Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
10 nov 2016 20:33
Ik wil de chroom letters P O R S C H E verwijderen op het kofferdeksel van een Cayman. Heeft iemand hier ervaring mee. De haarföhn-visdraad techniek toepassen ? Ik wil de letters vervangen door zwarte exemplaren. Op ebay.de bieden ze die aan voor ongeveer 85 euro. Heeft iemand een ander verkoopadresje ? Porsche-groetjes
10 nov 2016 20:57
Van harte welkom! Stel je jezelf ook even netjes voor in een nieuwe topic? Dat is wel de gewoonte hier. En wat foto's erbij van je bolide wordt ook gewaardeeerd
10 nov 2016 21:15
Manneke zit al 6 jaar op dit forum ...
10 nov 2016 21:23
Heb geen ervaring met de Porsche letters maar een beetje opwarmen met een föhn is al genoeg, kan je ze er al een beetje afdraaien, niet omhoog trekken want dan druk je een put in de lak.
Als je de nieuwe letters op dezelfde plek weer terug wilt zetten gebruik dan een afplaktape onder de letters en zet er streepjes op voor de tussenruimte. Het staat zo stom als de letters niet op de originele plek zitten
10 nov 2016 21:23
De letters een voor een met een föhn verwarmen en dan voorzichtig met een flosdraad "los snijden" werkt prima. Het verwijderen gaat dan heel simpel. Enige maar... wanneer je niets terugplaatst of een andere tekst wilt terugplaatsen, dan kan het zijn dat je bij een bepaalde lichtval toch kleurverschil ziet.
Succes
10 nov 2016 21:58
heb de letters onlangs ook verwijderd met flosdraad, werkt prima
10 nov 2016 23:44
Letters mooi laten hangen, netjes afplakken en een laagje Plastidip erover. Hangen ze altijd recht
Ben je het beu: Plastidip eraf et voila...
18 nov 2016 18:08
Even ter info : vandaag het "Cayman - logo " van mijn zwarte Cayman gehaald.
Dat was een zéér eenvoudig klusje. Wat heet ( NIET-kokend ) water erover, logo wat warm stoken met de haarföhn en dan met een zeer dun visdraadje tussen het logo en de lak een op-en neerwaartse beweging maken. Het logo was op 1 minuut verwijderd. De resterende lijm op de lak verwijderd met HG stickerverwijderaar ( geen invloed op de lak )
Effen met een klei erover, poliermiddel met mijn DAP900 aangebracht en een laagje wax. Resultaat : weg logo en totaal NIET zichtbaar waar het logo heeft gestaan. De auto is van bouwjaar 10/2014. Dus het logo heeft er ruim 2 jaren opgezeten. Een klusje van korte duur met mooi resultaat. Nu de letters P O R S C H E nog verwijderen en vervangen door blinkend zwarte letters die ik heb besteld bij Porsche Centrum Paal. Net geen 100 euro BTW incl.
Foto's volgen. Eerst mijn achterste ruit en kleine zijruitjes donkerder laten tinten.