Pelican Parts Forum is hier veel over te vinden.
Als je zeker weet dat dat allemaal goed zit en de rest van je systeem ook luchtdicht is, kun je het sproeien van de injectoren controleren. Een idee is om ze allemaal in een flesje te hangen en dan de brandstofpomp te laten draaien. Controleer het sproeipatroon en de hoeveelheid, ze moeten allemaal evenveel leveren (hoeveel exact daar zul je even naar moeten googelen).
Er zijn nog duizend andere dingen die mis kunnen zijn, maar allereerst moet de basis van lucht, benzine en ontsteking goed zijn. Dan kun je verder.
13 jan 2016 23:12
En, ben je nog verder gekomen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.