Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wat tank je euro 95 of euro 98

euro 95
32
25%
euro 98
96
75%
 
Totaal aantal stemmen : 128

Wat tanken euro 95 of euro 98

19 aug 2005 9:03

Wat kun je het beste tanken in je Porche, euro 95 of euro 98.

Bij de dealer hebben ze er 98 in gegooid (boxster s uit 2001).

Wat is het beste?

19 aug 2005 9:05

Grappig, ik vraag het mezelf ook af wat goed is, voor de zekerheid tank ik maar 98.

19 aug 2005 9:26

Ik ben er nog steeds niet uit hoe het nou precies kan, want mijn auto zou in principe zelfs op RON91 moeten kunnen lopen, maar hij loopt echt hoorbaar en merkbaar beter op 98 dan 95. Vooral stationair loopt ie veel regelmatiger.
Tja, ze heeft gewoon een dure smaak denk ik... :wink:

Re: Wat tanken euro 95 of euro 98

19 aug 2005 9:46

Boxy&Boraman schreef:Wat kun je het beste tanken in je Porche, euro 95 of euro 98.

Bij de dealer hebben ze er 98 in gegooid (boxster s uit 2001).


Ik vind 'm knap .... wel Boxster kunnen schrijven ... maar 't woordje Porsche :roll: :wink: :twisted:


Volgens mij kunnen alle 11jes op 95 rijden .... ergo kan je niet overal 98 tanken :idea:

Afhankelijk van je rij-gedrag .... als je een echte pedaalridder bent :arrow: 98 ...

Ik weet niet hoe het bij Porsche's zit .... maar ooit een 12 cilinder Jag gereden die op 98 zuiniger liep dan op 95 :wink:

Vestzak - Broekzak politiek om in zo'n geval 95 te gaan tanken omdat het goedkoper is :idea:

Re: Wat tanken euro 95 of euro 98

19 aug 2005 9:46

Boxy&Boraman schreef:Wat kun je het beste tanken in je Porche, euro 95 of euro 98.

Bij de dealer hebben ze er 98 in gegooid (boxster s uit 2001).

Wat is het beste?


:roll:

En dan nog een vraag: soms 95, soms 98, is dat schadelijk?

Re: Wat tanken euro 95 of euro 98

19 aug 2005 10:39

Ik vind 'm knap .... wel Boxster kunnen schrijven ... maar 't woordje Porsche :roll: :wink: :twisted:


Sorry, PORSCHE fans, zal NOOITMEER gebeuren (hoop ik) :ass:

19 aug 2005 14:27

zover ik weet is er altijd 98 van de BP mee getankt met de mijne
laatst een keer V-power erin geketst
maar dat was toch een merkbaar verschil [geen V-power meer]

en voor de boxster S ook 98

19 aug 2005 14:41

:? ..... Dit soort vragen komt wel vaak terug ..... :idea: Misschien gewoon tanken wat in het instructieboekje staat aangegeven :?: :!: ..... Zeker bij een jonge Porsche gewoon aanhouden lijkt me. :roll:

19 aug 2005 16:05

95 en/of 98, door elkaar of niet. Maakt geen ruk uit bij die nieuwe bakken. 98 is duurder en geeft je het gevoel sneller te gaan :wink:

zolang je er maar geen diesel inlazert... :lol:

19 aug 2005 16:15

horn schreef:zolang je er maar geen diesel inlazert... :lol:


Dat gaat een beetje moeilijk, de slang past er niet in, andersom helaas wel.

Sukkel bij mij op de zaak had super getankt in een (lege) diesel, das leuk zeg.

ANWB bij moeten komen om hem leeg te tappen, die doen van alle meldingen dik 30% deze.

19 aug 2005 16:18

John4S schreef:Sukkel bij mij op de zaak had super getankt in een (lege) diesel, das leuk zeg.

if you pay peanuts, you get
Afbeelding Afbeelding
:lol: :wink:

voor de rest geen schade dan?

19 aug 2005 16:29

heb ik ook eens gedaan. Jaren benzine beamers gereden en toen plotseling een 320d. De tweede keer prompt raak; 's avonds, al bellende tanken, afrekenen en na 10 minuten denken 'huh, volgens mij heb ik benzine getankt'.

BMW hulpservice gebeld, moest niet meer rijden maar was kwartier van mijn huis af. Lekker doorgekacheld, hulpmeneer thuis ontvangen na een uur. Die klapt de zitting van de bank omhoog, zet een pomp aan en pompt daarvandaan zo twee grote jerrycans benzine eruit. Ik meteen weer naar de pomp en de boel volgetankt met diesel.

