Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Versnellingsbak vast 911 Carrera Targa 2.7 (1975)

11 aug 2019 12:38

Afbeelding

Mijn Carrera Targa uit 1975 2.7 motor staat vast in een versnelling. Sommige zeggen in een dubbele versnelling, anderen dat het iets met de vork is.
De olie heb ik uit de versnellingsbak laten lopen. En het klepje opengemaakt. Zie foto.
Ik wil weten welke verdere stappen ik moet ondernemen om hem in zijn vrij te krijgen.
Het palletje kan nu helemaal op en neer bewegen en de gleufjes ook maar ik krijg hem niet in zijn vrij.

Re: Versnellingsbak vast

11 aug 2019 13:51

Je vertelt niet genoeg om zo exact mogelijk te kunnen mee denken wat er hier aan de hand is, maar op de foto ziet alles er normaal uit.

De schakelas van de achteruit en 5e versnelling is niet zichtbaar. Het is goed mogelijk dat deze in de versnelling staat. Ook met gedemonteerd dekseltje moet je de achteruit en 5e kunnen inschakelen. Wel even in de gaten houden ( door een ander) of de schakelarm vrij kan bewegen. Voelt dat normaal? Schakelen die versnellingen normaal in? Je kunt ook het dekseltje terug monteren en dan eens kijken of de 6 versnellingen goed in te schakelen zijn. Ben benieuwd of de vrij dan wel weer in te schakelen is en er dan geen andere versnellingen ingeschakeld zijn.


.

Re: Versnellingsbak vast

12 aug 2019 18:19

Ik heb de Porsche in de garage gezet. Wilde hem in zijn achteruit zetten maar dat ging niet. Toch enkele keren geprobeerd. Is een versnelling geschoten, weet niet welke. De motor sloeg gelijk af.
Ik denk dat hij in een dubbele versnelling staat. De versnellingspook losgemaakt vlak voor de versnellingsbak en de plastic ringen vernieuwd want die waren kapot.
De pookstang is nog los want ik krijg hem op geen enkele manier uit de versnelling.

Dus als alle gleuven recht staan staat hij in zijn vrij?

Is het door het gat te verhelpen als hij in zijn achteruit vast zou staan?

Re: Versnellingsbak vast 911 Carrera Targa 2.7 (1975)

13 aug 2019 13:18

De schakelstangen van 1-2 en 3-4 staan in de vrij zo te zien. Ik denk niet dat je de schakelas uit zijn achteruit kunt trekken.
Je komt daar niet bij. Alleen door de schakelas te bewegen die uit de bak komt en aangesloten wordt aan de schakelstang in de tunnel.
Ook al krijg je de bak weer in de vrij, er zal waarschijnlijk iets aan de hand zijn waardoor dit mogelijk was.

Zelf zou ik de bak er onder uit halen en diagnose stellen / repareren.


.
Plaats een reactie