Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Porsche 911 SC 1981 TOERENTELLER PROBLEMEN

15 mei 2017 16:30

Na bijna een jaar rijden zonder problemen krijg ik problemen met mijn toerenteller. Deze valt vaak tijdens het rijden op 0 of flippert op en af of blijft gewoon hangen op een bepaald toerental.. Is dit een bekend veel voorkomend probleem en hoe is dit op te lossen? Meestal luister je gewoon naar de :music: en weet je wel wanneer je dient te schakelen maar had dit graag opgelost gezien..

Alvast bedankt!!

Re: Porsche 911 SC 1981 TOERENTELLER PROBLEMEN

15 mei 2017 17:59

Hallo,

Welkom op het forum, je kan je voorstellen in het voorsteltopic!

De toerenteller krijgt zijn puls van de HKZ kast.

klikkerrdeklik

15 mei 2017 21:09

Heel gek misschien maar... Als je spanningsregelaar dreigt te overlijden (en soms ook je accu zelf, die eigenlijk ook een weerstand levert...) krijg je dezelfde verschijnselen.
Meet de laadstroom maar eens aan de accu-polen en doe dit met wisselende toerentallen.
Zo tegen de 14 volt is prima op zich maar alles daarboven of onder de 12 is niet goed...

Succes,

Dick

Oh ja: laat even weten wat het nou uiteindelijk was... wel zo leuk voor de mensen die proberen te helpen... :D

15 mei 2017 21:12

Dankuwel! Ik ga binnen 2 weekends er aan sleutelen en dan laat ik het jullie weten.

Batterij zou me raar lijken want er staat een stroomswitch tussen waardoor batterij super goed blijft. Is batterij van half jaar oud.. Maar ga alles testen!

Thanks! Keep you uptodate! :salut:

23 mei 2017 18:28

Ik zou to h maar eens naar de spanningsregelaar kijken...

24 mei 2017 12:34

Ik heb het zelfde gehad en bij mij lag het inderdaad ook aan de spanningsregelaar. Klopt Dick!
Snelle oplossing; PlugAndPlay

Grappig: origineel Bosch regelaar was 175 euro. Een Valeo met exact dezelfde specificaties maar 7 euro!

24 mei 2017 21:32

Gezien ik momenteel met krukken rondloop wegens operatie knie ben ik niet in de mogelijkheid om er al naar te kijken. Nog 10 dagen en ik ga er naar kijken..

https://www.autoonderdelen24.be/automat ... /2955.html

Heb hier al spanningsregelaars teruggevonden. Na veel fora te lezen zal het voor 90% zekerheid de spanningsregelaar zijn.

Alvast bedankt!

Keep you uptodate!

05 jun 2017 20:34

Batterij is helemaal leeggelopen.. Laadt ook niet meer genoeg bij met lader dus nieuwe batterij steken in eerste instantie. Waar zit de spanningsregelaar? Kan het dat dit onder het vliegwiel achteraan zit?

Alvast thanks!!!

05 jun 2017 23:38

Spanningsregelaar zit op de dynamo, dynamo zit achter de koelfan (schoepenrad van de luchtkoeling). Is even werk om uit te bouwen maar kan je gelijk de boel schoonmaken...en...koolborstels controleren.
Maar eerst een nieuwe accu; misschien lost dit e.e.a. wel op want zoals ik eerder schreef, de accu is ook een 'weerstand' in het electrische systeem.

Gr.

Dick

07 jun 2017 7:57

Niet alle dynamo's hebben de spanningsregelaar ingebouwd. Mijn spanningsregelaar zat linksachter in de motorruimte bij de zekeringen. Dus in 30 seconden verwisseld. Ik zou eerst daar kijken voordat je de dynamo los gaat halen.

07 jun 2017 18:23

Ok dankjewel!! Dit weekend weer wat aan sleutelen.. Hou jullie up to date!

16 jun 2017 9:29

Ik ben dit ook eens tegengekomen en toen bleken de kabels aan de batterijen wat losgekomen door trillingen van het rijden.
Na ze opnieuw goed te bevestigen was dit probleem weg.

17 jun 2017 22:57

Nieuwe batterij gestoken nadat deze kapot was.. Probleem is er af en toe nu nog wel.

18 jun 2017 21:00

Dan zou ik de laadstroom even meten met draaiende motor en met ietsie gas bij geven....
Als laadstroom boven de 14 volt komt is de spanningsregelaar overleden ( en binnenkort je nieuwe accu misschien ook weer...).

Groet,

Dick
Plaats een reactie