Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

auto "uitlezen"

23 jul 2005 15:20

Wie dacht dat tegenwoordig nog alleen de dealers de gegevens van je karretje kunnen uitlezen heeft het goed mis :!:

Zowat alle auto's kunnen uitgelezen/aangepast worden ...

http://www.randstadcarsolutions.nl/catalog/

en dan denken jullie ... "jajahhh maar niet voor onze Porsches" ...
Weer fout :!:

http://www.autolandscientechusa.com/Doc ... _Flyer.pdf (let op PDF file!)

Alles types verkrijgbaar ... :shock: :shock:

Of je besteld hem gelijk hier ...
http://tools.baumtools.com/iscan_porsche.jsp

Je hoeft zelfs de dure apparaten niet meer te hebbe ... PDA'tje is voldoende :shock: :shock: of gewoon op je laptopje hangen ....

ook hier is alles gewoon te bestellen dus ...

Dirk-voor-de-sleutelaars-onder-ons
:wink:

23 jul 2005 17:40

Héél handig :!: vooral als je ook weet wat je vervolgens met de verworven informatie moet doen! :roll: :wink:

23 jul 2005 20:58

:? En over mijn type P wordt natuurlijk weer niks gemeld :?

23 jul 2005 22:06

:? welk programma zou je nodig hebben voor een 964 op de pc ik zie het niet, ik zou wel willen weten wat het kost?

ik kan het niet vinden op de site zal er wel overheen kijken :roll:

robert

24 jul 2005 0:51

EriC4C schreef:Héél handig :!: vooral als je ook weet wat je vervolgens met de verworven informatie moet doen! :roll: :wink:

Daar heb je dan weer de nodige lektuur voor uiteraard.
heb hier alle gegevens op papier staan qua meetwaardes etc ... die zijn niet geheim hoor :!:

En over mijn type P wordt natuurlijk weer niks gemeld

Als jezelf ff nadenkt weet je daarop wellicht het antwoord te verzinnen ... :wink:

Dirk

24 jul 2005 16:58

PF-McGyver schreef:
EriC4C schreef:Héél handig :!: vooral als je ook weet wat je vervolgens met de verworven informatie moet doen! :roll: :wink:

Daar heb je dan weer de nodige lektuur voor uiteraard.
heb hier alle gegevens op papier staan qua meetwaardes etc ... die zijn niet geheim hoor :!:

Ook dat wil nog steeds niet zeggen dat je weet wat en/of hoe je ermee moet doen. ;)

24 jul 2005 17:38

zeg dirkie aan gezien jij met die site aan kwam zetten,
waar vind ik de info die je nodig hebt voor een 964 pc programma?
ik kan het niet vinden :oops: jij wel?

alvast bedankt robert

24 jul 2005 19:07

Ook dat wil nog steeds niet zeggen dat je weet wat en/of hoe je ermee moet doen

:bang: idd ... dan moet je een regeltje verder lezen in het boekje jah ... :roll:
En als de apparatuur "zegt" dat bv je lambda sonde foutieve waardes doorgeeft moet je idd niet de bougies gaan vervangen ... :roll:

Heb die gasten mail gezonden waarin ik alle info/benodidgheden vraag om een 64er uit te lezen. Ook de prijzen uiteraard :wink:

Zodra ik antwoord heb lees je t hier :wink:

Dirk

Re: auto "uitlezen"

24 jul 2005 19:55

:idea: Lees nu

dirkie schreef:Dirk-voor-de-sleutelaars-onder-ons

Nee, maar dan is het inderdaad héél handig :!: zoals ik ook eerder zei. :^:

25 jul 2005 10:17

Zit er in een 964 al OBD 1/2 ??? Of welk ander systeem dan? Het is inderdaad wel handig als je het zelf kan uitlezen...

25 jul 2005 13:44

Porsche heeft hun diagnose modules altijd zeer geheim gehouden.
je kon een Porsche enkel uitlezen met de zogenaamde Bosch Hammer.
Het toestel zelf op zich is nix bijzonder ... de software module was andere koek ... Voor woekerprijzen werden ze soms sporadisch aangeboden ... :roll:

Nu blijkt er dus, met de komst van de huidige soft en hardware toch een mogelijkheid te bestaan ze zonder de Porsche-software uit te lezen ...

