Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 16:16

Hallo forummers

Vandaag geprobeerd een rondje te rijden in de 997, maar na de sleutel in het contactslot verdraaid te hebben naar rechts krijg ik OF flikkerende lichtjes OF helemaal geen indicaties op het dashboard. :?
interieur verlichting flikkert (af en toe).
De normale "oliepeil check" wordt niet uitgevoerd als de sleutel naar rechts verdraai.
Klok is op 12;00 gesprongen (heb ik een totale reset gehad van alle systemen?)

Accu is goed, hangt aan de druppellader.

Op pelican lees ik hier : http://www.pelicanparts.com/techarticle ... Switch.htm over problemen bij de boxster die lijken op de indicaties die ik krijg...
Electrical systems flickering on and off as you turn the key are a good clue that your switch is worn. Also, a bad switch sometimes causes unexplainable starting problems where the starter coil doesn't even click.


(het probleem van een klikkende starter coil heb ik ook al langer (af en toe)

In en uitschakelen van het alarm geeft momenteel ook problemen... (lukt niet). auto op slot gezet met de sleutel nu.

Kan ik concluderen dat de ignition switch van mijn 997 niet meer helemaal lekker is? Of moet ik eerst verder onderzoek doen?

Iemand ervaring met het vervangen van de ignition switch? Op pelican staat alleen een "How to do" voor de boxster..

Graag jullie tips en hints!
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 03 okt 2017 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 17:51

Dat de accu aan de druppellader hangt, wil dat niet zeggen dat die niet defect is :wink:
Het vermogen dat een druppellader levert is maar heel weinig; ik denk onvoldoende om bv een lampje op te laten branden

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 18:08

Springt hij wel van het stuurslot af?

Ik zou trouwens ook 1st even kijken wat de auto doet met een andere accu.

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 18:09

Wellicht het contactblokje dat achter het contactslot is gemonteerd...

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 18:16

Johndc schreef:Dat de accu aan de druppellader hangt, wil dat niet zeggen dat die niet defect is :wink:
Het vermogen dat een druppellader levert is maar heel weinig; ik denk onvoldoende om bv een lampje op te laten branden


Dat is ook het eerste waar ik aan denk.

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 18:24

Ok, erg bedankt voor het meedenken!

Omdat ik eerder al problemen had met de startmotor die niet wilde "beginnen" ( te horen was alleen een "KLIK") heb ik de accu (professioneel) laten checken. Bij de test (3 maanden geleden) werd de accu -door een professional- als 100% bestempeld.

997 is bij de specialist geweest voor onderzoek naar de weigering (af en toe) om te starten. Conclusie: niet met zekerheid te zeggen wat het probleem is: bij de tweede of de derde poging om te starten verliep dat probleemloos.

Nu zijn de klachten dus van andere aard (maar misschien Of waarschijnlijk?) wel gerelateerd.

Vooralsnog sluit ik dus (persoonlijk) de accu uit.

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 19:39

Van dat laatste zou ik nog niet zo zeker zijn.
Paar jaar geleden de situatie gehad dat ik van de ene op de andere dag niet meer kon starten; de accu was defect (zelfs de dag ervoor nog gewoon vele km's mee gereden).

Re: 997 problemen met contactslot?

03 okt 2017 19:45

Wellicht kom je hier mee verder
Gr Hans

71894
71895

Re: 997 problemen met contactslot?

04 okt 2017 8:01

Zei dit gisteren tegen een vriend en deze zei dat hij dit ook ooit had gehad bij zijn 997. Zijn oplossing was om de sleutel om te draaien of de andere sleutel te gebruiken. Lijkt mij bijna niet mogelijk dat dit een oplossing is, maar je zou het eens kunnen proberen.

Re: 997 problemen met contactslot?

26 okt 2017 16:20

Brulaap had gelijk. nieuwe accu er in en het probleem (lijkt) verholpen :D :cheers:

Vreemd overigens, want accu was nog "getest" een paar maandjes terug en hangt altijd netjes aan de druppellader.
Maar bij de autospeciaalzaak nog een keer doorgemeten en die meter gaf aan dat de "Koudstartstroom" zwaar beneden de norm was van EN (A): 680.
Nieuwe Bosch er in geplaatst dus.

Bedankt voor alle meedenkers hier!

Re: 997 problemen met contactslot?

06 nov 2017 22:21

Vind de accu testers van tegenwoordig ook twijfelachtig. Is een computertje en die meet. Wij gebruiken het liefst nog gewoon zo'n soort tosti-ijzer. Een gloeispiraal. En als de accu onder belasting onder de 11 volt zakt is hij verdachte nummer 1.
Plaats een reactie