Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 sep 2020 20:12
Krijg sinds kort tekst Ausfall Spoilersteuerung in de display. Tot 120km/uur in wit en daarboven in rood inclusief akoestische melding.
Bij manuele bediening is er nog wel enige beweging van de achterspoiler zichtbaar, echter niet altijd direct.
Wat is de oorzaak ? Welke reparatie/vervanging zit er aan te komen?
08 sep 2020 21:13
Dank voor deze tip !
08 sep 2020 21:14
scheelt volgens mij 65% met een PC
08 sep 2020 21:23
Als ik hun video's moet geloven wel.
Heeft iemand hier ervaring met hun repair kit ?
08 sep 2020 21:55
Ik niet, maar dat komt denk ik omdat ik de auto dagelijks gebruik
09 sep 2020 18:44
Ha,ha, denk je dat echt ?
Ik ga met hen in zee. Volgende week woensdag zal in Hilversum de demontage van de beide " uitzetters" en de pomp gaan plaatsvinden.
Dan volgt verzending van deze te reviseren onderdelen naar DH-Automotive bij Ieper.
Keep you posted !
09 sep 2020 19:00
Ja ik denk dat echt.
Ik ken meerdere 996TT en 997TT rijders die de auto als hobby gebruiken en die hebben bijna allemaal al een revsie gehad. Heb met zowel mijn 996TT als 997TT nog nooit last gehad. De 997 afgelopen 2,5 jaar 115000km bijgereden, dus die wordt goed gebruikt. Stilstand is achteruitgang
10 sep 2020 10:01
Destijds dezelfde melding met mijn 996tt gehad, PC kreeg het niet verholpen waarna gehele systeem vervangen is voor rond de €3k onder garantie, dat dan gelukkig wel weer.
16 sep 2020 21:27
Pomp en beide uitzetters inmiddels in mijn aanwezigheid gedemonteerd. 1 van de units aan de rechter zijde lekte olie. Inmiddels opgestuurd naar Belgie.
Tevens 2 extenders besteld om de spoiler in de toekomst nog iets hoger te laten liften.
18 sep 2020 18:19
Mijn opgestuurde set is inmiddels door DH Automotive gedemonteerd en onderzocht.
Het volgende is vastgesteld en hersteld:
De pomp lekte licht olie.
Alle dichtingen zijn vervangen en een probleem af-fabriek op de pomp aangepast om nieuw olieverlies in de toekomst te voorkomen. Cilinders in pomp fijn gehoond. Pomp gevuld met olie.
De 2 uitzetters bleken beiden olie te verliezen bij demontage van de hydraulische cartridges. De afstrijkers aan de bovenkant van de uitzetters sluiten niet correct meer af. 1 chrome cilinder geeft een impact van een steentje te zien met lichte corrosie op de cilinder tot gevolg.
2 upgrade hydraulische cartridges toegepast. Alle dichtingen vervangen. 2 afstrijkers vervangen op uitzetters.
Totale kosten inclusief verzendkosten: 612 Euro inklusief BTW.
Ik ben onder de indruk van de service/kwaliteit, snelheid en de meegezonden documentatie !
29 sep 2020 21:51
Is idd een goed adres, heeft mij ook goed geholpen toen ik een lekke cilinder had.
29 sep 2020 21:59
wat een heerlijk behulpzaam geldbesparend forum is dit toch (soms)
04 dec 2020 17:15
tallbloke schreef:Mijn opgestuurde set is inmiddels door DH Automotive gedemonteerd en onderzocht.
Het volgende is vastgesteld en hersteld:
De pomp lekte licht olie.
Alle dichtingen zijn vervangen en een probleem af-fabriek op de pomp aangepast om nieuw olieverlies in de toekomst te voorkomen. Cilinders in pomp fijn gehoond. Pomp gevuld met olie.
De 2 uitzetters bleken beiden olie te verliezen bij demontage van de hydraulische cartridges. De afstrijkers aan de bovenkant van de uitzetters sluiten niet correct meer af. 1 chrome cilinder geeft een impact van een steentje te zien met lichte corrosie op de cilinder tot gevolg.
2 upgrade hydraulische cartridges toegepast. Alle dichtingen vervangen. 2 afstrijkers vervangen op uitzetters.
Totale kosten inclusief verzendkosten: 612 Euro inklusief BTW.
Ik ben onder de indruk van de service/kwaliteit, snelheid en de meegezonden documentatie !
HAHA nu ben ik zelf aan de beurt. Mag wel na 196000 km. Ik ga ze snel opsturen
07 dec 2020 13:06
Ik neem aan dat jij het juiste gereedschap hebt om de 2 cilinders onbeschadigd te demonteren ?
Ben benieuw hoe jij hun revisie werk/service/snelheid gaat ervaren !
25 feb 2021 22:59
Vanavond is het gereviseerde setje gemonteerd. Heeft even wat langer geduurd en heb eerst nog 4 weken met half werkende pompjes gereden. Overigens geen verschil gemerkt, behalve een rood brandend lampje in het dashboard. Ook op hoge snelheden (zo'n 2000 km in de nachtelijke uren door Duitsland) eigenlijk geen onrustig weggedrag oid gemerkt.
Daarna gedemonteerd, mijn monteur heeft even zelf een stukje gereedschap gelast, en opgestuurd naar DH Automotive in Belgie. Tussentijds gewoon zonder bovenste spoilerdeel gereden, wat in NL prima gaat. Na 10 dagen alles weer retour. We waren vanavond pas in de gelegenheid het er weer op te zetten. Uurtje werk en alles werkt weer perfect!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.