Kben heeel benieuwd :!:

Dirk

11 okt 2005 17:32

dirkie schreef:
Ook dat wil nog steeds niet zeggen dat je weet wat en/of hoe je ermee moet doen

:bang: idd ... dan moet je een regeltje verder lezen in het boekje jah ... :roll:
En als de apparatuur "zegt" dat bv je lambda sonde foutieve waardes doorgeeft moet je idd niet de bougies gaan vervangen ... :roll:

Heb die gasten mail gezonden waarin ik alle info/benodidgheden vraag om een 64er uit te lezen. Ook de prijzen uiteraard :wink:

Zodra ik antwoord heb lees je t hier :wink:

Dirk

zeg dirk al iets gehoord van ze

robert

11 okt 2005 21:08

Chris_lbr schreef::? En over mijn type P wordt natuurlijk weer niks gemeld :?

Bij onze karretjes valt ook niks uit te lezen Chris.

12 jun 2006 14:14

rob964.c4 schreef:zeg dirk al iets gehoord van ze

.... mocht dat al zo zijn :arrow: ... dan is 'ie ons vast allang vergeten :evil: :wink:

12 jun 2006 14:33

michael schreef:
Chris_lbr schreef::? En over mijn type P wordt natuurlijk weer niks gemeld :?

Bij onze karretjes valt ook niks uit te lezen Chris.

De enige electronica in m'n P zit in de radio. :lol:en die staat nooooit aan

12 jun 2006 15:09

ik ben ook zeer benieuwd zou zoeen apparaatje best willen hebben.

anton964

12 jun 2006 19:37

De standaard voor deze diagnose interface heet OBD-II. Deze standaard is vanaf 1996 toegepast op zo'n beetje alle autos. Echter er zijn wel diverse protocollen in omloop waardoor niet alle informatie die in de OBD-II standaard is beschreven kan worden opgevraagd. Dit verschil in protocollen is er ook de reden van dat er verschillende interfaces in omloop zijn voor diverse automerken. Overigens zijn er een aantal universele converters die tussen laptop en auto kunnen worden gehangen en die alle protocollen ondersteunen.
Wel leuk om eens te zien wat de auto allemaal aan informatie levert. Maar om zo maar even te kijken wel een dure oplossing :wink:
Laatst bijgewerkt door maurice op 12 jun 2006 21:45, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jun 2006 20:03

heb er een gevonden, op ebay.de tik in piwis tester
Porsche Integrated Workshop Infomation System (PIWIS)

he PIWIS is the latest Porsche diagnostic tool, and is similar to the Porshe System Tester 2 but also supports CAN-BUS vehicles. PIWIS also integrates repair manual information into the diagnostic tester. The PIWIS is only available on long term lease from Porsche for $12,000 per year.
The PIWIS is based on the Bosch KTS-650 but again it's software is Porsche Specific. The Bosch KTS series supports some basic Porsche functions on Porsche 964, 969, and 944. Bosch KTS-650

hij vraagt er alleen 16000 euro voor koopje toch? :lol: :lol: :lol: :lol:

mijn uitleessoftware heb ik hier vandaan www.durametric.com werkt aleen niet voor de oudere modelen :(

12 jun 2006 20:04

mhoeneveld schreef:De standaard voor deze diagnose interface heet ODB-II.

OBD On Board Diagnostics... :idea:

12 jun 2006 20:14

porscherob schreef:The Bosch KTS series supports some basic Porsche functions on Porsche 964, 969, and 944

:shock: :? :?:

12 jun 2006 20:30

was me nog niet opgevallen, ik ken dat type ook niet. overgenomen van durametric. waarschijnlijk bedoelen ze 959 :roll:

12 jun 2006 20:32

Of 968 (die is er ook nog en iets couranter) :wink:

12 jun 2006 20:36

ach ja, natuurlijk :bang:

12 jun 2006 21:35

porscherob schreef:heb er een gevonden, op ebay.de tik in piwis tester
Porsche Integrated Workshop Infomation System (PIWIS)
..............
hij vraagt er alleen 16000 euro voor koopje toch? :lol: :lol: :lol: :lol:

Al besteld :?:
Voor dat geld heb je bijna een Porsche bij elkaar :lol:

Voor de electronica freaks :arrow:
Overigens heeft er zeer recent in Elektuur een OBD-II tester gestaan die alle bestaande protocollen aan kan. Met de juiste software moet je dan de Porsche volledig kunnen uitlezen.
Deel 1
Deel 2

OBD-II on the move

Ik heb het niet geprobeerd maar weet van een garagehouder dat het ding erg goed werkt. Tevens op het forum wel wat te vinden.
Elektuur forum
Laatst bijgewerkt door maurice op 12 jun 2006 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jun 2006 21:38

mhoeneveld schreef:... in Elektuur een ODB-II tester gestaan ... ...ODB-II on the move

Zoals Devils Son reeds hierboven opmerkte (zie ook je eigen link :wink: ) OBD ipv ODB... :roll:
Plaats een reactie