Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 maart 2016 21:10
Beste forumleden,
Is de C4 gevoeliger voor technische problemen dan de C2 of is dit het zoveelste Iu..........verhaal.
Graag jullie ervaringen en tips
07 maart 2016 21:25
Ik rij nu 11 jaar een c4 als dagelijkse auto en heb nog geen kosten gehad die een c2 niet gehad zou hebben.
07 maart 2016 21:57
Er zit ook meer techniek op, dus ja.
07 maart 2016 21:58
Ben je specifiek op zoek naar een C4 dan Willem?
07 maart 2016 22:00
C2 handbak!
doe nou niet zo .....moeilijk
07 maart 2016 22:06
Ik wil het gewoon voorzichtig brengen.
07 maart 2016 22:13
Heb ze alle twee, maar kan er geen zinnig woord over zeggen.
Ha ha leuk weer een C2 vs C4 discussie starten, origineel hoor
07 maart 2016 22:19
Franz schreef:Er zit ook meer techniek op, dus ja.
Dus net als een schuifdak, en een airco en nog meer opties.
Ja zit het erop dan kan het stuk maar over de c4 zijn er niet standaard meer kosten aan onderhoud
07 maart 2016 22:23
Extra aandrijving is extra slijtage dus kunnen hogere kosten met zich meebrengen. Zeker nu de 964's al naar een kwart eeuw oud gaan.
07 maart 2016 23:19
Ik denk dat de extra kosten te verwaarlozen zijn. Ja, het 4WD systeem brengt meer techniek aan boord,
maar ik hoor nooit dat daar iets aan kapot gaat. Ook niet op dit forum. Ik heb mijn C4 in mei 5 jaar,
zo'n 45000 km. meer gereden, enig mankement wat niet op een C2 mogelijk is : keerring van het
voordifferentieel vervangen.
Vlg. mij allemaal bullet-proof en geen reden tot zorgen.
07 maart 2016 23:28
@Franz
Ik zoek al langer naar een 964 en ben nu tegen 2 mooie exemplaren aangelopen, één bij Wiggers in Almelo en één bij Nieuwenhuijse in Soest.
Ga binnenkort kijken maar stel info van het forum erg op prijs.
Dank voor het meedenken.
07 maart 2016 23:43
Ik heb een c2 gehad en heb nu een c4 .
De extra kosten van een c2 tov van een c4 zijn in mijn geval de schadeherstelkosten aan de c2 die een bepaalde bocht niet aankon en ik met de c4 normaal doorheen kom
En de extra kosten qua techniek heb ik nooit gehad ,maar heb de auto ook nog maar een jaar of 9
Enige extra kosten die ik heb is het cabrio gedeelte ,dan is een coupe goedkoper omdat daar nooit een nieuw dak op hoeft , als het goed is tenminste
07 maart 2016 23:46
Bij Wiggers zou ik effe vragen of er rekeningen van de laatste jaren bij zitten. Ben ook altijd huiverig voor auto's waar geen kenteken op zit. Onderhoudsboekje zegt niet zoveel want mocht de kilometerstand kloppen dan zou dit een koopje zijn. En daar geloof ik in deze tijd niet meer zo in.
Die uit Soest ziet er goed uit. Ook daar hetzelfde verhaal. Check de onderhoudshistorie van de laatste jaren. Dat zullen er met die kilometerstand niet zoveel zijn geweest ben ik bang.
08 maart 2016 0:13
Die in Soest staat er al meer dan 6 maanden en dat zal ook niet voor niets zijn. Als je bovendien een auto als zijnde in concoursstaat aanbiedt terwijl er geen originele Cup velgen ondr zitten (voor dat geld ook nog)...,
08 maart 2016 0:16
Auto is in mei 2015 op kenteken gezet dus die staat er inderdaad een tijdje.
08 maart 2016 7:44
Qua onderhoud het volgende C2 of C4 onafhankelijk.
Zorg dat je altijd een potje van €4000,- beschikbaar hebt voor reparaties!
Daarnaast is de vraag hoeveel Km per jaar je gaat rijden.
Elke 20K een grote beurt + de welbekende extra's komt snel op € 1500,- per beurt.
Wil de kosten laag houden is investeren in onderhoud cruciaal!
Carlo van Krey in Oss heeft een goede 964 staan volgens mij. Ze word schaars!
08 maart 2016 7:58
@Kappi2907
Ik ga denk ik 7000km per jaar met de auto rijden
De 964 staat nog niet op de situatie van Carlos van Krey maar ik ga vandaag bellen
@giulia
Dank voor de tip over de niet originele velgen, hoe zie je dit ?
08 maart 2016 8:41
Ging dat bij Carlo om die zwarte 964 met 220k op de teller voor 60k?
08 maart 2016 8:47
Geen idee
Zie niets staan op zijn site
08 maart 2016 8:58
Er stond er één maar die is vorige week verkocht. Wat is je wensenlijstje betreft de 964 ?
08 maart 2016 9:01
Bij voorkeur geen schuifdak, wel airco, geen automaat
Verder standaard
Ben wel bereid over afwijkingen na te denken als het een goed onderhouden exemplaar is, dan vind ik een km stand van rond de 180 000 ook geen punt
08 maart 2016 9:18
Ik kan op mijn iphone in de niet zo makkelijk zoeken maar Erwin van Rebel Engineering heeft hier ooit een hele duidelijke post over geplaatst. Als je hem met dr zoekfunctie zelf niet kan vinden, zal ik later zoeken.
08 maart 2016 12:23
willem51 schreef:@giulia
Dank voor de tip over de niet originele velgen, hoe zie je dit ?
Bij de originele velgen staat o.a. de ET waarde naast het ventiel
08 maart 2016 13:39
Mocht je in de omgeving Brabant gaan kijken dan wil ik best ff met je meegaan.
AKK is altijd aan te raden bij serieuze interesse.
Je grootste vijand is de verliefheid die snel kan inslaan (-:
08 maart 2016 14:17
En mocht je in almelo eo willen kijken wil ik ook wel even meegaan
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.