Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

911 3.2: resonantie in versnellingspook

12 mei 2020 16:40

Ik heb al een hele tijd het probleem dat in de 5e versnelling de versnellingspook begint te rammelen/resoneren. Als ik de pook dan een klein beetje naar voor of naar achter beweeg is het weg, maar na een paar minuten begint het dan toch weer opnieuw. het is een trilling van metaal tegen metaal, maar ik kom er maar niet achter waar het zich in het pookmechanisme bevindt. De volgende zaken heb ik al vervangen in mijn poging de oplossing te vinden:

-teflon busje onderaan de schakelpook
-geleidering van de schakelstang onder de pook
-beide busjes in het koppelstuk onder het luikje bij de achterbank

Geen van deze onderdelen bleek de oplossing te bieden, dus als er mensen zijn die nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag!

Re: 911 3.2: resonantie in versnellingspook

12 mei 2020 16:56

V-bak steunen?

12 mei 2020 21:30

Daar denk ik ook aan. Ik heb jaren een vibratie gehad rond 150/160 km/uur.
Ook bij de vorige eigenaren al bekend. Afgebroken versnellingsbak-steun.

12 mei 2020 21:38

Maar als het de baksteunen zouden zijn vind ik het raar dat het alleen in de 5e versnelling is. Het staat ook los van het toerental. Persoonlijk zou ik verwachten dat het ergens in het pookmechanisme zit, alleen geen idee waar het tegen kan zitten trillen. Maar ik ga in ieder geval de baksteunen maar eens controleren. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

13 mei 2020 9:00

Het cupje zelf waar die teflon bus inzit op de schakelstang staat toch goed vast?

14 mei 2020 0:00

Ja, ik heb nergens speling kunnen ontdekken aan de onderdelen van het schakelmechanisme.
Plaats een reactie