Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
28 jul 2005 20:55
Boxster heeft piepende ramen

Hallo,
Mijn boxster (2000) heeft last van piepende ramen bij warm weer.
26 C of hoger. De rubbers zijn allemaal ingesmeerd maar daar ligt het niet aan. Weet iemand hoe je de airbags uit de deur kan verwijderen zodoende ik het raamsysteem kan smeren?
12 aug 2005 8:53
Pas op met het verwijderen van airbags! De meeste fabrikanten schrijven voor dat je minimaal 10minuten de accu los moet leggen voor je de stekkers aan een airbag los maakt. Bij een losgekoppelde airbag mag je ook de accu niet terug aansluiten, omdat het systeem dan de mogelijkheid heeft dit als een storing op te slaan waardoor je het hele systeem moet laten resetten bij de dealer. Verder weet ik niet hoe de airbag bij een boxster aan het portier bevestigd zit, maar dit kan zijn met speciale bouten of (waarschijnlijk) met erg dikke popnagels. In het geval van popnagels moeten er weer nieuwe van hetzelfde soort in!! Als je werkt met kleinere/andere/zwakkere popnagels heb je kans dat mocht je de airbag ooit nodig hebben (wat ik zeker niet hoop voor je), dit een ongeleide projectiel wordt, omdat de krachten die vrij komen vele malen groter zijn dan normale popnagels kunnen hebben.
Maar ik hoop dat je het gepiep in ieder geval kunt oplossen!
12 aug 2005 17:42
Ik heb exact hetzelfde probleem. Na wat googelen ben ik hier uitgekomen:
http://bombaydigital.com/boxster/projects/window/
http://www.ecoutez.net/boxster/door-panel-removal/
Nu met dit koude en natte weer is het gepiep voorlopig weg maar ik heb hier (
www.teile.pl) voor €60 euro een nieuw gebruikt mechanisme gekocht. Arriveerde nog voor ik kon betalen
Dus laat nu het warme weer maar komen!
succes,
Sige
12 aug 2005 17:57
Sige schreef:.... maar ik heb hier (
www.teile.pl) voor €60 euro een nieuw gebruikt mechanisme gekocht. Arriveerde nog voor ik kon betalen
Kijk maar uit dat Mr.Teile.
pl 'm morgen niet weer op komt halen
12 aug 2005 18:11
Sige schreef:... maar ik heb hier (

Ben benieuwd wie hier vanavond post dat zijn cabriodakmotortje verdwenen was toen hij thuiskwam...
12 aug 2005 19:36
Sige schreef: een nieuw gebruikt mechanisme gekocht.
Als we toch flauw gaan doen...