Na complete revisie van mijn 996 motor is de auto net 3 dagen weer in mijn bezit. Probleem wat nu speelt is dat op contact het lampje van D en 4 om en om knippert. Heb hier en op de rest van het internet al heel wat gelezen en besproken met de monteur, maar kom er niet uit.
Voor de revisie werkte de tiptronie 100 procent, nu dus niet. Filters en olie waren al vernieuwd. Alles gecheckt maar niks kunnen vinden. Na een 100 kilometer te hebben gereden gisteren weer naar de monteur gebracht. Hij heeft de kabel opnieuw gesteld, bakolie gecontroleerd, selector module uitgebouwd en gecontroleerd en daarin niks kunnen vinden. Aan computer aangesloten en adaptiewaarden op 0 gezet. Probleem blijft bestaan, maar computer geeft geen foutcodes..
Vermoeden van de monteur is dat het in de selector module zit. Iemand een idee of suggestie? Of misschien iemand die een gebruikte module weet (om eventueel te testen).
Bedankt voor je reactie! Met een kapotte speedsensor zou er een foutmelding moet verschijnen (vermoed ik), en die melding is er niet.... En knipperen begint meteen bij het starten. Ook pakt hij de 5e versnelling niet, maar dat zit hem in het "noodloop".
Bedoel je met de selector module het mechanisme aan de pook? Dat heb ik nog wel ergens liggen. Moet ik morgen even gaan kijken. Heb het niet hier thuis liggen.
Vreemd dat er geen foutcodes instaan. Waarmee is de auto uitgelezen?
Bedankt voor je reactie! Computer is uitgelezen met de Bosch KTS, Delphi en WOW wurth.
En met de selector module bedoel ik inderdaad het mechanisme waar aan de zijkant van de bak gemonteerd zit. Op Marktplaat staat momenteel een automatenbak met het onderdeel nog gemonteerd :
Sorry, ik ben misschien niet duidelijk geweest. Ik bedoel de module die aan de automatenbak zit gemonteerd. De monteur vermoed dat daar het probleem zit. Vreemde is dat er geen foutcodes zichtbaar zijn met uitlezen.
Contact met MH in Peize, die aangaf dat met deze methode (apparatuur) de codes wel zichtbaar moeten zijn. Persoonlijk vind ik het vreemd dat de auto wel in de noodloop gaat maar er geen foutmeldingen terug te vinden zijn...
In een ander Rennlist draadje komt ergens aan het eind
For the record, not long after installation of the new wiring harness, I got the D-4 flash BUT this time with the Tiptronic going into 'limp' mode. I was 50km from home, just hoping that keeping to 70km/h would not cause any damage. The fault code was 00035 'multifunction switch inactive'. This is a bit bolted to the side of the gearbox which initiates the signal for what gear has been selected. Contacts wear and you get a problem, again nothing wrong with the transmission, just a failure of an expensive (and needless in my view) monitoring device. I sourced a new one from France; if you're handy and keen you can pull it apart and clean up contacts, but it's all riveted together.
Bedankt voor je bericht. Vanmiddag met de monteur gesproken, die aangaf dat hij de stekker gecontroleerd heeft op vuil wat niet het geval was. Daarna door alle standen gegaan met de pook waarbij ook in elke stand een signaal werd afgegeven. Dus wat dat betreft zou deze toch juist moeten functioneren...
Probleem is vandaag opgelost. Monteur is bezig geweest met van alles weer te testen/meten. Met het verwijderen van de transmissie olie, en het opnieuw aanbrengen (wel nieuwe olie hoor ) is de aanbevolen hoeveelheid toegevoegd. Er bleek 0.75 liter minder uit te komen, dan er officieel in moet zitten. Met de computer de adaptiewaarden op 0 gezet en klaar. Alles werkt weer als vanouds.
Iedereen bedankt voor het meedenken en geven van tips!