Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wat is de functie van de roosters in de rolbeugels bij 986?

13 mei 2016 18:40

Het klinkt misschien raar, maar ik heb begrepen dat die roosters in de ruimte in de rolbeugels zitten als 'wind deflector', tenminste zo worden ze te koop aangeboden.

Het gaat om deze:
Afbeelding

Toen ik de auto aan het schoonmaken was, heb ik die roosters er eens uit geklikt en het viel me toen op dat ik dat eigenlijk veel mooier vind én dat je een veel beter zicht naar achteren hebt door de achteruitkijkspiegel.

Dus maar eens met de auto gaan rijden, de snelweg op, en even best doorgereden, maar ik voel eigenlijk geen (nauwelijks?) verschil ten opzichte van als die dingen er wél in zitten...

Je klikt ze er natuurlijk hartstikke gemakkelijk in en uit, dus daar gaat het niet om. Gezien mijn empirisch onderzoek heb ik ze er maar eens uit gelaten.

Zijn die dingen wel 'winddeflectoren', of dienen ze ergens anders voor?

Re: Wat is de functie van de roosters in de rolbeugels bij 9

13 mei 2016 18:48

In het Porsche PET programma noemt Porsche ze zelf "wind deflectors", dus...

13 mei 2016 18:56

Is iets om de haren uit de wind te houden, heb je er geen fohn bij gehad....

13 mei 2016 19:07

Ja, dat snap ik; dat heb ik immers ook al gelezen...

Ze doen alleen niet -of nauwelijks- waar ze voor bedoeld zijn, want (zoals ik al schreef) heb ik een heel stuk mét en zonder die dingen gereden en ik merkte eigenlijk geen verschil. :?

13 mei 2016 19:34

Misschien eens proberen met een pruik met lang haar :farao:

13 mei 2016 20:32

Je merkt idd weinig verschil maar icm het middenstuk doen ze wel wat en dragen ze iets bij aan windreductie in de cabine.

Ik heb ze er ook een tijdje uit gehad, nu weer er in maar zolang het middenstuk er niet in zit scheelt het haast niets.

Door de binnenspiegel kijk ik tussen de beugels door en heb ik er geen last van. Maar goed, ik heb dan ook die bulten er nog achter zitten en die doen geen goed voor het zicht rondom..

13 mei 2016 20:40

In de 981S zit er 1. Ik heb hem er uitgehaald en merk geen verschil (behalve dat ik meer zicht naar achteren heb).

13 mei 2016 20:58

Ik heb ergens gelezen dat als je bijv verdwaald bent in de rimboe er mee kunt vissen......handig! :mrgreen:

13 mei 2016 23:30

Wow! Dat is een leuke variatie op de Boxster grapjes :cheers: je gaat door voor de wasmachine. :popcorn:

14 mei 2016 9:07

Had je het ruitje er wel in zitten bij je test?
Die twee roostertjes kunnen toch nauwelijks iets doen, aangezien de stoelen het gat vd beugels al bijna volledig vullen.

14 mei 2016 9:30

Ik heb geen ervaring met een 986, maar wel met diverse andere vergelijkbare cabrio's en inderdaad heeft het deel tussen de hoofdsteunen het meeste effect. Zonder dat zul je weinig verschil merken met of zonder winddeflector in de beugels.

14 mei 2016 10:58

Wat ik grappig vindt is dat de meeste de 3 wind deflectors er altijd in hebben zitten.

Echter als je de folders en officiele foto's van de Boxster ziet zitten ze er nooit in. Alleen bij een klein fotootje in de folder die de optie Wind deflectors toont zie je ze gemonteerd zitten.

Dus "Porsche" vind het zelf ook mooier als ze niet gemonteerd zijn.
Plaats een reactie