Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

K&N vervangingsfilter

31 jan 2004 11:40

Heb via de K&N site uitgevonden dat ik voor mijn 964 een K&N 33-2077 luchtfilter nodig heb. Alleen lukt het me niet een plaats te vinden die die dingen kan leveren. (Ja, online bij fvd, 9meister etc - maar die kunnen geen levertijdsindicatie geven).

Iemand enig idee waar je die dingen kan scoren in NL, zodat ik hem er de 8e feb in kan hebben?
Dank en gr

Re: K&N vervangingsfilter

31 jan 2004 12:08

horn schreef:Heb via de K&N site uitgevonden dat ik voor mijn 964 een K&N 33-2077 luchtfilter nodig heb. Alleen lukt het me niet een plaats te vinden die die dingen kan leveren. (Ja, online bij fvd, 9meister etc - maar die kunnen geen levertijdsindicatie geven).

Iemand enig idee waar je die dingen kan scoren in NL, zodat ik hem er de 8e feb in kan hebben?
Dank en gr


Gewoon Motron :?: ..... anders Carreric (Mook) :!: ..... of de betere "autoshop" :roll:

31 jan 2004 12:50

http://www.albertweb.de/Porsche/Luftfil ... orsche.htm
En leverbaar.

01 feb 2004 11:47

ben ook al lang aan het overwegen om een K&N filter te installeren in mijn 993 - ik hb echter nog niemand gevonden doie me daadwerkelijk de voordelen kan uitleggen en toch al wat specialisten gebeld.

niet meer vermogen, geen beter geluid, en wel een heel stuk duurder 4x of zo.

01 feb 2004 12:04

Marcel schreef:ben ook al lang aan het overwegen om een K&N filter te installeren in mijn 993 - ik hb echter nog niemand gevonden doie me daadwerkelijk de voordelen kan uitleggen en toch al wat specialisten gebeld.

niet meer vermogen, geen beter geluid, en wel een heel stuk duurder 4x of zo.



Motorvermogen zakt lichtjes ... 1 a 2 peekaatjes ... da voel je niet ... geluid zou normaal ff rauwer moeten klinken ... bij mijne alleszinds toch ... en je moet nooit meer een nieuw filter kopen ...

Is dat het nouw waard of niet ... dat laat ik in het midden ...

:wink:

01 feb 2004 12:06

Nee hoor Dirk, motorvermogen neemt iets meer toe.
Maar idd. niet /bijna niet waarneembaar.

01 feb 2004 12:14

RS-R schreef:Nee hoor Dirk, motorvermogen neemt iets meer toe.
Maar idd. niet /bijna niet waarneembaar.


Tja da hangt er weer vanaf ... Adrian Strather heeft ze dan weer anders getest ... maar kspreek hierover 1 a 2 pk max hoor ...

Besluit ... voor het vermogen moet je het dus zeker NIET doen ... al verlies of win je er nou mee ... :roll:

In combinatie met "mass flow sensor" scheelt het WEL weer wat meer ...en die zit er bij jullie (993) volges mij standaard ingebakken ... dacht ik ...
In combinatie met degelijke "chip" ook weer ...

Bij de 964 (voor '92)is de throttle body de boosdoener ... eerst vervangen dus ... en dan scheelt het ook weer ...

:wink:

01 feb 2004 12:31

Tsja,
Volgende project misschien??
http://www.cartronic-motorsport.de/por_throttle.html
en
http://www.cartronic-motorsport.de/por_luftmass.html

01 feb 2004 13:26

dirk schreef:


nooit meer een nieuw filter kopen ...


dat lijkt me nu de slechtste reden.. filter gaat 20,000 km mee of zo..K&N is 4 x zo duur = 80,000 km. Ik rijd 10,000 per jaar --> ja ja over 8 jaar heb ik het terug verdiend, oh nee .. negende jaar pas..

01 feb 2004 13:44

Onbegrijpelijk zo'n idee aandragen als Vlaming.

Je ken toch ook gewoon een panty spannen ipv dat filtertje, dat geeft pas een besparing.

Rijdt je net toevallig voorbij aan Stevie Wonder zal ie zeggen, doe u er maar een met uitjes om rauw naar binnen te slingeren.

01 feb 2004 13:47

john radder schreef:Onbegrijpelijk zo'n idee aandragen als Vlaming.

Je ken toch ook gewoon een panty spannen ipv dat filtertje, dat geeft pas een besparing.

Rijdt je net toevallig voorbij aan Stevie Wonder zal ie zeggen, doe u er maar een met uitjes om rauw naar binnen te slingeren.

Nou, die van "Wolford" zijn niet echt goedkoop. :lol:
http://www.wolford.com/htm_d/Welcome2.htm

01 feb 2004 13:51

RS-R schreef:Nou, die van "Wolford" zijn niet echt goedkoop. :lol:
http://www.wolford.com/htm_d/Welcome2.htm


:oops: :oops: :oops: ..... :lol:

01 feb 2004 16:43

Mmmmm lekkere wijven........ :ba: :ba: :mrgreen: :mrgreen:

01 feb 2004 19:32

Michael,

Pas jij maar op, dadelijk is er eentje zwanger .........

Sorry jongens kon het ff niet laten..

01 feb 2004 19:46

" : onbevlekte ontvangenis" :wink:

01 feb 2004 19:58

Marcel schreef:Michael,

Pas jij maar op, dadelijk is er eentje zwanger .........

Sorry jongens kon het ff niet laten..


Een beetje dikke dernier panty en dat kan ook niet meer... :D

01 feb 2004 20:17

Enfin, back-to-topic:

Eind van de week zit de cuprohr eronder. K&N filter moet ik volgens jullie maar niet doen, hou het geld in je zak voor een uitsmijter aan de Grevelingen op 8 feb?

