Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

17 aug 2005 22:09

ik ben toennet ergens over heen gereden hoorde een harde klap onder en achter mij :cry:
toen ik net thuis kwam even in de garage onder de porsche gekeken en het leek of de onderkant van het blok ergens langs af was gegaan en voelde nat aan

vrijdag maar even langs de p. specialist :(

17 aug 2005 23:10

robbie965 schreef:ik ben toennet ergens over heen gereden hoorde een harde klap onder en achter mij :cry:
toen ik net thuis kwam even in de garage onder de porsche gekeken en het leek of de onderkant van het blok ergens langs af was gegaan en voelde nat aan

vrijdag maar even langs de p. specialist :(


hum dat is rot voor je rob... hoop niet het ergste.... gr m

19 aug 2005 14:33

schmidt heeft net gebeld

tapeinden afgebroken en hij gaat nu verder kijken wat er nog meer aan de hand is

:(

19 aug 2005 14:36

robbie965 schreef:schmidt heeft net gebeld

tapeinden afgebroken en hij gaat nu verder kijken wat er nog meer aan de hand is

Dat gaat veel geld kosten! :cry:

19 aug 2005 14:41

toch maar alvast aan een super7,caterham,donkie of dax gaan denken dan :twisted:

19 aug 2005 15:15

robbie965 schreef:toch maar alvast aan een super7,caterham,donkie of dax gaan denken dan :twisted:

Zonder dollen, als je niet van plan bent de auto langer dan 2 jaar te houden (was toch bij jou het gemiddelde?), zou ik dat zeker doen...

Gebroken tapeinde(n???) gaat je een hoop geld kosten... Motor moet uit elkaar, daarna past het allemaal niet meer zo lekker... :cry: (en je eindigt met een revisie, wat dan wel weer prettig is, maar niet als je hem nog maar kort houdt!)

19 aug 2005 15:21

ik wacht nog even af wat de kosten gaan worden

wel raar ook al loopt een motor goed , dat er dan toch ''zoveel'' kosten aan verbonden zijn :roll:
gisteren heb ik er gewoon meegereden en ik merkte niets eraan :idea:

19 aug 2005 15:34

robbie965 schreef:wel raar ook al loopt een motor goed , dat er dan toch ''zoveel'' kosten aan verbonden zijn :roll:
gisteren heb ik er gewoon meegereden en ik merkte niets eraan :idea:

Welkom in de wereld van Porsche ;)

Even de uitleg (zoals ik het uitgelegd heb gekregen hoor):
Waarschijnlijk is 1 van je tapeinden afgebroken... Elke cilinder heeft 4 tapeindes, de draadeindes waar je cilinder op vast zit zegmaar... Zie hieronder, daar zitten mijn nieuwe er al op (die zwarte dus!)
Afbeelding

Als er 1tje kapot is, is er op zich niets aan de hand, MAAR er komt nu meer druk/trekkracht op de andere 3. Die gaan dus sneller stuk en dan loopt de boel in de soep (om het even subtiel te stellen).

Jij (en ik!) merken er inderdaad niks van, maar het is een vrij kenmerkend geluid, een bekende tik, die elke porsche specialist er direct uit hoort te halen...

Omdat je blok HELEMAAL uit elkaar moet om een tapeinde te vervangen, kost je dat de nodige pegels... Want dat is een hoop werk:
Afbeelding

19 aug 2005 15:38

robbie965 schreef:wel raar ook al loopt een motor goed , dat er dan toch ''zoveel'' kosten aan verbonden zijn :roll:
gisteren heb ik er gewoon meegereden en ik merkte niets eraan :idea:

Het blijkt wel vaker in werkelijkheid niet zo goed te zijn als het lijkt. :wink: :cry:

Om de tapeinden te kunnen vervangen moet (1) het blok er uit en (2) de kop er af. Deze kosten heb je dus al, naast die van de tapeinden zelf. Het vervangen van onderdelen waar je op dat moment bij kunt en die (bijna) aan vervanging toe zijn kost dan relatief niet zo veel meer. Bovendien is het niet verstandig om zuigers met oude zuigerveren terug te plaatsen (hè Pascal ;)), dus deze kosten heb je ook al .....
Aangezien je toch niet van plan bent om de 911 lang te houden kun je het natuurlijk laten bij alleen het vervangen van de gebroken tapeinden, maar ..... :roll:

Edit: had dat even eerder geschreven SC, dan had ik me de moeite kunnen besparen :!: :twisted: :wink:

19 aug 2005 15:44

EriC4C schreef:Edit: had dat even eerder geschreven SC, dan had ik me de moeite kunnen besparen :!: :twisted: :wink:

Moest er ff goede foto's bij zoeken ;)... *sorry* (hehehe)

19 aug 2005 15:49

Pffff, als ik dat zo allemaal lees, wordt ik daar niet blij van...laat staan Robbie. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ik denk dat dit tegen beter weten in is.... :(
Sterkte! :!:

19 aug 2005 15:50

robbie965 schreef:wel raar ook al loopt een motor goed , dat er dan toch ''zoveel'' kosten aan verbonden zijn :roll:


Tja ....

Renntech schreef:... een bijna uitgelopen drijfstanglager terwijl de motor alleen uit elkaar moest vanwege uitgedroogde cilindervoet o-ringen.


