Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Demonteren Targa daklijst

07 jul 2005 19:01

Hoi, ik ben gisteren begonnen met het demonteren van mijn 911 targa uit 1970 maar ik heb wat problemen met het demonteren van de targa daklijst. Heeft iemand handige tips hoe deze lijst te demonteren? Ik loop vast op de punten waar het targa dak in schuift.
Michiel

07 jul 2005 22:49

Het rubber dat voorlangs deze beugel loopt zit met plastik busjes met weerhaken in het metalen gedeelte gedrukt. Deze zijn er moeilijk uit te trekken , verder zit het met kleine schroefjes verborgen achter dit rubber vastgeschroefd . Onder beiden achter wielkasten zit de beugel nog vast geschroefd met twee moertjes aan beide kanten. Dit is zo voor een 73 targa en neem aan dat niet veel veranderd is.

10 jul 2005 11:43

Dank! De tip heeft gewerkt en de lijst is eraf! Misschien nog een tip waar (welk adres) ik nieuwe rubbers en wat sierlijsten zou kunnen kopen? De sierlijst onder de achterruit moet vervangen worden en ik wil eigenlijk ook alle rubbers vervangen?

Andere vraag, op welke wijze horen de voorschermen aan de carrosserie gemonteerd te worden... De mijne waren met bouten vastgezet en gekit tussen de beide ijzerdelen... of heeft iemand een andere tip hoe dit het best te beschermen?

gr Michiel

11 jul 2005 9:09

ik heb zelf de rubbers bij www.tweeks.com besteld (mid america motorworks ) . Goede ervaringen mee, fout in de bestelling werd meteen gecorrigeerd.

19 jul 2005 10:40

Hoi,
Hierbij een verzoek om advies voor restauratie van een oude 911 ('70). Ik ben bezig met een restauratie en er bleek op een aantal plaatsen kit gebruikt te zijn om eea af te dichten. Heeft iemand tips voor het gebruik van kit (welk soort kit bijvoorbeeld) en op welke plaatsen (bij (raam-) rubbers, de voorschermen of andere delen)? Alle hulp is welkom aangezien de auto volgende week weer opgebouwd moet worden en ik voor die tijd de materialen moet hebben ingekocht. Ook zijn tips welkom voor het terug plaatsen van een targa achterruit...
groetjes,

19 jul 2005 17:52

en ook advies over het bewerken van de wielkasten van de oude 911. Het materiaal wat er nu op zit wel verwijderen en opnieuw spuiten of niet...?

alvast bedankt,
Plaats een reactie