Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 mei 2016 10:25
Beste allemaal.
Ik heb het volgende probleem. Het lukt mij niet meer om de tank vlot in één keer helemaal vol te gooien.
Als ik op volle snelheid vul dan slaat de pomp telkens na 1 à 2 seconden af.
Op 'halve kracht' vullen dan lukt het wel, maar dan duurt het dus wel een tijdje voor hij vol is.
Ik heb dit getest bij BP en Tango zonder enig verschil.
Geen waarschuwingslampjes op dashboard
De laatste keer dat ik hiervoor getankt heb denk ik dat ik de tank wel iets te vol afgevuld heb. Was niet echt goed aan het opletten. Zou dus goed kunnen dat dit er iets mee te maken heeft. ik denk dan zo direct aan de systemen die aan de tank gekoppeld zijn en een functie hebben bij het tanken, zoals de ORVR bv. of ergens iets dat volgelopen is door te veel af te vullen.
Het probleem is dus begonnen na dit voorval. Wat wel zo was hiervoor is dat ik steeds de tankspuit heel precies goed in de hals moest plaatsen om aan volle snelheid te kunnen vullen. Onder een licht afwijkende hoek sloeg hij ook steeds rap af. Dat leek mij niet abnormaal omdat het iets is dat wel vaker voorkomt bij al de auto's uit Zuffenhausen (niet?).
Iemand enig idee. Is dit iets dat weer vanzelf over gaat, bv. als overtollige benzine verdampt is
25 mei 2016 10:57
Probeer eens te tanken met de sleutel in het contactslot.
25 mei 2016 11:23
PTT schreef:Probeer eens te tanken met de sleutel in het contactslot.
Juist! Niet aan gedacht. Was telkens met de sleutel uit. Dat zou het dus kunnen zijn
Ik probeer het vanavond even.
25 mei 2016 20:04
Want? Wordt er 'op slot' iets geblokt?
25 mei 2016 20:41
is een bekend probleem van onvoldoende ontluchting. lees meer
HIER
25 mei 2016 21:48
En waarom werkte het dan tot zondag wel goed en nu niet meer?
Tenzij ik met overvullen iets geblokkeerd heb.
25 mei 2016 21:53
De Pelican oplossing is voor een ander probleem, het voor maar 3/4 vol kunnen krijgen van de tank.
Via het contactslot word een magneet aangestuurd in de vulbuis die de ontluchting regelt. (kaput contactslot)
Ook kan zekering nr 6 kaput zijn.
25 mei 2016 21:56
Ik had de laatste twee keer dat ik tankte de sleutel in mijn zak terwijl ik meestal de sleutel in contact laat. Alhoewel ik in bemande tankstations wel altijd de sleutel in mijn zak stop en tot kort nooit problemen heb gehad.
Ik moet het nog even testen. In ieder geval een richting om te denken.
Laatst bijgewerkt door
Kheldar op 25 mei 2016 22:10, in totaal 1 keer bewerkt.
25 mei 2016 21:57
Herkenbaar euvel, verschilt in mijn geval nogal per pomp. Als het zich voordoet houd ik vul'pistool' ondersteboven. Werkt tot nu toe altijd.
25 mei 2016 22:08
Dat heb ik allemaal al geprobeerd.
Voorheen nooit problemen. Enkel wel gevoelig voor het niet goed plaatsen van de spuit. Maar altijd vlot kunnen vullen.
Ik denk toch eerder een verband te zien met overvullen. Weet er iemand iets meer over het koolstof canister?
25 mei 2016 22:13
Idd, het tanken van de 997 gt3 gaat niet zo vlot als de 993
Let goed op hoe de pistool in de vulhals gaat en bij veel druk slaat hij snel af.
Ben daar toen mee teruggeweest en dit is normaal.
25 mei 2016 22:19
Wanneer daar te veel benzine in komt gaat je Check Engine Light branden en wordt er een klep afgesloten.
Alleen op te lossen bij de dealer of specialist.
26 mei 2016 19:02
Getest met sleutel in het contact laten. Maakt dus geen verschil. Hij slaat gewoon telkens af.
26 mei 2016 19:04
Ook kan zekering nr E6 kaput zijn.
26 mei 2016 19:35
Post #13 in this thread has the exact procedure that needs to be performed to fix my issue. I pulled the fuel sending unit out of the top of the tank (under the battery in my C2), zip tied the two fuel lines to the sending unit to keep them higher in the tank and out of the way and sure enough that completely resolved my issue. I couldn't beleive that two zip ties and about 1.5 hours of my time was all that was really needed to remedy the situation.
Uit Rennlist:
http://rennlist.com/forums/996-forum/46 ... e-gas.htmlSucces.
26 mei 2016 21:11
Dat klinkt als een mogelijke boosdoener.
Het voordoen valt ook samen met de rijvaardigheidstraining die ik zondag gedaan heb. Daar is wel serieus wat bocht- en remwerk aan te pas gekomen. Zie dat zulke omstandigheden ook in de post ter sprake komen.
Ervoor heb ik nog vlot knn tanken (te vol) er na niet meer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.