Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 dec 2017 0:01
Elders op dit forum werd een deep-dish stuur aangeboden. Gaat het toch weer kriebelen,
zal ik dan toch ook maar eens ... Niet vanwege de looks , gaat dan puur om zitpositie,
beenruimte enz.
Maar : mijn auto (1991) is uitgerust met 2 airbags. Bij montage van een ander stuur
vervalt de bestuurders-airbag. Kan/mag dit voor de APK ? Of moet je dan ieder jaar voor
de APK stuur weer terug wisselen ? Wie kent de kleine lettertjes van de APK regels ?
Even Google geraadpleegd : ik kom alleen artikelen tegen die gaan over voertuigen
vanaf 2003. Zou betekenen dat er niets aan de hand is.
Uw mening graag.
03 dec 2017 0:37
Airbags zijn geen APK eis
Zou een duur grapje zijn na 3 jaar ieder jaar verplicht je airbags laten gevoelige IMS Lager om te kijken of ze het doen
Heb trouwens
hier een "how to" voor je
03 dec 2017 10:38
Ik heb het stuur van mijn '92 er ook vervangen voor een 'deep dish' (en naafverlenger). Zit veel beter met mijn lengte. Naderhand geen problemen gehad met APK overigens (en ook niet met airbag lampje)
Volg de instructies van Willem op en het komt goed. Let wel: de centrale bout om het stuur los te maken kan flink vastzitten en haal de stroom eraf voordat je begint en koppel deze pas weer aan als de airbag 'disabeler' erop zit.
Laat mij maar weten als je hulp nodig hebt, zo ver weg woon je nu ook weer niet.
03 dec 2017 23:38
Zo ver is het nog lang niet, voorlopig blijft het bij dromen.
Daarnaast : ik heb een blauw interieur + dashboard + stuur.
Genoeg mooie sturen te koop, maar passend in een blauw interieur ...
We zullen zien.
04 dec 2017 0:09
Color Lock is magic.. Zelfs om te verven, wel heeeel goed voorbehandelen