Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
29 mei 2017 13:43
Als ik de motor van mijn 911 3.2 aanzet dan slaat de olie druk meter meteen naar 5 en daar blijft hij ook op staan, ook al geef je meer gas of minder, de wijzer blijft gewoon op 5 staan, weet iemand wat het probleem kan zijn?
29 mei 2017 13:46
Drukmeter stuk waarschijnlijk. Zit de draad er nog wel op achterop de motor?
29 mei 2017 13:47
Ja de draad zit nog op de sensor. Hoe weet ik zeker of het de drukmeter is?
29 mei 2017 15:13
Je kunt met een universeelmeter de spanning kunnen meten over de sensor. Deze zou dan moeten veranderen door het toeren verschil.
29 mei 2017 15:52
Hmmm...
Blijft hij ook op 5 staan als de motor warm is, of werkt de meter dan wel? Het is redelijk normaal dat bij het starten en zolang de motor koud is de oliedruk maximaal is.
Blijft hij ook op 5 staan als de motor warm is, kun je het volgende checken:
- Is de sensor wel nog goed?
- Zit er niet teveel olie in?
- Is de carterontluchting niet verstopt?
- ligt het aan de meter (stuk)?
29 mei 2017 16:23
Ok even verduidelijken idd springt hij op 5 als je de auto op contact zet of als je de motor start?
29 mei 2017 16:43
bij mij was het een draadbreuk van het stekkertje op de sensor, kan een slecht contact zijn. zet het contact aan en trek het stekkertje van de sensor, valt deze terug naar 0 dan is het de sensor.
29 mei 2017 16:44
Dat is een kleine storing.
Er zit een onderbreking in de draad tussen de oliedrukmeter en de oliedrukgever in de tank.
Meestal vind je de oorzaak van het probleem achter het rechter achterwiel. Vaak een losse draad of slecht contact van de zender.
Als je daar de draad aan de massa legt en de wijzer beweegt, dan zit het in (de buurt) van de olietankvlotter. Veranderd er niks aan de stand van de wijzer dan zit het meestal in de geverdraad naar de oliedrukmeter.
29 mei 2017 17:44
uh Erwin, gooi jij nu niet 2 dingen door elkaar?? kan ik snappen want hij heeft ook een vraag over zijn olieleveler maar ook 1 over zijn oliedruk
29 mei 2017 18:28
Owh wat stom, ik begon goed zie ik nu .......maar ga ineens over naar hoeveelheidsmeter.

Weet ook niet hoe ik dat heb.
Maar het blijft handig eerst te controleren of de verbinding tussen de oliedrukmeter en de oliedrukzender ergens een onderbreking heeft. Stekkertje achter bij de motor op de oliedrukzender een slecht contact of ligt misschien los?
Met een beetje logisch nadenken is een diagnose meestal snel gesteld.
30 mei 2017 8:31
je verhaal klopte wel Erwin maar moet ff in een ander topic.
30 mei 2017 17:35
Yep het was inderdaad een breuk in de kabel. Extra draad buitenom van sensor naar meter gelegd en hij doet het weer. Nu is de vraag waar zit de breuk want een hele nieuwe kabel leggen is ook zoiets, ik neem aan dat de kabelboom uit delen bestaat toch? Ik ga ervan uit dat de kabel achter het dashboard de boosdoener is omdat er een muis in heeft gezeten

Kan ik ergens onder, naast of achter het dashboard de kabel aftakken?
31 mei 2017 9:27
kijk eerst maar eens net boven de stekker waar deze aansluit op de sensor. daar knappen ze vaak af.
31 mei 2017 17:37
Daar heb ik de bedrading al vernieuwd dus daar zit het niet. Zijn er ergens tekeningen te vinden waar precies de delen van de kabelboom lopen en waar er stekkerpunten of verlengstukken zitten?
31 mei 2017 17:44
ik denk dat een nieuwe kabel trekken sneller en makkelijker is dan de breuk opsnorren. de kabelboom moet je dus eerst vinden dan de draad lokaliseren de breuk lokaliseren en dan solderen in de hoop dat dit de enige breuk is.
03 jun 2017 17:25
Weet iemand hoe die kabel loopt? Heb een tekeningetje gemaakt zie hieronder:

Loopt de kabel zoals bij blauw, geel of rood?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.