Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Roze vloeistof

29 aug 2020 17:20

Beste Porschevrienden,
Ik vond net een paar verse vlekken van roze vleistof onder de 944 S. Wat is dat, denken julllie? Koppeling, stuurbekrachtiging?
Ruikt niet naar koelvloeistof (maar ben er nog niet echt met mijn neus boven gaan hangen).

Re: Roze vloeistof

29 aug 2020 17:26

Koelvloeistof voor de 944 is wel roze en is plakkerig. Alle andere vloeistoffen in je auto is op oliebasis en zal niet gaan plakken.

29 aug 2020 17:27

Ah, dus toch misschien koelvloeistof dan. Zal zo even gaan ruiken en zien of het plakt. Thanks!

29 aug 2020 17:31

Even heel oppervlakkig aan proeven kan ook... Bij koelvloeistof zal het een ietwat zoete smaak hebben.

29 aug 2020 17:40

Geen koelvloeistof gaan proeven, is echt afschuwelijk spul wat je nog lang blijft proeven.

Roze duidt op koelvloeistof of ATF. Beide erg verschillend, grootste verschil is dat KVS vaak roze is en waterig/dun. ATF is eerder donkerder van kleur en dikker, denk aan motorolie.

29 aug 2020 18:18

Dank voor het meedenken!
Had zelf even beter moeten opletten. Net nog ‘s gecheckt en als ik goed ruik, is het toch idd koelvloeistof. Het expansievat staat ook iets onder “min” dus dat bevestigt het vermoeden. Nu nog uitzoeken waar het lekt. Had ik maar een brug....

29 aug 2020 19:56

Nou als je toevallig in de buurt van zeeland komt mag je altijd even kijken hoor op de brug.

Gr anton

29 aug 2020 21:20

Top Anton! Dank je. Maar ik woon in Zwitserland dus kom niet snel in de buurt. Maar evengoed veel dank.

29 aug 2020 21:40

In CH heb je toch geen kvs nodig? Tis er altijd koud :mrgreen:

En dan nu serieus: hoop dat je de lekkage snel vindt en dat het geen duur grapje wordt.
Plaats een reactie