Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
23 jul 2005 10:40
Hoi, ik heb een vraag over het demonteren van de kap die over het dashboard zit. Bij de zgn cockpit kan ik niet goed vinden waar de kap is vastgemaakt, kan iemand mij helpen?
Andere vraag is dat ik misschien een nieuwe kap (vanwege uitdroging) wil inbouwen, heeft iemand een idee van de kosten en een adres waar dit onderdeel te kopen? Bij de Porsche dealer is het nogal prijzig...
18 okt 2005 12:50
Om die eruit te halen moet eerst het raam eruit, om het makkelijk te houden. 5 parkertjes aan de boven voorzijde die de lip net onder het raam vasthouden. Vanuit de bagageruimte (eerst de zwarte kap weghalen) kan je 5 M6 moertjes losdraaien die aan de voorkant van je dashboard vastzitten. Een paar tellers loshalen en dan 2 moertjes losdraaien die aan de bovenkant van je dashboard vast zitten. Valt mee wanneer je raam eruit is. Ik heb nog een nieuw dashboard liggen overigens, niet met de speaker grill die los is, alleen de gaatjes. Wel origineel Porsche en dan past het tenminste.
Groet,
Cees
18 okt 2005 14:18
Als alle moeren los zijn moet je nog behoorlijk hard trekken om de tapeindjes uit de gaten en over het metalen dashboard heen te krijgen, ook bij het weer monteren.
Een nieuw dashboard zal zo'n 1000 euro kosten, voor veel minder krijg je geen nieuwe en pas op met 2de hands. Die zijn vaak zo hard en uitgedroogd dat ze kapot gaan bij montage.
18 okt 2005 14:20
Hoi Cees,
Wil je het dashboard wat je hebt liggen verkopen? Ik heb interesse, mits het een goede prijs is. Het gaat om een dashboard voor de 2.2 uit 1970 neem ik aan?
gr Gilles