Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 sep 2016 20:36
Hallo allemaal,
Kan iemand mij vertellen of de kachelventilator geschakeld wordt door een relais en zo ja, welk relais ?
Bedankt !
Grt Ralph.
15 sep 2016 10:01
in slot 18 zit de relais "actuating heating"
17 sep 2016 15:58
Oke bedankt !
Kan iemand mij ook vertellen waarom er een klein ventilatortje zit achter de temperatuursensor in het dasboard rechts bij de bijrijder ?
17 sep 2016 19:51
lijkt toch logisch, luchttemperatuur nauwkeurig meten kan je best indien er enig debiet passeert.
17 sep 2016 21:22
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, kun je dat verder uitleggen.
Bij mij blijft dit ventilatortje draaien als de sleutel uit het contact is, volgensmij hoort dat niet.
Iemand een idee ?
18 sep 2016 4:15
op onderstaande draadschema's zie je dat het motortje van de temperatuursensor voor het interieur stroom krijgt van eerder genoemde relais nr18.
het zou dus kunnen dat deze relais blijft 'plakken".
18 sep 2016 10:56
koekie schreef: Bij mij blijft dit ventilatortje draaien als de sleutel uit het contact is, volgens mij hoort dat niet. Iemand een idee ?
Waarschijnlijk draait het ventilatortje nog zo'n 20 tot 30 minuten door na het contact uit. Dit wordt niet door relais 18 geschakeld maar door
de print in de CCU van de kachelbediening.
18 sep 2016 11:38
Bedankt voor de reacties !!
Ik heb inmiddels een ander relais geprobeerd en het probleem is niet verholpen.
Het motortje blijft continu doordraaien en stopt helemaal niet. Wat wel opvalt is dat het pas begint te draaien als Ik de sleutel uit het contactslot haal. Onlangs is het contactblokje vervangen, maar dit probleem doet zich pas een week voor.
Wat is nu wijs, doorzoeken of het in de printplaat zit zoals eerder aangedragen of zou het aan het contactslot / blokje kunnen liggen ?
18 sep 2016 11:43
Als het contact uit is horen ook alle ventilators uit te gaan. Het schema van DP is van een hand bediende kachel en niet van een klima. Als relais 18 zou blijven plakken volgens dit schema, moet je ook de blower aan kunnen zetten terwijl het contact uit is.
@koekie. Gaat dat ventilatortje helemaal niet uit? En heb je klimaatcontrol of handbediende kachel?
18 sep 2016 11:50
koekie schreef:Wat is nu wijs, doorzoeken of het in de printplaat zit zoals eerder aangedragen of zou het aan het contactslot / blokje kunnen liggen ?
Klinkt niet of je zelf blind even de boel kan demonteren. Ik zou gewoon naar de partij gaan die je contactblokje heeft vervangen en aangeven wat je probleem is. Wellicht dat zij de culprit zo kunnen vinden.
18 sep 2016 11:53
Met dat ik aan het typen was had je al wat gepost.
Op het moment dat je de sleutel er uit haalt, gaat de accesoires stand uit, dus ook je radio etc. Aan een contact blokje vervangen kan weinig fout gaan lijkt mij. Maar miss. Heeft het er toch mee te maken
Edit: heb je een nieuw blok gemonteerd of een gebruikte? Zit net even op pelican parts te neuzen en zie dat die blokjes voor de meest vreemde storingen kunnen zorgen. Haal de connector eens van het blokje af en kijk eens wat er gebeurt.
18 sep 2016 12:18
Ik heb een Boxster met klima, contactblokje heb Ik zelf vervangen en nieuw besteld bij MH.
Het motortje gaat inderdaad helemaal niet uit...
Ik zal inderdaad nog eens het contactblokje loshalen en kijken of daar iets niet goed zit.
Wederom bedankt voor de hulp !!
24 sep 2016 17:42
Ik weet het niet meer... Alles los gehad en niks vreemds kunnen zien.
Motortje loopt iedergeval niet meer.
Daarnaast doen alleen de koplamen het niet meer en de kachelventilator ook niet meer terwijl Ik wel de streepjes zie op het display.
Wie weet nog waar Ik kan zoeken ??
24 sep 2016 17:43
Deze storing was afgelopen week ook al maar met wat gewiebel aan de contactsleutel ging alles het weer doen. Nu dus niet meer...
25 sep 2016 9:50
Niemand meer een idee of kan er iemand hulp bieden ?
Alvast bedankt.
25 sep 2016 11:51
Dan zou ik het toch in het contactslot of de aansluitingen zoeken. Weet niet van Boxster maar heb door de jaren heen hele vreemde problemen gehoord bij 964's die hun oorzaak vonden in een defect in het contactslot. Ook zaken waarvan ik nooit zou verwachten dat een contactslot dat zou kunnen veroorzaken....
26 sep 2016 15:15
Dank je Horn.
Welke Porsche specialist kan Ik het beste opzadelen met dit probleem ?
Regio zuid...
Speedservice in Born valt al af helaas...
26 sep 2016 23:11
Thanks, maar is er geen specialist zuidelijker ?
01 okt 2016 19:30
Waarschijnlijk wordt de storing veroorzaakt door een defecte lichtschakelaar...
Wordt vervolgd.
03 okt 2016 9:47
Ik denk dat de lichtschakelaar niet defect is, maar dat de lichtschakelaar kuren vertoont aangezien het contactslot niet in orde is.
04 okt 2016 19:58
Concreet probleem is nu hetvolgende;
Kachel ventilator werkt niet meer.
Dimlicht werkt niet.(alle overige lampen wel)
Specialist denkt nu dat de lichtschakelaar kapot is en een weerstand van de kachel.
Aangezien ikzelf twijfel zou Ik graag om te beginnen een andere lichtschakelaar willen proberen.
Wie heeft er een liggen die Ik zou mogen proberen ?
Alvast dank voor de hulp.
Grt Ralph.
04 okt 2016 20:04
koekie schreef:Thanks, maar is er geen specialist zuidelijker ?
P&P in Roggel? Paul Geeris in Heeze? Zomaar 2 betrouwbare adressen met de zachte G...
04 okt 2016 20:14
Haha thanks, de eerste ben Ik geweest...
Daarmee zeg Ik zeker niet dat Ik Peter niet vertrouw, in tegendeel zelfs...
Maar wel toevallig dat beide zaken tegelijk niet meet werken.
05 okt 2016 22:00
Nog even en dan werkt niks meer...
Nu doen de ruitenwissers het ook al niet meer...
Pffff.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.