05 feb 2004 18:08
05 feb 2004 19:14
dirkie schreef:Ellow,
Iemand al eens een "piepend - slepend" geluid gehoor bij het terugschakelen naar zen 2e bij een 964 ???
Het is niet altijd dat ik dat hoor ... maar soms, totaal onafhangkelijk van toerental of snelheid krijg ik zo'n eng geluid ... het lijkt wel uit de versnellingspook te komen ...
Kan het best omschrijven als wat slepend ... laag piepend ...
Dan heeft ie het weer eens een keertje wel ... en dan weer een hele tijd niemeer ...
Very strange ....
05 feb 2004 21:41
dirkie schreef:Ellow,
Iemand al eens een "piepend - slepend" geluid gehoor bij het terugschakelen naar zen 2e bij een 964 ???
Het is niet altijd dat ik dat hoor ... maar soms, totaal onafhangkelijk van toerental of snelheid krijg ik zo'n eng geluid ... het lijkt wel uit de versnellingspook te komen ...
Kan het best omschrijven als wat slepend ... laag piepend ...
Dan heeft ie het weer eens een keertje wel ... en dan weer een hele tijd niemeer ...
Very strange ....
dirkie schreef:Afgelopen zondag had ik al een vreemd geluidje aan de 964 opgemerkt . .. was een geluidje dat ik toevallig had ontdekt door "nogmaals" testen van men koppeling ... in zen 1 en 2 het gas erop ... en zo in zen 5 ... onmiddellijk weer gas tegen de vloer ... enfin ... hoorde ik een raar geroffel ... nog es geprobeerd ... alom weer geroffel ... toch een lichte vorm van paniek ...
Dus tussen de soep en de patatten (aardappelen int Nederlands) het 1 en ander beginnen uitzoeken ... uren heb ik gezocht ... en nix heb ik gevonden ... tot vandaag ... toen ik de 964 de garage wil binnenrijen ... hoor ik weer dat "geroffel" ... komende van de onderzijde achteraan ...
WAS DAT BELACHELIJKE DEBIELE MOERTJE VAN HET KENTEKEN ERUIT GEVALLEN
En door de resonantie van de motor bij volle kracht/lage toeren trilde dat ding als gek met het "geroffel tot gevolg ...
Pfpfpfpfppf ...
06 feb 2004 6:01
14 feb 2004 21:56
15 feb 2004 0:09
renntech schreef:Sorry, maar hier heb ik ook zo geen verklaring voor.
Heb je dit alleen bij het terugschakelen naar zijn twee en als je dit hoort is dat dan tijdens het schakelen of tijdens het oplaten komen van het koppelingspedaal ? Probeer het nog een duidelijker toe te lichten misschien dat ik dan een idee heb.
Erwin.