Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Chroom eindtips uitlaat zwart maken

22 nov 2016 21:59

Ik wil de OEM chroom eindtips van de uitlaat van mijn Cayman 981 zwart maken.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Chroom verwijderen? Chroom opschuren? Andere eindtips bestellen?

Re: Chroom eindtips uitlaat zwart maken

22 nov 2016 22:12

Chroom is niet het meest ideale materiaal om te coaten. Ik zou het stralen en dan coaten met hittebestendige verf.

Als je een compressor hebt: straalbeker kopen en heel fijn vogel(zand). Gaat net zo goed als duur straalgrit. Wel goed ventileren.

BTW: bij mijn 981 moet ik elk jaar vreselijk moeite doen om die zwarte aanslag er af te krijgen :mrgreen: (gelukkig heb ik sinds vorig jaar spul waarmee het zwart als sneeuw voor de zon verdwijnt).

22 nov 2016 23:49

@brulaap : welk spul heb jij om je zwartgeblakerde uitlaat te reinigen ? Misschien dat een mooi blinkende chroom-uitlaat me een zwart exemplaar vergeten.

23 nov 2016 0:01

Als je ze permanent zwart wilt hebben zou ik ze keramisch laten coaten. erg fraaie matte finish. Heb vaker uitlaattips laten doen, +/- 100 per set.

Even googlen, zijn een paar bedrijven in NL die dit doen.

23 nov 2016 9:25

Ga ff contacten met NM Parts in Noordwijkerhout. Daar hebben ze verschillende eindstukken ook in matzwart en Carbonlook

23 nov 2016 9:29

Tip om zwartgeblakerde uitlaattips schoon te krijgen: kachelruitjes cleaner of bbq cleaner gebruiken. :D

23 nov 2016 11:10

Kachelruitjesreiniger heb ik ook geprobeerd. Kreeg het niet schoon. Ook diverse andere producten geprobeerd (handmatig en machinaal); niets wat het zwart goed liet verdwijnen.
Met "Mag & aluminium polish" van Mothers Wax was het er binnen enkele seconden af. Verkrijgbaar bij Carclean.

23 nov 2016 13:02

Iedere keer als je m wast gewoon met sop en daarna een doek met wasbenzine. Werkt perfect en zo hou je een mooie chrome uitlaat :thumleft:

23 nov 2016 16:16

Bedankt voor de info forumleden !
Ik heb de raad van Brulaap opgevolgd en heb een potje Mothers Mag & Aluminium Polish besteld bij carclean.nl.
Voor 8,49 euro kan ik niet tegen een stel zwarte geblakerde roetpijpen aankijken.

23 nov 2016 20:04

:thumleft: :thumleft:

23 nov 2016 20:07

Caymanneke schreef:Bedankt voor de info forumleden !
Ik heb de raad van Brulaap opgevolgd en heb een potje Mothers Mag & Aluminium Polish besteld bij carclean.nl.
Voor 8,49 euro kan ik niet tegen een stel zwarte geblakerde roetpijpen aankijken.

Maar je wilde toch zwarte pijpen? :shock:

24 nov 2016 21:19

@ BernHardN : Mijn voorkeur gaat inderdaad naar zwarte eindtips maar ik ga de chroom exemplaren eens proberen re doen glimmen .
Misschien valt dat esthetisch mee en volgen er later nog zwarte eindtips

24 nov 2016 22:15

Caymanneke schreef:@ BernHardN : Mijn voorkeur gaat inderdaad naar zwarte eindtips maar ik ga de chroom exemplaren eens proberen re doen glimmen .
Misschien valt dat esthetisch mee en volgen er later nog zwarte eindtips

'K snap hem!

Hier hoe je het moet (laten) doen! :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=STXtlKj0 ... be&t=2m29s

29 nov 2016 14:12

Ik heb de eindtips eens behandeld met Mothers Mag & Aluminium Polish.
Eerst op een doek en dan uitwrijven. Daarna met aluminiumfolie over de eindtips
gewreven met wat Mothers Mag & Aluminium Polish.
Het "zwart" is voor 90 % verdwenen. Bedankt voor de tip !

29 nov 2016 14:58

Top :thumleft:

29 nov 2016 20:02

Na het reiningen heb ik ze in de velgenwax (hittebestendiger dan "gewone" wax) gezet. Ik heb het idee dat de eindstukken minder snel zwart worden (niet wetenschappelijk bewezen :mrgreen: ).
Plaats een reactie