Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

inbouwen Alpine ILX-700 in '02 Boxster S (986)

09 jan 2017 20:14

Ik speel met de gedachte om in mijn 2002 Boxster S (986), de standaard PCM1 unit te vervangen door een Alpine ILX-700 unit. Ben redelijk handig, maar v.w.b. electronica en alles wat daar mee te maken heeft, sta ik vaak met twee linkerhanden...

Mijn vraag is nu: kan dit zonder problemen en kom ik bijvoorbeeld niet in de problemen met de bestaande versterker (ik heb de standaard 4 kanaals versterker vervangen door een 6-kanaals unit)?
Is er iemand die een dergelijke aanpassing al ooit heeft uitgevoerd? Ik wil de bestaande bedrading het liefst niet "verknippen", zodat ik e.e.a. wel weer origineel kan maken.

Zou blij worden van advies!!

Re: inbouwen Alpine ILX-700

09 jan 2017 20:46

Volgens de Alpine Configurator kan de ILX-700 in een Boxster 986 geplaatst worden .....

Quotes van het PFF :arrow:

Dornadeluxe schreef:Das Alpine hatte ich mir auch angeschaut aber ich sehe keinen wirklichen Vorteil, außer dass das Display geringfügig größer ist. Dafür hat das Pioneer DA120 die größere Anschlussvielfalt und kostet einen Batzen weniger.

en :arrow:

Fishermans-end schreef:Ich hab gestern auch das ILX-700 im 986 Betrieb genommen. Bis auf einen zu hohen Ausgangspegel des Aktivadapters, den ich noch austauschen werde, bin ich absolut begeistert. Siri funktioniert (auch über Gebabbel des Beifahrers hinweg) soweit gut. Klang ist auch, uneingestellt, spürbar besser als das alte PCM.

Kurz:
Ich würds definitiv wieder tun.

Einzig der Alpine Touchscreen reagiert nicht immer ganz sauber, wenn man kalte und trockene Werkstatt-Finger hat.

Re: inbouwen Alpine ILX-700 in '02 Boxster S (986)

09 jan 2017 20:55

:thumleft:

Nu er nog achter zien te komen hoe het moet!

09 jan 2017 21:21

Heb je iets aan deze link?

http://www.caraudioforbeginners.nl/alpi ... e-carplay/

09 jan 2017 21:37

alle informatie is welkom, thanks!

Olaf schreef:Volgens de Alpine Configurator kan de ILX-700 in een Boxster 986 geplaatst worden .....

Ik zie alleen maar iets voor een Cayenne, of zie ik iets over het hoofd??

11 jan 2017 22:52

Past erin, ik had ook een Alpine dubbel din in mijn 996 turbo.
Welke versterker heb je in de Porsche?

12 jan 2017 16:13

er zit een 6 kanaals versterker in ipv de standaard 4 kanaals. Wel van het standaard merk. Naam schiet me even niet te binnen. Komt uit een 996 volgens mij. Heb ik er in gezet omdat ik 2 extra speakers achter de stoelen heb ingebouwd.
Plaats een reactie