Goedemiddag iedereen!'
Vorig weekend heb ik mijn deurlekkage opgelost. Zoals al eerder aangegeven was mijn deurpaneel (passagierskant) onder de speaker zeiknat na iedere wasbeurt of regenbui.
Tevens merkte ik dat mijn deurmechanisme ook niet ver genoeg zakte en hierdoor was de deur openen voor een passagier wat vervelend omdat deze bleef hangen achter het raam rubber.Dus ik dacht mooi 2 vliegen in 1 klap als ik dan toch het deurpaneel eraf haal kan ik net zo goed het raammechanisme ook vervangen!
Ik heb een video gemaakt van alle stappen en op Youtube gezet! Hierbij de link excuus voor sommige spellingsfouten in de beschrijving (de autocorrect van mijn telefoon is soms echt een euvel
) Maar prima voor mijn 1ste video.
https://youtu.be/93KngvCtNDcOp deze afbeelding kun je de (waterbarrier/folie) duidelijk zien. Tevens hing deze helemaal los nadat ik het deurpaneel had gedemonteerd.
Dit maakte mij behoorlijk blij want dit is een directe oorzaak van het vocht/lekkage probleem.
Na nog iets meer onderzoek waar het water nu precies vandaan kwam had ik 2 plekken gelokaliseerd:
- de buitenste raamsponning was zo vuil en sloot niet mooi aan dat hier water naar binnen sijpelde
- Het grootste lek was bij de spiegel precies in de hoek van de raamsponning en het spiegelaansluitrubber. Hier lag zo veel zand en alg in dat deze niet meer goed afsloot.
Nadat ik alles had schoongemaakt was het tijd om het raammechanisme zelf te vervangen ,een klus die iedereen die een beetje handig is zelf prima kan!
Ik vond al snel het probleem waarom deze niet ver genoeg zakte.
afgebroken plastic (blauw) en een zwakke veer. waarschijnlijk zat er teveel speling op de hoofdbestandsdelen van het mechaniek waardoor deze niet ver genoeg zakte.
Na alles weer gemonteerd te hebben heb ik alles eerst getest toen het raam opnieuw ingeleerd en vervolgens de folie geplakt met 4mm kit op rol van 3M.
Om vervolgens het deurpaneel weer te monteren met nieuwe witte klemmetjes. Ik had een oude meegenomen naar brezan en zij hadden identieke maar van een doosje van BMW voor heel weinig en dat werkte perfect!
Succes voor iedereen die dit nog moet doen hopelijk hebben jullie wat aan mijn info en Filmpje.
Tevens nu al 1 week geleden en net mijn auto gewassen. Expres heel veel water op mijn passagiersdeur en raam gespoten om er zeker van te zijn dat alles goed zit en er echt niets meer lekt en voila geen enkel vocht meer in de auto en het deurpaneel is nogsteeds kurkdroog!