Die O-ringetjes kosten geen drol in verhouding met de uiteindelijke rekening :shock:

Je kan natuurlijk ook overwegen om, nu je er toch mee bezig moet, er een wat pittigere motor in te lepelen :idea:

19 aug 2005 16:08

ff namens molen934 (sorry, had het topic net gesplitst):

molen934 schreef:Ook deze oude rot heeft dat meegemaakt :roll: , gelijk de koppen, klepgeleiders en zuigerveren vernieuwd.
Heb toen zelf de motor eruit gehaald en gestript tot het kale blok en naar Alpo gebracht.
Weet nog heel goed dat ik de motor weer inbouwde en starte :!: , wat liep die toen prachtig en nog jaren met plezier mee gereden :)

19 aug 2005 16:51

een volledige revisie kost 5.5k
als ik nog jaren met de porsche zou rijden dan was het niet zo moeilijk
maar dat is ook niet zo .en om hem voor de volgende koper te laten reviseren is ook nog al wat .
dan ben je haast verplicht om hem nog een paar jaar zelf te houden,anders heb je ook niets aan de revisie[waar ik niet op zit te wachten]
dilemma ,dilemma

we wachten nog even op dat dure telefoontje en dan weten we meer

19 aug 2005 17:04

robbie965 schreef:... een volledige revisie kost 5.5k ....


Als dat helemaal compleet is zou ik het wel weten :arrow: is 'tie wel weer "als nieuw" en kan je er nog jaren tegenaan :wink:

19 aug 2005 17:08

Olaf schreef:Als dat helemaal compleet is zou ik het wel weten :arrow: is 'tie wel weer "als nieuw" en kan je er nog jaren tegenaan :wink:

anders gaat het toch van de verkoopwaarde af, lijkt me idd het handigst gezien andere recente investeringen die je hebt gedaan; als je tenminste het geld erover kan/wil hebben

19 aug 2005 17:14

Wat zijn de kosten van een gereviseerde motor, of een dikker blok.

Mooi balen overigens, je was net klaar met de buitenkant als ik met goed herinner, oh oh...

19 aug 2005 17:20

Marcos schreef:Wat zijn de kosten van een gereviseerde motor, of een dikker blok.


'n ruilmotor (dus NIET gereviseerd) heb je vanaf 3500 euri's :arrow: je moet dan wel je oude blok inleveren.

Revisie varieert sterk .... want je weet pas wat je tegenkomt als het blok helemaal open gaat :( ..... en dan is er meestal geen weg terug :cry:

19 aug 2005 17:26

Olaf schreef:
Marcos schreef:Wat zijn de kosten van een gereviseerde motor, of een dikker blok.


'n ruilmotor (dus NIET gereviseerd) heb je vanaf 3500 euri's :arrow: je moet dan wel je oude blok inleveren.



Heb je dan wel garantie voor die 3500 euro, en hoe ontstaan ruilmotoren dan, (als ze niet zijn gereviseerd) :roll: zijn ze waarschijnlijk niet omgeruild omdat ze zo goed waren :idea:

19 aug 2005 17:28

Klappers.. 8)

19 aug 2005 17:29

Jurgen schreef:Klappers.. 8)

hopelijk van voren :twisted:

19 aug 2005 17:43

Marcos schreef:Heb je dan wel garantie voor die 3500 euro, en hoe ontstaan ruilmotoren dan, (als ze niet zijn gereviseerd) :roll: zijn ze waarschijnlijk niet omgeruild omdat ze zo goed waren :idea:


Weinig garantie .... de motoren komen meestal uit schade-auto's :arrow: wat niet wil zeggen dat de motor niet goed is.

Garantie zal ook afhankelijk zijn van het feit dat de inbouwer wel of niet de leverancier van de 'ruil'motor is :idea:


Ik zelf vind een 'ruil'motor geen optie .... behalve dan als je bv een 3.2 in een 2.4 gaat lepelen .... en aangezien Robbie965 z'n Porsche wel mooi, maar niet origineel is, zou dat een optie voor hem zijn :arrow: meer CC's :wink:

Ben je van plan een Porsche nog een jaar of wat te houden dan kan je afwegen of een revisie van het originele blok de afschrijving over die termijn waard is :wink:

Wetens een Porsche te verkopen met een slechte of kapotte motor is natuurlijk geen optie :wink: je zult maar de hele tijd achterom moeten kijken als je over straat wilt :twisted:

19 aug 2005 17:57

Olaf schreef:Wetens een Porsche te verkopen met een slechte of kapotte motor is natuurlijk geen optie :wink: je zult maar de hele tijd achterom moeten kijken als je over straat wilt :twisted:

Ben ik niet met je eens... Als je het er gewoon bij verteld, evt. met offerte voor de revisie erbij....

Robbie heeft zelf al tig keer aangegeven, dat hij nooit lang in 1 en dezelfde auto rijdt... Vandaar dat ik *denk* dat hij hem gaat verkopen!

19 aug 2005 18:17

Als je het er gewoon bij verteld, evt. met offerte voor de revisie erbij....


Maar dan zal toch eerst de motor uit elkaar moeten om een reële offerte te kunnen maken....

Het gaat hoe dan ook een berg geld kosten, of revisie, of verkoop met een fors verlies....

19 aug 2005 18:23

Ik lees net dit draadje en dat klinkt niet goed.
Net nu je zo'n grote kosten aan je wagen gedaan hebt om hem optisch perfect te krijgen zoals jij hem hebben wilt , komt deze verrassing weer achter het hoekje kijken.
Ik hoop voor je dat de schade die je hebt nog meevalt. En als het dan toch moet, hoe financieel het ook pijn doet, laat hem dan reviseren. Dan weet je zeker dat je wagen echt terug top is.
Wat loont het hem onder zijn prijs te verkopen en een andere te halen misschien die binnen het jaar je misschien weer voor hetzelfde dilemma zet.
Dan verlies je pas echt geld
Door de zure appel bijten , je spaarcentjes even pijn doen en vooruit kijken :thumleft:
Plaats een reactie