Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 feb 2017 14:36
Het heeft hier vannacht gesneeuwd. Voor de eerste keer dit jaar.
Vanochtend startte de auto van totmbo niet. Draaide wel paar keer rond, maar niet genoeg om te starten.
Daily erbij, startkabels erop en meteen starten.
Eind gereden met auto van totmbo.
Kan dit 'een keer gebeuren' doordat het koud is, of is dit het begin van het einde en zal dit sowieso resulteren in een nieuwe accu?
Dan ga ik er nl nu meteen een nieuwe in gooien. Scheelt me nog 5 keer de daily ervoor gooien komende week...
Dank.
11 feb 2017 14:41
Er ligt hier ook sneeuw. Maar heel erg koud is het afgelopen nacht niet geweest.
Alle auto's starten hier ook prima. Misschien dat hij al niet helemaal goed was, de accu dan.
Ben geen accu expert maar conditie vd accu zou je moeten kunnen (laten) meten.
11 feb 2017 14:44
indien er vaak korte ritjes mee gereden worden, dan is een keer volledig laden voldoende.
zo niet is leeftijd + koude een voorbode van een naderend einde.
11 feb 2017 15:07
Indien langere tijd niet met de auto is gereden (kan ik me niet voorstellen) of de laatste tijd slechts korte ritjes (zou ik me wel voor kunnen stellen), dan zou het een keer kunnen gebeuren. De vraag is echter ook in dat geval of de accu niet te ver ontladen is geweest. Ik zou in dit geval een nieuwe accu monteren. Zoveel kosten ze ook niet
en je voorkomt erger(nis)
11 feb 2017 15:20
horn schreef:Draaide wel paar keer rond, maar niet genoeg om te starten.
Wellicht ligt het probleem ergens anders, dan bij de accu.
Over het algemeen hoeft (bij een moderne auto) de motor niet een paar keer rond te draaien om te starten
11 feb 2017 15:23
Meten is weten ...even naar de lokale accuboer en je weet het. Zou eens een nieuwe accu kopen zelfde euvel...na meting en herladen bij accuboer 5 jaar mee gedaan
11 feb 2017 15:25
Klotige is dat de maat van die Jeep KJ ook weer US is en dat de standaard accu van de accuboer er niet in past...
Dank voor de snelle antwoorden!
11 feb 2017 15:36
Hier het zelfde probleem,
Auto van totmbo wil niet starten als het koud is.
rijdt altijd korte stukjes van 3 tot 10 km per dag.
startmotor,licht,achterruitverwarming,stoelverwarming,airco,verwarmde buitenspiegels,....alles trekt stroom weg en kan niet bijladen.
tijd om in te ruilen.....
11 feb 2017 15:40
horn schreef:Klotige is dat de maat van die Jeep KJ ook weer US is en dat de standaard accu van de accuboer er niet in past...
Nee
Accu voor Jeep Cherokee Cherokee/Liberty (KJ) Terreinwagen (2001 - 2008)
11 feb 2017 16:35
Een beetje accuboer kijkt naar de maatvoering van de benodigde accu en pakt degene met het juiste amperage. Is toch géén rocket science?
11 feb 2017 18:05
Www.accudienst.nlWordt gevuld en wel afgeleverd voor een prima prijs!
11 feb 2017 18:36
Die gebruik ik idd ook. Gratis geleverd.
11 feb 2017 20:31
Ooit verteld door anwb-er...
Accu heeft het meest te lijden in de zomer vanwege de hitte. Er treed dan een soort corrosie op waardoor de capaciteit sterk afneemt. In de winter openbaart zich dat dan meestal pas.
11 feb 2017 21:05
Dat verhaal kreeg ik ook te horen bij de accuboer een paar jaar geleden.
11 feb 2017 23:02
al die accu's zijn 27,8 cm breed. Kan niet meer dan 26 cm in. Zie je op forums ook - dat KJ geadviseerde accu's niet blijken te passen.
Advies is 72 Ah, zit nu een 60 Ah in die wél past...
12 feb 2017 0:03
Heb je de mogelijkheid om de batterij aan een druppellader te hangen?
De Optimate (die ik heb voor de moto's) houdt ook de 45AH batterij van de MX perfect op spanning tijdens de winter
12 feb 2017 0:05
Vorige week zelfde hier. Een rit van 5km is voor haar Peugeot een heel end.
Accu vervangen, start nu weer prima. Is bij een Peugeot iets meer gangbare maat.
Maar, nog steeds dezelfde lange ritten
12 feb 2017 8:54
gisteren accu bij Bosch Centre laten doormeten. 'Slecht - vervangen'. Maar ze hadden geen accu die past. Plus en min zijn omgedraaid bij US auto (kabels te kort), afmeting anders dan hier standaard.
Wel 40 km gereden gisteren. Vannacht 10 cm sneeuw overheen gevallen, vanochtend gewoon starten. Dus vandaag geen startkabels.
12 feb 2017 10:21
Top! Ik hou zelf m'n hart een beetje vast. 3 weken stilgestaan en wilde hem vandaag even uitlaten, maar niet met al die sneeuw op de weg. Zoals hij nu op m'n oprit staat gaat het heel vervelend worden als hij niet start: neus in de bosjes met de DD erachter, terwijl de accu natuurlijk voorin zit......
Even eruit duwen gaat ook noway lukken: in de herfst nieuw grind laten storten dus hij staat er 3 CM diep in
Maar het beste van hopen
12 feb 2017 10:23
horn schreef:Maar ze hadden geen accu die past. Plus en min zijn omgedraaid bij US auto (kabels te kort), afmeting anders dan hier standaard.
Herken het probleem. Heb ik in het verleden ook gehad met nota bene een Opel
(Sintra).
Betekent wel dat je beter nu actie kunt ondernemen voordat je direct een nieuwe accu nodig hebt
12 feb 2017 10:27
Ooit een keer professionele startkabels gekocht.3.5 meter hele dikke draad ..heel veel plezier al aan gehad..Vooral met de Defender die duw je ook niet even weg.
12 feb 2017 10:31
Hij is er bij de accudienst.nl gewoon hoor:
http://www.accudienst.nl/prod/55056/vmf ... schrijving26cm en de plus en min omgedraaid. Kun je dinsdag in huis hebben.
Je kunt op kenteken zoeken, dan heb je zeker de juiste.
12 feb 2017 10:32
Dat soort startkabels gaat idd de enige oplossing worden, maar ik hoop nog op het beste vooor nu
12 feb 2017 12:06
Ticcie schreef:Hij is er bij de accudienst.nl gewoon
Dank! Maat is goed. Zit nu 60 Ah in, 72Ah wordt geadviseerd. Deze bij Accudienst is 85 Ah. Gaat dan niet alles oplichten als een kerstboom?
Geen cheapie ass accu overigens
12 feb 2017 12:10
horn schreef:Geen cheapie ass accu overigens
Tja, je wilt 'n Amerikaan rijden, of niet
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.