Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Interval en kosten beurt

26 jun 2005 23:41

Ben bezig met een 964 van een particulier. Mooi ding, wel redelijk heftig geprijsd. Ik wil er een x-bedrag voor betalen, een uiterst bedrag, maar dan wil ik voorlopig wel klaar zijn (behoudens onvoorziene zaken natuurlijk). Dus op korte termijn geen beurt, geen banden, koppeling etc. Uiteraard zal ik eerst een aankoopkeuring laten verrichten. Maar de prijs van de eerste beurt wil ik de aankoopprijs verdisconteren.

Nu heeft deze P op dit moment zo'n 119/120k gereden (aantoonbaar trouwens). Bij 104k heeft 'ie de laatste grote beurt gehad. Dit was eind juni 2002. Bij 109k heeft 'ie een kleine beurt gehad, dat was in jaar later, dus juni 2003. Daarna, dus dat zijn twee jaren, heeft 'ie geen beurt meer gehad.

Wat is ook alweer de interval van een grote beurt? 20k? Dus is het verstandig om 'm nu een grote beurt te geven? En wat zijn ook alweer de kosten van een grote beurt (bij een P-specialist), als er niet al te grote dingen gevonden worden?

Wat denken jullie? Alvast bedankt voor jullie hulp! :salut:

26 jun 2005 23:45

tsja is moeilijk te zeggen denk ik? wat is een grote beurt? olie,bouggies, remblokken,oliefilter,benzienefilter en wat pakkingen oid???? of hoort klepjes stellen daar ook bij?

26 jun 2005 23:50

http://www.schmidt-oss.nl/prijzen/onderhoud%20964%20car.%202-4%20internet.xls

26 jun 2005 23:50

hallo

Ik ben voor een grote beurt meestal rond de 1000 euro kwijt.
Het kleppen stellen hoort daar zeker bij.
Hou er rekening mee dat er meestal toch wel iets is wat niet in orde is.

Groeten Anton964

26 jun 2005 23:52

610 euro ex btw bij P&P.

26 jun 2005 23:54

Marco schreef:http://www.schmidt-oss.nl/prijzen/onderhoud%20964%20car.%202-4%20internet.xls


He, da's mooie info! Thanx. Ik zie dat Schmidt dus 768 euro incl. BTW rekent voor een 20k beurt. Maar dan moet er verder niks aan het handje zijn, wat denk ik (zo goed als) nooit zal voorkomen.

Maarreh, wat zou er moeten gebeuren denken jullie (gezien de km-standen en de jaren waarin het is gedaan)? 20k beurt? En is dit dan de zog. 'grote beurt'?
Laatst bijgewerkt door MS964 op 26 jun 2005 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2005 23:56

MS964 schreef:


He, da's mooie info! Thanx. Maarreh, wat zou er moeten gebeuren denken jullie (gezien de km-standen en de jaren waarin het is gedaan)?

zou uitgaan van zo'n 40k beurt met een stuk reserve
...maar een aankoopkeuring zou daar toch wat richting aan moeten geven

27 jun 2005 0:24

Ik las dat je bij Schmidt in de prijslijst had gekeken.
Vraan aan Frank of hij met je mee gaat om naar deze auto
te kijken hij weet alles van het merk.
Ik ben er dan ook al zo lang ik mijn porsche heb in onderhoud
top adres!

Groeten anton964

27 jun 2005 14:36

MS964 schreef:Maarreh, wat zou er moeten gebeuren denken jullie (gezien de km-standen en de jaren waarin het is gedaan)? 20k beurt? En is dit dan de zog. 'grote beurt'?

Ja, 20k beurt dus incl. kleppenstellen lijkt me in dit geval noodzakelijk. Verschil met 40k & 80k is "slechts" respectievelijk benzinefilter en versnellingsbakolie.

Zou voor de beurt €1000 - €1200 reserveren als je daarna voorlopig klaar wilt zijn :!: :wink:

27 jun 2005 14:57

Absoluut een beurt laten geven.
Zeker tot 1.500,= reserveren.

Greetz,

Erick
(je wilt toch een 993??)

27 jun 2005 15:00

Erick schreef:je wilt toch een 993??

Niet zo'n lastige gewetensvraag stellen hè :!: :twisted: :wink: :lol:
Plaats een reactie