Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 mei 2020 13:27
Voor mijn 3.2 overweeg ik groot onderhoud te combineren met het overspuiten van de carrosserie.
Aangezien het een cabrio betreft waarvan de kap nog in goede staat is, vroeg ik me af wie heeft ervaring met de (de) montage van de cabrio kap?
Is dit zelfstandig te doen? Op internet zie ik verschillende filmpjes echter geen volledige instructie met stap-voor-stap info.
03 mei 2020 15:10
Dat lijkt me nogal een speciaal werkje. Schroeven en bouten losdraaien kan ik wel maar ik weet niet eens hoe de kap vast zit. Her en der gelijmd denk ik?
03 mei 2020 15:12
Een deel-demontage van de kap zou ook voldoende zijn, zolang er maar gewerkt kan worden aan de carrosserie...
11 mei 2020 18:11
Je kunt een heel eind komen zonder de kap geheel te demonteren.
Als je de hoedenplank loshaalt vind je daaronder 3 M6 boutjes van het achterste kap-frame.
Verder heb je links en rechts smalle afdekpaneeltjes met kunststof bekleding, aan de zijkanten van de kap; tussen de kap en de stangen van je kapframe (waar je normaal de achterste zijruitjes van een coupe zou verwachten). Daaronder zit aan elke kant ook een M6 moer.
Daarmee maak je het achterste kap-frame los zodat je dat kunt oplichten; op die manier maak je het plaatwerk goed genoeg vrij om te spuiten.