Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Nieuwe verlichting - lampjes voor litronics 996 2002

09 maart 2017 11:31

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe lampjes in de koplampen. En dan meer specifiek over de kleurtemperaturen voor stads, dim en groot-licht.

Ik heb momenteel een stadslicht aan de rechterzijde dat niet meer werkt. Ik zou dit willen vervangen. Dan neem ik het lampje links gelijk ook mee. Ik overweeg om dan ook alle lampjes in de head-unit in één keer mee te vervangen. Gelijk weer alles mooi nieuw. Op dit moment zitten er voor stadslicht en dimlicht zo lijkt het lampjes in die redelijk blauwer van kleur zijn dan grootlicht en mistlicht (die zijn iets warmer)

Er zijn voor de Xenon dimlicht (D2S-type) verschillende kleurtemperaturen verkrijgbaar. Ik wil het allemaal lekker normaal houden dus een gewone heldere witte kleur. De standaard is als ik zo een beetje rondkijk 4350K-5500K. Het zou mooi zijn als het extra grootlicht (H11) en stadslicht (H6W) ook een beetje dezelfde kleurstelling heeft, (deze twee laatsten zijn halogeenlampjes). Dat is op dit moment niet zo door de iets blauwere stadslicht en dimlicht.

Heeft er iemand ervaring mee of de courant verkrijgbare H11 en H6W een beetje gelijkaardig in kleur zijn in vergeklijk met Xenon lamp van 4350K. Ik zat te kijken naar de Osram Xenarc Nightbreaker als vervanger voor het xenon dimlicht, die heeft een lichttemperatuur van 4350K.

Re: Nieuwe verlichting - lampjes voor litronics 996 2002

09 maart 2017 21:09

Als je het dimlicht gaat vervangen voor een niet origineel exemplaar is er grote kans op kleurverschil dus zal je ze inderdaad alle twee moeten vervangen. En zelfs de dealer geeft geen garantie op geen kleurverschil bij het vervangen van 1 lamp.
Het stadlichtje kan je goed vervangen voor een LED(let op, weet niet of een 996 canbus heeft). Voor het grootlicht is er een grote keus uit witte halogeen lampen. Denk hierbij aan de Phillips bleu vision of iets dergelijks. Heb er verder geen ervaring mee maar dit schijnt in ieder geval wit licht te geven. Nog geen xenonlook maar redelijk in de buurt.

Re: Nieuwe verlichting - lampjes voor litronics 996 2002

09 maart 2017 21:12

Ok dank je. Ik weet niet of wat er op dit moment inzit wel origineel is. Heb het ook nog niet gecontroleerd.
Plaats een reactie