Hoi iedereen,
Ik ben nog een compleet groentje in de 911-wereld, dus hopelijk komt mijn vraagje niet al te achterlijk over.
Van kindsaf ben ik een zware fan van de Porsche 911, maar zowel praktisch als financieel was het nooit de meest geschikte wagen. Maar zoals alles over de jaren heen verandert... Financieel heb ik nog steeds niet de bankrekening van een groepslid van U2, maar ik klaag niet. En praktisch gezien kan één van de twee wagens best vervangen worden door een kleinere a la 911. Dan houden we nog steeds een break over, dus...
Zoals ik zei, ben ik nog zodanig groen achter de oren dat ik de aanschaf van een 911 liever nog een beetje uitstel tot ik toch iets meer op de hoogte ben van de technische kant van deze prachtige wagen. Ben ik blij dat ik zonet deze fantastische site gevonden heb! Mijn grote liefde is een Porsche zoals de 911SC van begin de jaren 80. En alhoewel mijn budget beperkt blijft (ik denk aan een aankoopprijs van rond de 13-15.000) is dit niet echt de enige reden. Ik vind die ietwat oudere Porsches persoonlijk gewoon ook veel mooier dan de laatste nieuwe modellen. Met de gewone verticaal staande achterlichtjes en de prachtige Fuchs velgen, waar anders vind je zoveel moois dan bij de oudere modellen?
Adembenemend.
Maar dat is ieder zijn zin natuurlijk.
Om nu to the point te komen, wat me toch wel deed schrikken bij het lezen van enkele topics hier, is het aantal vermeldingen van motorrevisie. En dan spreek ik nog niet over wat dit dan zou moeten kosten! Ik verwacht allesbehalve dat je met een 911 kan rondrijden zonder er ook in te investeren, maar dit slaat werkelijk alles. Ik ben beginnen rijden met een kleine Datsun wanneer ik 18 was, nu rijd ik met een BMW 5-serie. Op een 20 jaar autorijden heb ik dus al wel wat auto's gehad, in alle maten en gewichten. Maar ik was er steeds van overtuigd dat een 911 motor onverslijtbaar was, bij wijze van spreken dan toch. Blijkt het normaal te zijn een gehele revisie van motor na een kleine 200.000 km heel normaal is! 200.000km?? Mijn vriend rijdt met een BMW als de mijne, heeft 265000km op de teller en die motor draait als nieuw. Zelfs een oude Nissan GTI waar ik ooit, lang geleden, een tijdje mee reed deed zonder één kikje 230.000 km. En dan was er van revisie nog geen sprake. Het klassieke onderhoud, en hier en daar een koppeling vervangen, maar niets drukverlies, geen olielekkage, enz... Komt hier inderdaad dan nog eens de absurde prijs van zo'n revisie bij kijken. Ik lees hier bedragen van 8000 Euro en meer!?? Ik had steeds in gedachte dat wanneer je een mooie som uitgeeft voor een oudere Porsche die perfect is onderhouden, het niet echt zoveel uitmaakte of er nu 140.000 of 240.000 op de teller staan. Als er "normaal" mee gereden is, uiteraard. De 911 zal steeds mijn favoriete wagen blijven, maar dit vind ik toch wat gek. En schrikt me eerlijk gezegd af. Een 15.000 uitgeven voor een mooi exemplaar als een SC met pakweg 170.000 km, en dan na een 20 a 30.000 km alweer een kleine 10.000 Euro uitgeven aan een motorrevisie kan ik me dan ook weer niet permitteren. Of zit ik zo fout? Graag hoor ik de ongezouten mening van jullie, 911 kenners/fanaten! En "keep up the good work" met de site, werkelijk prachtig!
Walter