Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wat vragen voor 964 (C4/'91) die hards!

27 jul 2005 11:29

Gisteravond weer aan het sleutelen geweest en weer een paar dingen tegengekomen...

In het dashbordkastje (rechterkant) zit een sleutelschakelaar maar waar is deze voor.... de kabel is namelijk doorgeknipt (4-aderig). Wellicht oud alarm? Om de airbag uit te schakelen?

Zit de aansluiting van de afzuiging van de condens van de achterbalk aan de binnenkant van de motorruimte aan de linkerkant? Klopt het dat deze aansluiting vroeger aan die groter koker zat en dat ze dit slangetje nu voor de afzuiging van de ozon van de verdelers hebben gebruikt? Er zit nu n.l. condens in de balk en rechter lichtunit.

Is het erg als de elektrische blower van de motor niet aangesloten was (dit zijn ze in de garage vergeten... denk ik)

Nu een moeilijke om te omschrijven...
Het gaat over de aanslutingen tussen de voorschermen. Een deel is dicht mbv de rubberstippen (vanaf het voorraam) maar uiteindelijk in het verdiepte stuk zit aan beide kanten een open gleuf waar gewoon water in kan lopen. Hoort dit? Als er overigens water de kofferruimte inloopt (vooral onder de ruimte waar de servo's van de luchtcirculatie in zitten) loopt dit water dan netjes weg onderin?

Ik moet morgen een lange rit maken en maak me zorgen om de tandriem van de verdelers maar heb even geen tijd om het na te kijken. Tot 100dkm heeft de auto onderhoud gehad bij de dealers (D) daarna regelmatig bij de specialisten geweest en nu staat de teller op 147dkm moet ik me dan ernsitge zorgen maken voor de rit van 500km of kan het nog wel even. Er loopt een slang naar de hoofdverdeler voor de ozon weg te zuigen dus dat valt mee. Maar de auto heeft de afgelopen 2 jaar stilgestaan. Servicebeurt stond voor 150dkm op het kaartje.

Re: Wat vragen voor 964 (C4/'91) die hards!

27 jul 2005 12:34

MyFirst964 schreef:Nu een moeilijke om te omschrijven...
Het gaat over de aanslutingen tussen de voorschermen. Een deel is dicht mbv de rubberstippen (vanaf het voorraam) maar uiteindelijk in het verdiepte stuk zit aan beide kanten een open gleuf waar gewoon water in kan lopen. Hoort dit? Als er overigens water de kofferruimte inloopt (vooral onder de ruimte waar de servo's van de luchtcirculatie in zitten) loopt dit water dan netjes weg onderin?


Kan je er geen foto'tje van maken :roll: :?:

In het eerste stukje vanaf het raam zit een rubberstripje, dat loopt door tot waar de kofferdeksel begint .... vanaf daar loopt het in 'de goot' gewoon naar beneden - omdat er ook een groot rubber in de kofferruimte zit ..

Mocht er water in de kofferruimte komen, dan kan dit als het goed is gewoon weglopen door de afvoer-tules ...

Volgens mij hoort eg geen water in de ruimte van de servo's te kunnen komen :?

MyFirst964 schreef:Ik moet morgen een lange rit maken en maak me zorgen om de tandriem van de verdelers maar heb even geen tijd om het na te kijken.


De toestand van de riem is niet zo snel te controleren, maar of die er uberhaupt nog zit/z'n functie doet wel ... even een van de bobine kabels loshalen - blijft de motor dan nog lopen ? .... zo ook met de andere kabel :idea:


Olaf -eigenlijkisdatrubberstripjetussendedeleneenhelegoedplekwaarzichcorrosiekanvormen- 8)

27 jul 2005 13:11

In het eerste stukje vanaf het raam zit een rubberstripje, dat loopt door tot waar de kofferdeksel begint <------------

Vanaf hier tot het rubber is een open gleuf bij mijn Porsche!!!

27 jul 2005 13:41

MyFirst964 schreef:In het eerste stukje vanaf het raam zit een rubberstripje, dat loopt door tot waar de kofferdeksel begint <------------

Vanaf hier tot het rubber is een open gleuf bij mijn Porsche!!!



Foto'tje perhaps :?: :roll:

27 jul 2005 14:15

Zit de aansluiting van de afzuiging van de condens van de achterbalk aan de binnenkant van de motorruimte aan de linkerkant? Klopt het dat deze aansluiting vroeger aan die groter koker zat en dat ze dit slangetje nu voor de afzuiging van de ozon van de verdelers hebben gebruikt? Er zit nu n.l. condens in de balk en rechter lichtunit.


Hmzz ... als je de "ventkit" bedoeld die op de buizen na de achterblower zitten moeten er 2 slangetjes uitkomen ... 1 tje voor de ozon op de verdelers en 1tje voor de achterlichten.

Is het erg als de elektrische blower van de motor niet aangesloten was (dit zijn ze in de garage vergeten... denk ik)


JA das nie gezond ... heeft ook als functie de motor te koelen. en heel je verwarmingssysteem draaid in de soep.

Vergeten ??? of stuk ???
Is op zich maar 1 stekkertje (links vd blower) .... :roll:
Meeste storingen hieromtrent zijn de voorschakelweerstand die stuk is (links op de buizen na de blower, tegen het zekeringkastje aan) of de temperatuursensor juist na de blower pal bovenop de buis.

k moet morgen een lange rit maken en maak me zorgen om de tandriem van de verdelers maar heb even geen tijd om het na te kijken.



Zou je inprincipe goed moeten merken of daar wat mis is ...
trek even een stekker van je bobine los ... (zitten links in het motorcompartiment schuin boven de zekeringkast)
Doe dit beurtelings met beide bobines ... kan je duidelijk horen of er verschil is als er een bougies-lijn uitvalt.
Dus als beide stekkers erop zitten moet ze anders "klinken" dan telkens met 1 stekker eraf.
Is een snel truukje om te zien of dat riempje nog ok is.
Als dat riempje in het slechtste geval moest stuk gaan tijdens je rit ... is geen superramp hoor ... kans op motorschade is echt klein ... wel niet met blijven rijden natuurlijk :!:!

Is een "lekker" klusje hoor die riem vervangen ... als je dan toch bezig bent ... doe gelijk je verdeelkappen en rotors mee ... :wink:

Op je andere vragen is idd niet te antwoorden zoals Olaf zegt ... fotookes :?: :?:

Hier wat over pics over jou vragen :arrow:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

suc6
Dirk
:wink:

27 jul 2005 17:03

Thx voor de reacties....

Maare mocht de ventilator niet werken is doorrijden dan schadelijk voor de motor als de olietemperatuur binnen de perken blijf en het verwarmingssysteem?

De ventilator gaat dus aan als het ventilatiesysteem er om "vraagt" en als de temperatuursensor "gemaakt" wordt????????

Wat betreft de ontluchting van de r.achterlichten en de balk: bij mij zit het splittertje er niet op. Deze zou een aftakking moeten maken naar de balk en de verdeler. Vandaar dat de balk en de r.achterlichten "beslaan".

Zit er een sleutelschakelaar in een met airbags uitgevoerde C4 in het dashbordkastje??????

07 aug 2005 10:00

MyFirst964 schreef:Zit er een sleutelschakelaar in een met airbags uitgevoerde C4 in het dashbordkastje??????




bij mij niet


groet robert
Plaats een reactie