Ik meen ooit bij Dirk gelezen te hebben dat een Cuprohr icm een K&N luchtfilter een aanrader was. Maar een cuprohr solo met gewoon het standaard filter is ook goed te doen? Qua pk's dus geen verschil en qua geluid dus ook amper? ik hoef ook geen luchtfilter dat levenlang meegaat als een normale 10 jaar meegaat.

Gaarne conclusies van de ervaringsdeskundigen!

THX Horn

01 feb 2004 22:30

horn-die-wel-vaker-verkeerde-conclusies-trekt schreef:Eind van de week zit de cuprohr eronder. K&N filter moet ik volgens jullie maar niet doen, hou het geld in je zak voor een uitsmijter aan de Grevelingen op 8 feb?


:shock: :?

horn schreef:Ik meen ooit bij Dirk gelezen te hebben dat een Cuprohr icm een K&N luchtfilter een aanrader was. Maar een cuprohr solo met gewoon het standaard filter is ook goed te doen? Qua pk's dus geen verschil en qua geluid dus ook amper? ik hoef ook geen luchtfilter dat levenlang meegaat als een normale 10 jaar meegaat.

Gaarne conclusies van de ervaringsdeskundigen!

THX Horn


Wel doen :!:
Heb het al jaren bij verschillende auto's gedaan :D ..... niet voor het vermogen of voor het geluid, maar de motor pakt gewoon net wat lekkerder op onderin. :drive:

01 feb 2004 22:32

horn schreef:Enfin, back-to-topic:

Eind van de week zit de cuprohr eronder. K&N filter moet ik volgens jullie maar niet doen, hou het geld in je zak voor een uitsmijter aan de Grevelingen op 8 feb?

Ik meen ooit bij Dirk gelezen te hebben dat een Cuprohr icm een K&N luchtfilter een aanrader was. Maar een cuprohr solo met gewoon het standaard filter is ook goed te doen? Qua pk's dus geen verschil en qua geluid dus ook amper? ik hoef ook geen luchtfilter dat levenlang meegaat als een normale 10 jaar meegaat.

Gaarne conclusies van de ervaringsdeskundigen!

THX Horn



Is enkel om het geluid te doen ... en je krijgt een beetje het gevoel dat de auto een beetje beter "oppakt" ... Hoor maar naar mijn sound 8 feb. ... CupRohr en Direkt intake filter (weer es gemonteerd ... for the fun/test)

Dirk
:wink:

01 feb 2004 22:33

hahahahaah Eric da noemen ze nou gelijk posten ... en dan nog wel tzelfde vertellen ... :D :D :D

01 feb 2004 22:39

dirkie schreef:hahahahaah Eric da noemen ze nou gelijk posten ... en dan nog wel tzelfde vertellen ... :D :D :D


:lol: :lol: :lol:
En ehhhh ..... CupRohr en Direkt intake filter :shock: ..... als jij thuis start weet PaSCal dat je eraan komt :roll:

02 feb 2004 1:11

EriC4C schreef:
dirkie schreef:hahahahaah Eric da noemen ze nou gelijk posten ... en dan nog wel tzelfde vertellen ... :D :D :D


:lol: :lol: :lol:
En ehhhh ..... CupRohr en Direkt intake filter :shock: ..... als jij thuis start weet PaSCal dat je eraan komt :roll:


nope ... toch niet hoor ... moeilijk te beschrijven hoe het klinkt ... maar nu krijg je bij een stevige druk op het pedaal ... dat grauwe(filter) met de geroffel(Cuprohr) samen ... en ik moet eerlijk zijn ... :!: echt GENIETEN hoor :!: ... wederom, vandaag een paar vlotte (lees zeeeeer vlotte) stukjes snelweg gereden, en op cruisesnelheid is het absoluut niet storend :!: trap op het gas ... en MmmMMmm ... heeeerlek ... :drive:

Hij blijft dus lekker zitte dat open filter ... en kweenie waarom ... maar heb het idee dat samen met dat Cuprohr het eerder vernoemde "koppelgat" verdwenen is :D


Dirk
:wink:

02 feb 2004 10:48

dirkie schreef:nope ... toch niet hoor ... moeilijk te beschrijven hoe het klinkt ... maar nu krijg je bij een stevige druk op het pedaal ... dat grauwe(filter) met de geroffel(Cuprohr) samen ... en ik moet eerlijk zijn ... :!: echt GENIETEN hoor :!:

Hij blijft dus lekker zitte dat open filter ... en kweenie waarom ... maar heb het idee dat samen met dat Cuprohr het eerder vernoemde "koppelgat" verdwenen is :D


Dirk
:wink:


"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" :lol: ..... en ehhh ..... succes met de buurvrouw. :^:

02 feb 2004 11:06

EriC4C schreef:
dirkie schreef:nope ... toch niet hoor ... moeilijk te beschrijven hoe het klinkt ... maar nu krijg je bij een stevige druk op het pedaal ... dat grauwe(filter) met de geroffel(Cuprohr) samen ... en ik moet eerlijk zijn ... :!: echt GENIETEN hoor :!:

Hij blijft dus lekker zitte dat open filter ... en kweenie waarom ... maar heb het idee dat samen met dat Cuprohr het eerder vernoemde "koppelgat" verdwenen is :D


Dirk
:wink:


"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" :lol: ..... en ehhh ..... succes met de buurvrouw. :^:


Die is half-doof dat mens van 80 ... nu helemaal mss ... maar ze is zo liefff ... :wink: :D :wink:

02 feb 2004 12:03

Dank

Horn-die-soms-van-jullie-zoveel-zin-&-onzin-te-lezen-krijg-dat-hij-af-en-toe-door-de-gaatjes-het-filter-niet-meer-ziet
Plaats een reactie