Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

gasklephuis vergroten 3.2

08 mei 2016 7:59

iemand ervaring met het vergroten van het gasklephuis en zo ja is er een merkbaar verschil?
ik kwam dit product tegen op de site van Steve Wong

http://www.911chips.com/engine.htm

Re: gasklephuis vergroten 3.2

09 mei 2016 14:37

Ook wel geïnteresseerd in ervaringen, de beademing van de 3.2 schijnt wel een grote beperkende factor te zijn.
Vraag me alleen af of je de LMM dan ook niet beter kunt vervangen door een systeem met een hittedraad; die klapdeur van de LMM is ook een behoorlijk obstakel in de luchtflow...

Re: gasklephuis vergroten 3.2

09 mei 2016 19:42

vraag aan Steve:

Dear Steve

Do you have any dyno charts for the Enlarged Throttle Body Conversion ?

Before and after?

thanks

vandaag antwoord van Steve ontvangen:


No before and after dyno chart just of the throttle body. Everyone who installs them usually installs them in conjunction with other modifications, such as exhaust, chip, and/or internal engine modifications, so such before and after charts are not applicable. I can though best describe the difference as punchier and with more throttle response through the rpm range vs the stock throttle body, because it is 10% larger in area, and eliminates the step ridge that exists around the circumference of the stock throttle butterfly which creates a non linear turbulent restriction. If you are interested in it, you’d need to send in your with everything stripped and removed from it including all sensors and screws and brackets. The only thing that should remain is the throttle butterfly and shaft, and the stop screw for the shaft. Then one that is already completed is exchanged with your unit so down time is minimal. Let me know if you have any other questions.



Regards,

Steve Wong

Re: gasklephuis vergroten 3.2

10 mei 2016 18:22

chip van Steve is onderweg!
ben benieuwd...

Re: gasklephuis vergroten 3.2

11 mei 2016 0:01

Ben je wel benieuwd naar je ervaring; als een grotere klep nu betere prestaties zou opleveren, waarom zou Porsche dan geen grotere klep gemonteerd hebben? Ik snap wel dat bij andere modificaties meer lucht wenselijk kan zijn maar bij een verder standaard blok?

Re: gasklephuis vergroten 3.2

11 mei 2016 1:06

Lucht schijnt wel de beperkende factor bij de 3.2 te zijn, ik dacht juist de LMM met die grote klapdeur die de lucht verstoort en reageren op gas vertraagt. Met carburateurs is er ook meer uit een 3.2 te halen.
Geen idee of grotere gasklep met handhaven van de standaard LMM echt iets oplevert...

Re: gasklephuis vergroten 3.2

11 mei 2016 6:29

ben ook benieuwd naar de resultaten, ik wil na het installeren van de nieuwe chip kijken wat het resultaat is op een testbank en laat dan direct checken welke resultaten het hittedraadsysteem boekt vs lmm

Re: gasklephuis vergroten 3.2

12 mei 2016 12:07

Als je je LMM al hebt vervangen door hittedraad systeem dan zal een grote gasklep zeker ook zin hebben.
Dan wordt je doorstroming alleen maar beter.

Re: gasklephuis vergroten 3.2

14 mei 2016 14:41

de chip van Steve is op Schiphol aangekomen ! :cheers:

ben benieuwd hoe snel een klein pakketje op transport is... eerst douane waarschijnlijk ....

pfff wachten is niet leuk als je aan de slag wil :mrgreen:

Re: gasklephuis vergroten 3.2

16 mei 2016 11:32

ik ben happy met mn wong chip, loopt beter stationair, in middenbereik; ik heb voor versie gekozen dat ik ook op Euro 95 kan rijden.

Re: gasklephuis vergroten 3.2

16 mei 2016 12:07

idem Euro 95 in de SSI variant :D

ik begreep van Steve dat op alle chips de clubsport optie qua toerenbereik van toepassing is
wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Re: gasklephuis vergroten 3.2

18 mei 2016 21:35

zo chip vandaag geïnstalleerd...
klein stukje gereden goed merkbaar meer trekkracht in midden bereik...als een lier :mrgreen: :mrgreen:
binnenkort, bij mooi weer, eens goed uitproberen ... wat een ellende :drive: :drive:
Plaats een reactie