Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

koplampen 996 afstellen

03 feb 2020 21:45

kun je bij een 911/966 de koplampen ook afstellen
ik heb al andere lampjes gemonteerd en heb wel beter licht maar vind dat het licht vlak voor de auto staat.
ik wil de lichtbundel wel iets verder weg hebben
kan iemand me vertellen of dat af te stellen is en zo ja, hoe

Re: koplampen 996 afstellen

03 feb 2020 23:21

Als je de bekleding van de zijkanten in de kofferbak even opzij duwt zijn er twee gaten waar je met inbus of schroevendraaier (?) in kan om de lampen verticaal te stellen.

(?) weet niet zeker welke beste past. Moet wel een lange zijn. En de stelschroeven zijn van plastic dus beschadigen snel als je met de foute tools of onvoorichtig in gaat. Anders even lampunits er even uit om te checken wat de status is.

Hier staat het met beeld en tekst beter dan ik het kan uitleggen:
https://www.6speedonline.com/forums/996 ... ost3396137

04 feb 2020 21:56

bedankt Kheldar, ik ga dit zaterdag even uitproberen

09 feb 2020 1:22

En Albert, is het gelukt? Zitten achter de bekleding idd drie zwarte rubber afdichtingen. twee voor de koplamp te weten hoogte en links/rechts beeld afstelling en een derde voor de hoogte afstelling van de mist lamp....

18 feb 2020 19:35

Ik heb inderdaad achter de bekleding die rubbers gevonden en even geprobeerd er met een inbussleutel in te komen.
Door tijdgebrek kon ik het geduld niet opbrengen er even meer aandacht aan te schenken dus probeer het binnenkort nog maar eens een keer. Zaterdag waarschijnlijk anders zal wel over een paar weken worden.
Plaats een reactie