Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 nov 2017 0:55
Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met van die gaas roosters achter de luchtinlaten in de voorbumper? Bij mijn 997.2 zijn dat vrij grote gaten waar veel bladeren en rommel door naar binnen komt. En potentieel ook steenslag wat de radiatoren kan beschadigen. Vd Gugten raadde het af want je kan het niet meer schoon maken. Zit wat in natuurlijk maar er komt dan ook minder rommel in.
Ik zou zoiets ergens willen laten monteren. Heb zelf niet zo'n zin om met gaas en ty-wraps aan de gang te gaan. Iemand hier zo'n avontuur al aangegaan?
Dank Leonard
16 nov 2017 1:32
Hoi
Ik heb ze zelf gemaakt. Bumper eraf aluminium gaas gekocht, een sjabloon uit karton geknipt en het gaas op maat geknipt. Vervolgens mat zwart gespoten en met een dunne laag transparante Poly urethaan lijm vastgeplakt. Het ziet er netjes uit en het werkt goed. Geen koeling probleem tegen gekomen en de radiatoren blijven mooi schoon. Kosten? 30 euris en een paar uur werk.
Of je koopt voor veel geld iets bij zunsport.com
Succes
16 nov 2017 2:26
Op de duitse fora is men hier erg tevreden over.
https://www.zunsport.com/index.php?route=product/search&search=PorscheKies jouw porsche variant en alles komt op maat gemaakt bij je thuis en makkelijk te installeren. Je kan nog kiezen in zwart of metaalkleur. Ik wilde dit zelf ook doen voor mijn 997 GTS want die blaadjes blijven komen en het staat gewoon stoerder.
hier nog veel leesvoer erover
[url]https://www.pff.de/porsche/index.php?thread/2779595-gittersatz-kühlerschutz-für-991-2-gts[/url]
he worden links naar de pff.de collegas niet door gelaten? (flauw hoor en niet in het belang van de porsche enthousiasten). Als het een bug is heb ik niets gezegd.
17 nov 2017 11:29
Ik vind ze zo vooraan in de openingen erg lelijk. Te erg aanwezig. Kan je ze ook wat dieper plaatsen?
17 nov 2017 17:09
Porschenovice schreef:Bij mijn 997.2 zijn dat vrij grote gaten waar veel bladeren en rommel door naar binnen komt. En potentieel ook steenslag wat de radiatoren kan beschadigen.
Persoonlijk heb ik liever dat die bladeren in de grote ruimtes komen (met de genoemde nadelen) dan dat ze voor het gaas blijven hangen (met minder koelvermogen tot gevolg). Dan maar wat vaker schoonmaken (maak het regelmatig schoon met de stofzuiger).
BTW: vind dat gaas wel een mooi gezicht.
17 nov 2017 18:42
Was vandaag bij Porsche dealer. Zat de 911R en GT3 te bekijken. Die hebben die gaasjes dus standaard af fabriek ervoor zitten, net als de GT4 en GT2 wss. Maar Porsche levert het dus niet (af fabriek of achteraf) op de overige modellen. Jammer. Dat wordt dan idd zelf knutselen.
17 nov 2017 20:01
@Brulaap: denk dat dat niet echt een groot probleem is. Want ze vallen gewoon weer van deze roosters. Het is net in de fijnmazige radiatorvinnen waar ze in gevangen raken en gaan aankoeken. Dr situatie die jij beschrijft is als je door een bladerentapijt gaat rijden. Niet een realistische situatie. Daarboven zullen de meeste bladeren door denstroming rond de auto gewoon wegbladeren.
17 nov 2017 20:26
Gewoon af en toe graaien en de stofzuiger gebruiken voor het fijne zand.
Hoort er bij net als de auto wassen.
17 nov 2017 20:49
Kheldar schreef:Niet een realistische situatie. Daarboven zullen de meeste bladeren door denstroming rond de auto gewoon wegbladeren.
Wel dus
. Ik rij redelijk wat in een bosrijk gedeelte van Frankrijk. Regelmatig moet ik de bladeren voor de koelers weghalen. Bij mijn ex-981S zaten de bladeren zelfs in de luchtinlaten (al diverse malen gehad dat er uit de luchtinlaten een vreemd ratelend geluid kwam; waren bladeren die al dan niet aangezogen/er in gewaaid waren).
17 nov 2017 21:21
Schijnen gemene jongens te zijn die blaadjes.
Het boomsap kan je radiatoren aantasten op den duur. Met de nodige extra kosten tot gevolg. Inderdaad de GT3 heeft ze standaard dus functioneel zal het weinig uitmaken. Vraag is wel of je fabrieksgarantie blijft bestaan als je zelf de roosters achteraf monteert. Is ie uit de garantie geen probleem natuurlijk.
17 nov 2017 22:25
Elk jaar gaat bij mij de voorbumper eraf en worden de radiatoren schoongemaakt.
Met een stofzuiger krijg je alleen het blad (gedeeltelijk) weg. Zoals op de foto's te zien is bestaat het vuil niet alleen uit blad maar ook uit (vochtig) zand en insecten .
18 nov 2017 0:28
Bedankt voor alle reakties. Zunsport UK aan de lijn gehad vandaag, dat gaat het wel worden denk ik. In zwart dat is niet zo prominent.
Bedrijf vlakbij in Nootdorp plaatst ze in half uurtje zo ik begrijp. Geen geboor of gedoe, en ze kunnen er ook weer uit wanneer nodig.
Leuk dus, eens zien of het gaat helpen!
18 nov 2017 1:43
Brulaap schreef:Regelmatig moet ik de bladeren voor de koelers weghalen.
Dus dan zijn deze rooster net wel wat voor jou. Zoals je het beschrijft zal in beide gevallen de radiator geblokkeerd zijn. Toch?
Met of zonder roosters. In het ene geval bladeren voor het rooster in het andere direct voor de radiator.
Dus met de roosters komen ze niet binnenin de bumper. Kunnen ze er ook na een tijd gewoon weer van het rooster ‘waaien’. In het slechtste geval kan je ze makkelijk handmatig weghalen zonder extra moeite. Zonder deze roosters moet je dus in de bumper gaan rommelen, gaan stofzuigen etc.
18 nov 2017 9:58
Top speurwerk, waar kun je dat gaas aanschaffen. Zou dat ook van metaal zijn?
18 nov 2017 14:48
Porschenovice schreef:Vd Gugten raadde het af want je kan het niet meer schoon maken.
Beetje makkelijke stelling. Om het goed schoon te krijgen moet de bumper er toch af eigenlijk. Anders krijg je de rommel die tss condenser en radiator zit nooit weg. Een keer tussendoor oppervlakkig schoonmaken wordt wat lastiger maar net door dat gaas hoeft dat veel minder.
18 nov 2017 19:34
Kheldar schreef:Brulaap schreef:Regelmatig moet ik de bladeren voor de koelers weghalen.
Dus dan zijn deze rooster net wel wat voor jou. Zoals je het beschrijft zal in beide gevallen de radiator geblokkeerd zijn. Toch?
Met of zonder roosters. In het ene geval bladeren voor het rooster in het andere direct voor de radiator.
Als het frontale oppervlak van de radiateur en de luchtopening in de bumper van gelijke afmeting zijn wel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.