Wordt ik een kwartier later op mijn gsm gebeld door de leasemaatschappij (is inmiddels rond een uur of half 12 's avonds) of alles oké is, daar er binnen 2 uur twee keer een volle tank op mijn tankpasje is getankt... :shock:

Big brother... :wink: wel goede bewaking...

19 aug 2005 16:54

Afbeelding

19 aug 2005 16:55

toch weet men niet exact wat het doet aan een diesel, schade kan velen kilometers later pas boven komen drijven, maar vooral bij turbo diesel is het funest (zegt de ANWB).


Maar peanuts betalen, ach je moet die apen anders wel weer leren klimmen zeg.

19 aug 2005 17:07

Van den Berg schreef:Afbeelding


Nice try :wink:

Afbeelding

19 aug 2005 17:10

Dank je, ben er nog niet echt handig mee, jij wel dus :)

19 aug 2005 17:19

Mooi lijstje, kan gewoon euro 95 tanken zie ik

19 aug 2005 23:41

horn schreef:95 en/of 98, door elkaar of niet. Maakt geen ruk uit bij die nieuwe bakken. 98 is duurder en geeft je het gevoel sneller te gaan :wink:


Door elkaar maakt inderdaad niets uit. Als 95 is toegestaan :!:

Maar verder, dat 98(en 98+) alleen duurder is en alleen een gevoel geeft, is onjuist.

Porsches die 95 kunnen verteren, zie lijstje Olaf, zijn bijna allemaal ontworpen op een hoger octaangetal. En deze auto's bereiken met 98(+) de optimale prestaties. Of je dat merkt moet je zelf bepalen. Maar bij een "lager dan standaard" octaangetal, zie opmerking Eric over instructieboekje :idea: , wordt de ontsteking "teruggenomen" omdat er pingelen optreedt als je prestaties vraagt. Deze zijn daardoor lager.

:?: Wil je genieten van je sportwagen - en voor mij heeft dat ook best wel met prestaties te maken, maar misschien ben ik de uitzondering :roll: - of wil je voordelig rijden :?: :res: .
Wachten op de Porsche waarmee je diesel kunt tanken :?: :P

19 aug 2005 23:49

zoals je ziet, schrijf ik ook 'met die nieuwe bakken', daarmee o.a. Boxster bedoelende. Ben het met je eens, alleen als ik 95 in de mijne gooi, en dat komt best wel eens voor, merk ik dus weinig bijzonders. Wellicht dat ik pingelen niet bemerk - maar voor mijn gevoel rijdt mijn auto op 95 euro loodvrij net zo soepeltjes. En toch gooi ik er meestal 98 in, voor het gevoel dat jij beschrijft.

20 aug 2005 0:03

Had niet gedacht dat jij zo'n gevoelig mens bent Harald :lol:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 20 aug 2005 0:26, in totaal 1 keer bewerkt.

20 aug 2005 0:06

Paul van Engelen schreef:Had niet gedacht dat jij zo'n gevoelig mens bent Harold :lol:


Ik blijf verrassen... :lol: en het is HarAld... :wink:

20 aug 2005 0:10

Ik gooi enkel 98 in de P's.
Ik wil geen risico's nemen (als die er al zijn bij 95 :?: )

20 aug 2005 0:30

911-lover schreef:Ik gooi enkel 98 in de P's.
Ik wil geen risico's nemen (als die er al zijn bij 95 :?: )


Die zijn er juist bij gebruik van 98 :idea:
Je zit dan nog sneller boven de maximaal veilige snelheid van 120 kilometer per uur :lol:
En ik neem wel risico's..... met 98 :twisted: :mrgreen: :ba:

20 aug 2005 7:26

Paul van Engelen schreef:En ik neem wel risico's..... met 98 :twisted: :mrgreen: :ba:



Aha, heb ik dus toch de goede voor me...............98 over de Damlaan in Leidschendam was het toch????



:wink:

20 aug 2005 14:56

Paul van Engelen schreef: :?: Wil je genieten van je sportwagen - en voor mij heeft dat ook best wel met prestaties te maken, maar misschien ben ik de uitzondering :roll: - of wil je voordelig rijden :?: :res: .

Voor mij is het geen "of", maar "en" :wink: ..... hoewel "voordelig". :roll:
Merkbaar verschil tussen 95, 98, Vpower, Ultimate, ..... :scratch:
Mijn 911 kan op al deze brandstoffen meer dan ik :salut:, dus waarom zou ik geen 95 tanken? :uh:
Plaats een reactie