Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 dec 2017 21:10
Beste medeforummers,
Ik ben geen frequente poster maar wel een lezer en nu heb ik een probleempje die ik hier graag wil voorleggen.
Ik rij niet in de winter met mn auto en heb hem eind september in de stalling gezet. Voor de accu hangt er een Ctek 5a druppellader aan.
Omdat ik de lader gevoelsmatig niet 24/7 wilde laten laden heb ik er een tijdschakelaar tussen gezet. Een half uur laden leek mij genoeg,
Helaas..... niet dus. De accu was dood. Gelukkig heeft de Ctek een Recondition stand en heb de accu weer kunnen reanimeren.
Echter. Nu is het zo dat het oranje ledje in de binnenspiegel én het lampje in de motorruimte blijft branden...?! Ik heb de stekker van het lampje in de motorruimte er maar even afgetrokken zodat deze uit is..
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Is het probleem ontstaan door de diep ontladen accu?
Ik hoor t graag!
25 dec 2017 22:31
Je zou hem even kunnen resetten, accu min pool er even af en weer monteren
Er gaat dan wel van alles branden maar na een kort ritje komt alles weer goed.
Heb zelf een storing gehad met het bandendruk systeem.
Suc6
26 dec 2017 1:50
Er bestaat altijd kans dat niet alles terugkomt.
Bij mijn 987 deed de stoelverwarming het niet meer.
Na een hoop moeite is het de garage uiteindelijk gelukt om dat weer aan de praat te krijgen.
26 dec 2017 9:53
molen934 schreef:Je zou hem even kunnen resetten, accu min pool er even af en weer monteren
Er gaat dan wel van alles branden maar na een kort ritje komt alles weer goed.
Heb zelf een storing gehad met het bandendruk systeem.
Suc6
Inderdaad een goeie tip. Wordt vervolgd... (voorlopig zien de auto en ik elkaar even niet..
)
26 dec 2017 12:00
Vraag: die acculaders zijn toch gemaakt om constant te kunnen laden? Waarom zou je dat dan niet doen? Leg hem desnoods vrijliggend buiten de auto en verwijderd van brandbare materielen.
26 dec 2017 12:36
Een druppellader meet zelf wanneer de accu vol is en schakelt dan automatisch over naar een lagere
laadspanning om de accu op peil te houden. Wanneer de accu onder een bepaalde waarde komt
(door bijvoorbeeld stille gebruikers) wordt de hogere laadspanning weer ingeschakeld, enz, enz.....
Een druppellader een half uurtje per dag aanzetten werkt dus niet zoals TS al gemerkt heeft. Met een gewone lader
kan dit weer wel (maar dan zou ik hem toch minimaal op 1 uur zetten) en "imiteer" je eigenlijk een druppellader.
Ik heb de (Ctek) druppellader tegen de (stenen-) muur onder de carpoort geschroefd en het 12V draadje zit gewoon tussen de kofferklep.
26 dec 2017 12:56
Heb je kunnen testen dat de accu ook echt goed is gereanimeerd...start de auto wel goed; goed draaiende startmotor bijv. Testen kun je bij een autozaak laten doen, ze meten bij flinke stromen de spanningsval...en geeft de condities n je accu weer...
En zoals hierboven is gemeld juist de ctek is bedoeld om continu aangesloten te zijn en dat hij na verloop van tijd in de druppelmode/onderhoudsmode gaat....
En ook ik heb de druppelladers op een mooie vrije plek in mijn garage gemonteerd met de 12v aansluiting via de kofferklep lopen.
26 dec 2017 15:03
Laat hem ook constant aangesloten, alleen bij mij op de sigaretten aansteker
26 dec 2017 15:16
Zo sluit ik hem ook altijd in de auto aan. Mocht de aansluiting los raken dan loop je minder risico dan bij zo’n krokodillenklem op de accu.
27 dec 2017 10:41
Hij staat inderdaad nu gewoon permanent aangesloten (via sigarettenaansteker)...
Was er gewoon een beetje te angstig voor.
Ik had de auto niet gestart. Doen we van t voorjaar wel weer. K neem dan wel een extra accu mee!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.