Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Olietemperatuurmeter met kuren

28 mei 2016 18:10

De olietemperatuurmeter van miijn Carrera coupe uit 1984 is wat van slag.
Vanaf start staat ie in het rood. Na een half uurtje rijden reageert ie op remmen. Als ik rem dan gaat ie richting wit.
Ik wil het ding graag testen.
Waar zit ie, en hoe doe je dat?

Grt
@

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

28 mei 2016 18:58

Voor wat het waard is: mijn olietemp ('72 ) "plakt" wel eens als ik net ga rijden met een koude motor/auto. Als ik dan op het glas (zachtjes) tik springt hij ineens naar de juiste waarde. :D

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

28 mei 2016 21:28

volgens mij zit hij net onder de oliedruksensor met een schuifje op de motor geplaatst, lijkt dus vuil contact ??
mocht dat niet helpen achter de klokjes van je dashboard zitten bruine draden (massa) 1 of meerdere vervuild aansluitingen even reinigen en je weet het

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

28 mei 2016 22:39

Beide geprobeerd, zonder resultaat.
Als ik her contact omdraai dan slaat de meter uit tot halverwege rood en daar blijft ie.
Denk dat ik maar eens een nieuwe sensor moet aanschaffen.
Bedankt voor de tips.

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 4:22

Weet je zeker dat je naar de olietemp meter zit te kijken en niet naar de oliepeilmeter?

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 9:16

Ik dacht hetzelfde omdat er ook word gezegd reageert met remmen.

En anders denk ikntochbeen massa probleem ook omdat het dan reageert met remmen

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 11:31

Ik heb net gekeken maar op mijn olietemperatuurmeter heb ik helemaal bovenin een rood vlakje, olieniveaumeter...onderin...


Zie filmpje:

https://youtu.be/T0QPTd2FYJs

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 12:04

Is dit altijd al zo geweest? Zo ja, heel misschien draden van niveau meter en temp meter verwisseld? :twisted:

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 12:30

Ik durf het bijna niet te vertellen...
Omdat mijn olieleiding naar de oliekoeler enigszins ingedrukt is door de hefbrug, had ik me voorgenomen om de olietemperatuur eens in de gaten te houden.
Nu heb ik al 3 dagen naar de olieniveaumeter zitten gapen.
Bedankt voor jullie inbreng en vertel het niet verder.
Ik ga eens een paar liter olie bijvullen...

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 12:31

:mrgreen: tussen minimum en maximum maximaal 1.25 l. bijvullen is ruim voldoende. :thumleft:

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 12:40

:cheers: merci!

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 12:42

nooit afvullen tot maximum het beste is 3/4 tussen minimum en maximum, warme olie zet uit en staat hij dus op bedrijfstemperatuur op maximum. :thumleft: veel plezier en gelukkig niets aan de hand. :drive:

Re: Olietemperatuurmeter met kuren

29 mei 2016 12:45

Enige echte meting is je oliepeilstok aflezen bij warme en stationair draaiende motor.....

Succes verder...
Plaats een reactie