Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Panamera 4 gebruik eerste versnelling

06 sep 2016 20:20

Ik ben nieuw op het forum maar leek mij handiger om een technische vraag hier te stellen in plaats van in het voorstel topic.

Mijn vriendin heeft een Panamera 4 (wat een schitterende machine) , die altijd in zijn 2de versnelling vanuit stilstand weg rijd. ook in sport. Heeft iemand enig idee wanneer de eerste versnelling wordt gebruikt?

Tweede vraag die bij me opkomt; motor wordt erg snel warm... goed voelbaar aan de motormap en stralingswarmte is voelbaar vanuit de wielkassen, motortamp blijft wel gewoon goed maar ventilator gaat nooit aan, is dit normaal?

Re: Panamera 4 gebruik eerste versnelling

06 sep 2016 20:31

1 wordt gebruikt als ie in Sport Plus staat. Moet ie natuurlijk wel het Sport Chrono package hebben.

Auto wordt inderdaad loeiwarm, inderdaad veel stralingswarmte. Turbo hier, die geeft nog iets meer warmte zelf. Vloerverwarming in de garage hoeft niet aan in de winter...

06 sep 2016 20:36

MGF schreef:Ik ben nieuw op het forum maar leek mij handiger om een technische vraag hier te stellen in plaats van in het voorstel topic.

Je zou je natuurlijk gewoon voor kunnen stellen voordat je de vraag stelt als je toch al zo ver was met denken. Zeg maar.

06 sep 2016 20:51

De wereld is aan het veranderen Maarten, wen er maar aan..... :mrgreen:
Voorstellen? Flikker toch op man, hit en run..... :shock:

06 sep 2016 21:27

MGF schreef:Ik ben nieuw op het forum maar leek mij handiger om een technische vraag hier te stellen in plaats van in het voorstel topic.

Dan lees ik het zeker verkeerd: hij stelt toch zijn vraag in een apart topic en stelt zich voor in het voorsteltopic? Of niet soms?

06 sep 2016 21:31

Ja. Hij stelt zich nl niet voor in het voorsteltopic. :wink:

06 sep 2016 22:35

Ik zal eerst wat gegevens over de auto verzamelen en me dan idd in het voorstel topic voorstellen :D

06 sep 2016 23:11

:thumleft: :salut:

06 sep 2016 23:38

Gaat ook over zn vriendin, zelf rijdt hij MGF denk ik...

07 sep 2016 16:26

lindemans schreef:Gaat ook over zn vriendin, zelf rijdt hij MGF denk ik...

Dagelijks in een Alfa GT weekend in een MGF idd :D

07 sep 2016 16:38

Alle P automaten starten in tweede versnelling, behalve dus bij sport plus stand

08 sep 2016 10:45

nee hoor, bij mij gewoon in de 1e versnelling ongeacht welke stand. schakelt in normaal wel heel snel door, dat dan weer wel.

08 sep 2016 13:19

Wat moeten jullie ook met die "variomatic" :?: roeren in die pot :thumleft:

08 sep 2016 13:31

Mijn DD's neem ik ook altijd met automaat. Rijdt veel comfortabeler. :oops:
Alleen de Porsche is handgeschakeld. :drive:
Een panamera zou ik ook niet handgeschakeld willen hebben.

08 sep 2016 13:44

Ewout schreef:Een panamera zou ik ook niet willen hebben.

:cheesy:

08 sep 2016 16:04

caelin schreef:nee hoor, bij mij gewoon in de 1e versnelling ongeacht welke stand. schakelt in normaal wel heel snel door, dat dan weer wel.

Is dat bij een turbo anders dan :?:

08 sep 2016 19:32

kennelijk....volgens mij andere bak en dit wordt hoe dan ook door de software gestuurd. motor ook totaal anders natuurlijk. en 911 vs panamera... leenauto's van de dealer 991 begonnen ook altijd in de 1 nooit in de 2.

08 sep 2016 20:55

Mijn PDK (981S) kan gewoon wegrijden in de 1 (2e kan niet eens) in de stand Normaal, Sport en/of Sport Plus. Maar ja een PDK is geen automaat :D

08 sep 2016 21:14

Heb ooit eens een proefrit gemaakt in 964 Tip, reed standaard weg in 2, met wat meer gas in 1, was er toen wel klaar mee..... :mrgreen:

09 sep 2016 10:07

Het lijkt er dus op dat nieuwere P's en/of turbo's wel in 1 starten. Benieuwd hoe dat bij een 996 turbo is.

Wellicht ligt het kantelpunt dan bij tips vs PDK, uitgezonderd de turbo. Gezien de andere motor idd logisch. Al denk ik dat Panameras nooit uitgevoerd zijn met tip? Dus das dan ook weer anders...

Ik kan m uiteraard handmatig in 1 zetten bij wegrijden, maar standaard begint ie in 2

09 sep 2016 18:35

Panamera is enkel geleverd in handbak (zeldzaam want wie wil dat nou in zo'n auto), of PDK. Zoals ik al zei: Panamera is wegrijden in zijn 2, behalve bij Sport Plus-stand. Ik weet niet of het bij de V6/Diesel/Hybride ook zo is (niet op gelet), maar bij een Turbo in ieder geval.

Vwb de nieuwere met PDK uitgeruste Cayman/Boxster/Macan/Cayenne/911/918 etc.. Geen idee.

10 sep 2016 17:39

Aha ik dacht dat MGF stond voor My Girl Friend.
Je mag haar natuurlijk altijd voorstellen met foto's :wink:

11 sep 2016 9:40

Ik wil ook een vriendin met een Panamera!

12 sep 2016 19:00

leander schreef:Je mag haar natuurlijk altijd voorstellen met foto's :wink:

De Panamera? :lol:

21 nov 2016 13:24

Ik gebruik de eerste versnelling bij het stoplicht, als ik sneller wil zijn dan de buurman. Die warmte ervaar ik ook bij mijn auto. Toch grappig. Totaal andere auto's, maar dezelfde dingen die opvallen. Geef maar een seintje als de foto's van je vriendin hier verschijnen! Haha
Plaats een reactie