Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Cabrio kap versus regen

19 sep 2016 23:16

Schroom mij een beetje om deze vraag te stellen op het PF omdat het niet mbt is tot een Porsche :oops:

Maar misschien zijn er Porsche Cabrio rijders die met hetzelfde dilemma worstelen dus...

Ik rijd enkel met mijn (mxyz) cabrio met mooi weer, de kap ziet dus nooit een spat regen. Onderhoud van de softtop doe ik met een zachte brush en de Dyson. Bij het wassen doe ik enkel de carrosserie, nooit de kap.

Is dit wijsheid of is het beter voor de levensduur van de softtop dat er geregeld een plens (regen)water over gaat kwestie van verharden of uitdrogen (of weet-ik-veel-wat) tegen te gaan?

Auto doet 2000 zonkilometers per jaar en is altijd garage gestald.

Bedankt voor nuttige tips (en leedvermaak mbt tot het model in kwestie mag ook :wink: ) :salut:

Re: Cabrio kap versus regen

19 sep 2016 23:41

Volgens mij doe je het helemaal goed. Zo min mogelijk aan die kap doen. Zit er vogelpoep oid op, dan met een borstel en een beetje groene zeep schoonmaken. Verder zal ik het niet over Hoop Onkosten Na Dure Aanschaf hebben.

20 sep 2016 6:31

Ik gebruik Raggtopp met een paardenhaar borstel. Bevalt mij goed. :thumleft:

20 sep 2016 8:35

barolo schreef:Volgens mij doe je het helemaal goed. Zo min mogelijk aan die kap doen. Zit er vogelpoep oid op, dan met een borstel en een beetje groene zeep schoonmaken. Verder zal ik het niet over Hoop Onkosten Na Dure Aanschaf hebben.

:thumleft: inderdaad verder niets mee doen.

20 sep 2016 8:46

Wassen met water en een groene zeep oplossing. Paar keer per jaar met bv Raggtopp protectant inspuiten. Maakt hem water en vuilafstotend

20 sep 2016 8:50

dat is niet nodig. het kapmateriaal heeft een rubber tussen laag en die is water dicht.
Zodra er middelen op gedaan worden , wordt de rubber laag aangetast en zal hij na verloop van tijd oplossen.
en kan dan gaan lekken.

20 sep 2016 13:03

:thumleft: Groene zeep, zachte borstel en met water afspoelen. HIeraan voorafgaande pak ik de stofzuiger (met opzetborstel) om het evt. zanden stof eraf/uit te zuigen.

20 sep 2016 13:15

en de auto wegzetten met de kap gesloten... dat voorkomt lelijke vouwen in het doek.

20 sep 2016 20:12

De stoffen kap zal niet uitdrogen. Veel (regen)water daarentegen zal het stof niet mooier maken.

Zoals bovenstaand al gezegd is het wel van belang om de kap te sluiten bij niet rijden. Dat houdt het model erin en de vouwen eruit.

20 sep 2016 22:31

Bedankt voor de info en tips :salut:

Kap is altijd dicht in de stalling, was ik vergeten schrijven in de OP.
Plaats een reactie