Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Klokken verwijderen bij 911 F model

20 apr 2017 11:35

Ik heb afgelopen weekend geprobeerd de klokken uit mn 911 73 te halen, zodat ze gerestaureerd kunnen worden. Na veel pielen de oliedruk meter eruit gekregen, maar merk dat ze heel erg vast zitten in het dashboard.

Iemand ervaring hiermee hoe je de klokken los kan krijgen om ze eruit te halen?
Daarnaast de draden nummeren :shock: zodat het ooit weer geinstalleerd kan worden.

Bedankt,

Guido

Re: Klokken verwijderen

20 apr 2017 12:21

Bij de SC kun je via de koffer bak met de hand of met een lang dun voorwerp de klokken een stuk terug duwen zodat je ze in de cockpit er zo uit kan pakken. fototje met je mobiel van de bedrading en klaar is Kees :salut:
Neem aan dat het bij een 73er niet veel anders is.

20 apr 2017 12:32

WD40 rond de klokken spuiten waar de rubber zit dagje wachten en ze ploepen er zo uit :salut:

20 apr 2017 13:23

Aangezien je de Oliedruk er al uit hebt kan je ook vanuit dat gat wat druk van achter zetten op de andere meters en ze er zo 1 voor 1 uitdrukken.

Re: Klokken verwijderen bij 911 F model

18 mei 2017 9:53

Vastgesteld dat de klokken met beugels (net als bij een 356) vast zitten. Onmogelijk om die zoals SC/3.2 met rubber ring terug te duwen.
Vraag me af hoe je de klokken moet bereiken (voor reparatie/verwijderen) als je geen restauratie doet. :shock:

Ik kon ze nu bereiken via een deel van het dashboard.

18 mei 2017 10:15

Even net bij die van mij gekeken en daar zitten ze er wel gewoon met rubbers in.
Vreemd dat het anders is...van mij is ook een F-je
Hopelijk heb je wat aan deze foto's :salut:
Afbeelding Afbeelding

18 mei 2017 15:03

Bij mij ook rubber ring. Je pakt ze er zo uit.

18 mei 2017 18:20

Bij alle 911jes t/m de 993 gewoon én alleen op z'n plaats gehouden door een rubber ring.

Brede dunne platte schroevendraaier en een doekje doen de truuk :idea:

... voorzichtig van 2,of 3 kanten stukje bij beetje er uit wrikken ...

18 mei 2017 19:56

Gister gewerkt aan 911 e uit 1969, alles zat vast met beugels.
Met deze ervaring veel op internet gezocht, de klokken moeten via de kofferruimte :cheers: verwijdert worden.

Ik denk dat ze indertijd bij Porsche Octopussen aan het werk hadden om de klokken te monteren. Wat een kl. Werkje.

18 mei 2017 21:19

quickstep schreef:Gister gewerkt aan 911 e uit 1969, alles zat vast met beugels.

Das nieuw voor mij :scratch: was het geen huisvlijt?

18 mei 2017 21:41

Altijd fijn om aan je klassieker te werken. Gelukkig was de speaker op het dashboard al kapot :cheers:
Daardoor was de meest rechter klok al te benaderen.

Altijd mooi als je commentaren op de Engelstalig forums leest: hoe werden die klokken vroeger geinstalleerd? Hadden ze een octopus indienst of zo?

28 mei 2017 22:31

Vandaag weer wat kunnen doen aan demontage: conclusie nav mijn posts:

1973: klokken met rubber ring, gingen redelijke makkelijk los
- Km/dag teller zit alleen onmogelijk vast, betwijfel of het horizontale stelschroefje nüberhaupt nog los te krijgen is. :bang:

1969: vast met beugels (356 style), moeten eigen gedemonteerd worden via kofferruimte, maar ik heb het via ex-speaker gedaan.

Alles wordt ingepakt en opgestuurd!

29 mei 2017 7:15

quickstep schreef:Altijd fijn om aan je klassieker te werken. Gelukkig was de speaker op het dashboard al kapot :cheers:
Daardoor was de meest rechter klok al te benaderen.

Altijd mooi als je commentaren op de Engelstalig forums leest: hoe werden die klokken vroeger geinstalleerd? Hadden ze een octopus indienst of zo?

?? Zo ingewikkeld is het toch niet destijds
Klokken plaatsen aansluiten daarna de kachel unit plaatsen

29 mei 2017 10:34

Nee, daarom hebben ze begin '70 de beugels weggelaten ;)

23 jul 2018 9:26

Johann schreef:WD40 rond de klokken spuiten waar de rubber zit dagje wachten en ze ploepen er zo uit :salut:

Tast WD40 niet je rubber/dashboard aan?

24 jul 2018 15:10

quickstep schreef:Gister gewerkt aan 911 e uit 1969, alles zat vast met beugels.
Met deze ervaring veel op internet gezocht, de klokken moeten via de kofferruimte :cheers: verwijdert worden.

Lijkt me sterk...
Ze kunnen helemaal niet door de kofferruimte naar achteren worden getrokken...

24 jul 2018 15:16

Dat klopt .

24 jul 2018 18:32

Ben benieuwd waar je deze info hebt gehaald. Dit gaat niet lukken via de kofferruimte
Zie deze link https://youtu.be/-GanrMKPd48
Plaats een reactie