Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Elektrolekenvraagje

14 aug 2005 16:08

Als ik mijn auto voor langere tijd wil wegzetten, en wil voorkomen dat mijn accu leegloopt (daar heb ik helaas ruime ervaring mee) - moet ik dan de min- of de pluspool lostrekken?

(Eventuele adviezen over druppelladers gaan noodgedwongen ene oor in en andere weer uit want heb geen 220 in de garage).

Alvast bedankt
Fred

14 aug 2005 16:10

wat zou je zeggen van beide en de accu op de droge warme plek in huis zetten is beter dan de koude garage en kan je hem eventueel onder een druppel lader zetten(binnen wel 220 toch :lol: )

robert

14 aug 2005 17:01

.... en anders alleen de minpool losnemen :wink:

15 aug 2005 9:16

In alle gevallen altijd eerst de min loshalen. De gehele carrosserie fungeert als min, dus als je eerst de plus loshaalt en je raakt met je sleutel iets van plaatwerk springen de vonken over (=kortsluiting, en dat wil je NOOIT)!!! Als je eerst de min doet heb je dit probleem niet meer, omdat de carrosserie en de min van de accu niet meer met elkaar verbonden zijn.

Re: Elektrolekenvraagje

15 aug 2005 9:54

Fred schreef:(Eventuele adviezen over druppelladers gaan noodgedwongen ene oor in en andere weer uit want heb geen 220 in de garage)

Op m'n SC heb ik toendertijd een soort snelkoppeling geknutseld :arrow: de bout die door het verbindingstuk (aan de min van de accu) zit vervangen door een langer exemplaar met ipv de moer een klein busje, ring en vleugelmoer erop ...

Door de vleugelmoer een beetje los te draaien en de lengte van het nieuwe boutje was het zeer eenvoudig om zo de min aansluiting op de accu los te koppelen ... en ook weer aan te koppelen.

Als je een alarm op de 911 hebt - hoger dan Klasse I - hou dan rekening met de procedure om de noodstroom accu van dit alarm-systeem uit te schakelen alvorens je de accu loskoppelt :wink:

17 aug 2005 20:58

Allemaal bedankt. Heb inmiddels zo'n "discarnect" ding besteld waarmee je gemakkelijk contact verbreekt, zal dat ding dus op de minpool monteren. Lijtk een beetje op jouw oplossing, Olaf (geloof ik), maar dan niet zelfgemaakt maar ingekocht - beter voor mij :wink:
Bedankt
Fred
Plaats een reactie