Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
27 maart 2019 9:35
Beste Porsche-vrienden,
Regelmatig heb ik last van aan de binnenkant beslagen dashboard-meters.
Auto staat binnen, niet verwarmd. Heb al meerdere vocht-absorbers geplaatst, ook achter het dashboard.
Tot nu toe echter zonder succes.
Uiteindelijk verdwijnt het wel, als ik maar lang genoeg blijf rijden
Helemaal geen straf, overigens.......
Iemand een goede tip?
Alvast bedankt, groet Willem.
27 maart 2019 11:30
heb ik ook, al ruim 20 jaar...
auto staat in droge verwarmde garage, elke keer weer even condens in 2 klokken.
blijven rijden
27 maart 2019 12:50
Willem911SC schreef: Heb al meerdere vocht-absorbers geplaatst, ook achter het dashboard.
Mensen snappen het nog steeds niet...
Van die losse opvangers plaatsen is net als een spons in de zee gooien: ja, je vangt water, maar er is zo véél meer aanwezig in onbeperkte hoeveelheid.
27 maart 2019 20:07
Bekend fenomeen.
03 dec 2020 22:18
912 schreef:Willem911SC schreef: Heb al meerdere vocht-absorbers geplaatst, ook achter het dashboard.
Mensen snappen het nog steeds niet...
Van die losse opvangers plaatsen is net als een spons in de zee gooien: ja, je vangt water, maar er is zo véél meer aanwezig in onbeperkte hoeveelheid.
Ach 912, het is leuk dat je een open deur in trapt
, maar ik heb meer aan een bruikbare oplossing
03 dec 2020 22:26
Kacheltje aan met de verwaseming op hoge stand. Maar zeker met dit weer hou je dit niet tegen.
Wen er maar aan.....
, Ze hebben het bijna allemaal.
03 dec 2020 23:01
Bekend probleem, komt o.a. doordat de instrumenten niet goed dicht zijn.
Na vervanging van klok wijzerplaat en nieuw glas / plastic was het bij mijn klok beduidend minder.
Een lichte revisie met o.a. nieuw glas is mogelijk. Ritter instrumente in Duitsland doet dit o.a.
Bij een MGB zelfde probleem gehad en daar ligt de motor voorin.
Na revisie instrumenten was het vochtprobleem veel minder.
Succes
10 jan 2021 12:22
Ik wilde bijna de tip geven om naar warmere oorden te verkassen, maar neem nou Spanje (Madrid), daar ligt nu een pak sneeuw wat ze eens in de 50 jaar zien
10 jan 2021 13:04
Had ook wat vocht in mn eerdere 911 jes , bekend euvel.
Maar hoorde ook vaak een tik bij de klokken bij het glas dacht ik, komt dit bekend over?
10 jan 2021 16:59
Mijn 924 heeft het ook, heb er nu van die vochtzakken in liggen en heb het idee dat het íets helpt, maar het is er helaas nog steeds
10 jan 2021 17:31
Ik heb de 964 14 jaar gehad en nooit vocht in de klokken gehad. Misschien toch het rubber van kofferdeksel eens nakijken of de afwateringen allemaal goed open zijn.
Het voorruitrubber kan ook lekken of er zit roest in de sponning en gaatjes in geroest in de sponning.
Kijk ook eens of je vloermatten en isolatie daar onder droog zijn. Het vocht moet ergens vandaan komen.
Gr anton
10 jan 2021 18:07
De pre-964 Porsches 911 hebben inderdaad (veel) vaker last van vocht in de tellers ...
daar zit dan ook weinig meer tussen dan een kofferbak-rubber
10 jan 2021 18:10
Idd niet bij de 964, wel bij de 2.7 en 3.0 SC
Bij de 993 ook geen last
10 jan 2021 19:16
Idd hier ook na het vervangen van het kofferbak rubber geen last meer van condens in de klokken. Had het maar zelden,
maar kwam af en toe toch voor.
Vorig jaar het rubber van de kofferbak vervangen en sindsdien geen last meer gehad van condens in de klokken.
10 jan 2021 19:32
Je hebt het voor de zekerheid dus 2x gedaan Wiillem
11 jan 2021 23:37
molen934 schreef:Had ook wat vocht in mn eerdere 911 jes , bekend euvel.
Maar hoorde ook vaak een tik bij de klokken bij het glas dacht ik, komt dit bekend over?
Grappig dat je dit noemt. Die tik (klik geluid) ken ik ja, is dat van de klokken? Lijkt alsof een relais schakelt. Ik hoor t niet altijd.
12 jan 2021 7:29
arenarood schreef:Je hebt het voor de zekerheid dus 2x gedaan Wiillem
Voor alle zekerheid
12 jan 2021 7:45
Electrische verwarming geplaatst in garage en in winter is de temp. nu constant 15 graden. Ook een electrische ontvochtiger continu aan. Hierdoor Relatieve luchtvochtigheid nu ca 50-55 en geen last meer van condens. Zowel de 911 swb en de 993 hadden last van condens vorming achter instrumenten en voor plaatsen verwarming. Nu niet meer. Instrumenten ook allemaal gereviseerd!
Zonder verwarming maar wel de luchtvochtiger Aan was de RV steeds erg hoog. (70plus)
Niet de goedkoopste oplossing maar roest is duurder. Uiteindelijk hoopt vocht ook op andere plaatsen zoals onder de parafan en bijv dorpels.
Er zijn ook dure klimaat regelingen te koop maar dit werkt ook.
12 jan 2021 9:19
Kan je dan niet beter een elektrische lucht-ontvochtiger plaatsen in plaats van een verwarming? Warme lucht houdt meer vocht vast.
En als er geen vocht in de lucht zit dan zou ik denken dat de spullen ook minder nat worden...
12 jan 2021 13:12
De relatieve luchtvochtigheid kan alleen verlaagd worden, door de luchttemperatuur te laten stijgen; bij elke graden Celsius dat we de lucht verwarmen, vermindert de relatieve luchtvochtigheid met 4,5 procent. Warme lucht is lichter dan koude lucht en in de stal zit de warmste lucht het dichtst bij het plafond.
Dit is wat ik vind als ik google. Dat apparaat heb ik en werkte dus niet met koude garage. Na plaatsen verwarming dus nu prima.
12 jan 2021 18:32
Temperatuur maakt niet, als de RV maar beneden de 40% is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.