Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
28 aug 2016 19:54
ik heb voor mijn 996 met PCM 1 een upgrade uitgevoerd en wilde dit even delen aangezien het erg goed bevalt.
op de PCM module van porsche zit aan de achterkant de GSM module vast. (twee schroefles en twee stekkertjes)
ik heb online een module gekocht die met bluetooth de muziek van mijn telefoon streamt (en navi) en natuurlijk gewoon de telefoongesprekken.
na net 800 km testen (diverse gesprekken en non stop audio en navi) ben ik enorm onder de indruk.] het werkt gewoon! geen bugs, geen op en aanmerkingen, gewoon instappen en alles werkt!
dus mocht iemand interesse hebben in een origineel uiterlijk van zijn dashbord en instrumenten maar we met de modernste techniek..
http://www.ebay.de/itm/Porsche-PCM-1997 ... SwEetV8Cn3
16 feb 2017 23:48
Iemand ervaring met deze module in combinatie met SIRI ? Album afspelen op voice commando, tekstbericht sturen op commando, navigeren via Maps.
Hoe snel komt de verbinding tot stand? en begrijp dat het telefoonboek iedere keer opnieuw geladen wordt, hoe lang duurt dat.
27 maart 2017 21:06
Telefoonboek van de laatst gekoppelde telefoon blijft in het geheugen volgens mij, alleen de eerste keer duurde het wat langer (seconden) maar daarna is me dat niet opgevallen. Zoek ik op. EDIT: nee, wordt elke keer opgehaald. Maar het koppelen gaat al meteen na kontakt aan en doordat het de eerste keer altijd meteen na het koppelen (met code enzo) gebeurde, leek het langer te duren. Waarschijnlijk is het overladen al klaar voor je klaar bent met riem omdoen, zooi wegleggen en pcm aanzetten....
SIRI is een goeie, dat zal ik testen volgende week. Zeker handig als je de telefoon op een console hebt zitten (om de knop ingedrukt te houden en siri wakker te maken)
aangezien je kunt 'diallen' vanaf de PCM en/of van je telefoon, moet siri het ook kunnen. Alleen: wat als je FM zit te luisteren en dan Siri aan het werk wilt zetten.... Als je zit te luisteren naar streaming audio dan regelt Siri het wel met de iphone die dan overschakelt naar bellen en dus de PCM niet meer via de wisselaar maar via de telefoon binnenkomt. Ergo: je moet siri opdracht geven muziek te spelen en dan de PCM op CDC schakelen. Als je Siri laat bellen gaat de PCM wel meteen over op handsfree, want op dat signaal reageert de PCM.
Klein addertje: Siri moet je wel kunnen horen en dat doet ze mogelijk niet als ze in een cabrio onderaan de middenconsole in de houder zit. Want zij luistert alleen met de microfoon in de iphone, de externe - die van de auto - is dan nog niet aktief (alleen bij gesprek namelijk).
Maar goed, volgende week een 800km te rijden dus dan heb ik wel effe om wat te spelen met Siri.
20 mei 2017 22:07
Weet iemands of er dergelijke oplossingen voor de PCM 2 zijn?